YZ Tarafından Oluşturulan İçeriğin Artıları ve Eksileri

yapay zeka içerikleri seo

Kaliteli, anlayışlı içerik yaratma yarışı, pazarlamacılar için her geçen gün daha da zorlaşıyor. Google'da üst sıralarda yer alan bir makaleyi güvence altına almak zaten zor bir iştir ve işletmeniz daha yeni olduğunda veya arama motorunda yetkiye sahip olmadığında bu daha da zordur.

2023'te birçok işletme, içerik çıktısını artırmak ve SEO'yu iyileştirmek için daha fazla araç kullanmak istiyor ve yapay zeka tarafından oluşturulan içerik popüler bir çözüm.

Bu gönderide, AI tarafından oluşturulan içeriğin artılarını ve eksilerini tartışacağız. Ama onlara dalmadan önce, ne olduğunu tanımlayalım.

AI Tarafından Oluşturulan İçerik Nedir?

Yapay zeka tarafından oluşturulan içerik, insan arama sorgularına dayalı olarak makine yapımı metindir (bloglar, makaleler, açıklamalar ve diğer pazarlama materyalleri gibi).

Yapay zeka yazılımı, önceden var olan bilgileri arama motorlarından çekebilir ve insanların farklı anahtar kelimeler, kelime öbekleri veya konulardaki arama sorgularından benzersiz içerik oluşturabilir.

Pazarlama planınız için mükemmel bir çözüm gibi görünse de, yazılımı kullanmadan önce artılarını ve eksilerini göz önünde bulundurmalısınız.

Yapay Oluşturulan İçeriğin Artıları ve Eksileri

Yapay İçerik Profesyonelleri

1. Hızlı Geri Dönüş

AI, konu ister basit ister karmaşık olsun, hızlı içerik oluşturma için neredeyse anında sonuçlar sağlar.

İnsan yazarların - en üretken hallerinde bile - kaliteli blog gönderileri veya pazarlama materyalleri üretmesi saatler alabilir. Buna karşılık, ortalama AI aracınızın benzer bir ürünü üretmesi bir dakikadan az sürer.

Sevdiklerimiz: Seçtiğiniz veya ücretini ödediğiniz yazılıma bağlı olarak, bir gün içinde talep edebileceğiniz içerik miktarında bir sınır yoktur. Bu, pazarlamacıların gelişmiş bir içerik pazarlama planı veya sosyal medya içerik takvimi için birikmiş içeriği doldurmasına yardımcı olabilir.

2. Uygun Maliyetli

AI, tam zamanlı bir yazarın veya serbest çalışan bir web tasarım profesyoneli maliyetinin çok altında içerik oluşturabilir. Uzmanlık gerektiren makaleler için yazarlara yüzlerce, maaş olarak da binlerce kişi ödeniyor. AI abonelikleri, yıllık bir abonelik için genellikle 100 doların altındadır.

Sevdiğimiz Şeyler: Bir kişinin yaptığı iş, iyi araştırılmış, kaliteli içerik arayanlar için değerli bir yatırımdır; ancak küçük bir işletme veya yeni başlayan için yapay zeka tarafından oluşturulan içerik, nispeten küçük bir abonelik ücreti karşılığında başlamak için harika bir yer sağlar. .

3. Daha İyi Seo

AI tarafından oluşturulan içeriğin SEO ile ilgili yetenekleri, yazılımın en önemli satış noktalarından biridir.

AI, istediğiniz konuyu ele almak için zaten popüler ve SEO için optimize edilmiş içerikten yararlanır. Bu, özellikle belirli anahtar kelimeler hakkında nasıl yazacağınızı veya sayfanızı nasıl yapılandıracağınızı bilmiyorsanız, büyük bir katma değerdir.

Profesyonel İpucu: AI, blogunuzu ilerletmenize ve SEO'ya daha aşina olmanıza yardımcı olmak için doğru yönde atılmış bir adım olabilir. Arama sorgularını ekleyerek, görünürlük kazanmanıza yardımcı olabilecek optimize edilmiş anahtar kelime kümeleri ve biçimlendirme örneklerini görebilirsiniz.

4. Yazar Blokesi Hissi Yok

Yeni fikirler geliştirmek için çok fazla baskı var ve son teslim tarihi ile daha da göz korkutucu hale geliyor.

Yapay zeka tarafından oluşturulan içeriği kullanan yazarların, tek bir girişten çalışmanız için birden fazla fikir üretebileceğinden, tükenme veya geride kalma konusunda endişelenmelerine gerek yoktur.

Sevdiğimiz Şeyler: Makalenin tamamını yazmak yerine yalnızca içerik fikirleri aramak için AI kullanıyor olsanız bile, zaten savaşın yarısını kazandınız. Birçok yazar için en büyük engelleri başlıyor ve eğer yapay zeka bu adımı aşmanıza yardımcı olabilirse, gerisi çok daha kolay yönetilebilir olacaktır.

Yapay Zeka Tarafından Oluşturulan İçeriklerin Eksileri

1. İntihal Endişeleri

AI, kullanıcıların aradığı içeriği oluşturmak için birden fazla kaynaktan bilgi alır, ancak bunu asla alıntı sağlamadığı için bilemezsiniz.

Yasal risk, bir yazarın veya sanatçının, çok yakından ilişkili olması durumunda, orijinal çalışmalarının bariz intihali nedeniyle dava açabilmesidir.

Profesyonel İpucu: Tersine görsel arama ve yapay zeka tarafından oluşturulan içeriğinizin doğruluğunu kontrol edin — aldığınız tüm bilgilere güvenemezsiniz, çünkü bunlar akredite olmayan bir kaynaktan geliyor olabilir.

2. Google Yapay Zeka İçeriğinin Değerini Düşürüyor

Google'ın yararlı içerik güncellemesi, "insanların arama sonuçlarında insanlar tarafından, insanlar için yazılmış daha orijinal, faydalı içeriği görmelerine yardımcı olma" misyonunu özetliyor.

AI yazma araçlarının yükselişinin ortasında, arama motorları AI'yı tanıyabilir çünkü genellikle insan uzmanlığından, otoritesinden ve güvenilirliğinden yoksundur.

Profesyonel İpucu: İçerik oluşturma sürecinizde yapay zekadan tamamen vazgeçmenize gerek yok. Bunun yerine, dilbilgisi denetimi, içerik fikri oluşturma veya kısa biçimli içerik gibi öğeleri kapsayan kendi yaratıcılığınızı geliştirmek için akıllıca kullanın.

3. Tutarsız Kalite

Yapay zeka tarafından oluşturulan içeriği kullanmaya başlayanlar, her seferinde farklı bir kalite düzeyi alabilir. Konularla ilgili mevcut bilgi miktarı, her konu hakkında ne kadar alakalı içeriğin bulunduğuna bağlı olarak değişecektir.

Bu, ilgilendiğiniz tüm konularda tutarlı bir bilgilendirici içerik çıktısına sahip olmayacağınız anlamına gelir.

Profesyonel İpucu: AI içerik arama sorgularında ne kadar spesifik olursanız, bu sorunla karşılaşma olasılığınız o kadar azalır. Sonuçların belirli bir görsel stili veya okuma düzeyini taklit etmesi gerekiyorsa, daha tutarlı bir sonuç alma şansını artırmak için bunu aramaya dahil edin.

4. İnsan İncelemesi Gerektirir

Yapay zeka tarafından oluşturulan içeriği önceden düzeltmeden veya düzenlemeden yüklemek, sizin çıkarınıza değildir. İnsanlar, yapay zeka teknolojisinin farkındalık eksikliği nedeniyle tespit edemediği karmakarışık, hatalı veya rahatsız edici içeriği belirleyebilir.

Profesyonel İpucu: AI tarafından üretilen içeriğe güveniyorsanız, bitmiş ürün yerine onu bir fikir için temel olarak kullanın. Aldığınız sonuçları, Google'ın aradığı insan yönü için orijinal bir şeye uyarlamak için kullanın.

Yapay Zeka İçeriği Eksik Bir Çözümdür

Dünyanın en iyi yazarları bile burada burada bir yardıma ihtiyaç duyarlar. AI tarafından oluşturulan içerik, bu ihtiyacı karşılamaya yardımcı olabilir, ancak dezavantajları vardır.

İçerik için tamamen yapay zekaya güvenmemelisiniz - bunun yerine, işinizin kendi yaratıcılığınızı da içerecek şekilde büyümesine yardımcı olmak için kullanın.

Paylaş Facebook Twitter E-Mail Whatsapp