Yapay Zekanın Pazarlamacılar Açısından Önemi

pazarlama yapay zeka

Pazarlamacıların bir adım önde olmak istiyorlarsa yapay zeka hakkında sormaları ve yanıtlamaları gereken bazı önemli sorular var.

Bunun nedeni, AI'nın halihazırda pazarlama endüstrisini dönüştürmesidir ve değişim hızlanmaktadır. Milyarlarca fon akıyor ve şirketler bu parayı büyük ölçekte tahmin eden, kişiselleştiren ve performans gösteren yapay zeka destekli çözümlere öncülük etmek için kullanıyor.

Bu süreçte AI, pazarlamacıların performansı, iş güvenliği, etik yaklaşımlar ve iş kullanım durumları üzerinde büyük bir etkiye sahip.

Burada, tartışmadaki en önemli soruları ve cevapları özetliyoruz.

1. Pazarlamada Yapay Zeka Nedir?

Roetzer, 10 uzmana yapay zekanın tanımını sorarsanız 10 farklı tanım alacağınızı söylüyor. Tercih ettiği basit tanım:

Yapay zeka, makineleri akıllı yapan model ve algoritmalardan oluşur.

Günümüzün yapay zeka uygulamalarının çoğu, yapay zekanın makine öğrenimi adı verilen bir alt kümesiyle ilgilenir. Makine öğrenimi, geçmiş verilere dayalı olarak gelecekle ilgili tahminler yapar ve ardından bu tahminlerde insan müdahalesi olmadan zaman içinde daha iyi hale gelir.

Yapay zekayı veya makine öğrenimini hiç duymamış olsanız bile, onu her gün onlarca, hatta yüzlerce kez kullanırsınız.

Google Haritalar'a, Amazon önerilerine, Netflix önerilerine ve diğer sayısız tüketici teknolojisine güç veren teknolojidir.

Ve Google Haritalar gibi, pazarlamada yapay zeka da A noktasından B noktasına daha verimli bir şekilde gitmek için kullanılır. Pazarlamada yapay zeka emekleme aşamasında olsa da, teknoloji zaten pazarlamayı daha verimli, daha kişiselleştirilmiş ve daha yüksek performanslı hale getirmek için kullanılıyor.

2. Pazarlamacılar Yapay Zekayı Nasıl Kullanabilir?

Pek çok pazarlamacı, satıcılardan ve hizmet sağlayıcılardan yapay zeka isteyebileceklerini ve ardından tüm pazarlama sorunlarını sihirli bir şekilde çözen, kullanıma hazır bir çözüm alabileceklerini düşünüyor.

Gerçekte, yapay zeka sihirli değnek değil, yalnızca daha akıllı bir teknolojidir. Roetzer, çözmek için belirli bir iş sorunu veya daha verimli bir şekilde ulaşmak istediğiniz bir hedef arayarak başlamanız gerektiğini söylüyor.

Roetzer, yapay zeka için uygun kullanım durumları bularak başlayın ve mevcut pazarlama teknolojinizin sağlayıcılarına yapay zeka ve makine öğreniminin yol haritalarına nerede uyduğunu sormaya başlayın.

3. Yapay Zeka İşinizi Elinizden Alacak mı?

Roetzer, AI hakkında konuşma yaptığında neredeyse her zaman aldığı ilk sorunun bu olduğunu söylüyor. Gerçekçi olmak gerekirse, hiç kimse beş yıl sonra ne olacağını tam olarak tahmin edemez, diyor.

En iyi ihtimalle sadece eğitimli tahminler yapabiliriz. Ve Roetzer'in eğitimli tahmini, AI'nın öncelikle insanların yeteneklerini artırmayı ve geliştirmeyi, etkili bir insan ve makine çifti yaratmayı amaçladığını söylüyor.

Ancak, alanda inovasyonu yönlendiren şirketlerin hissedarlara karşı yükümlülükleri olduğunu da fark etmemiz akıllıca olacaktır. Bu firmalar, geleneksel olarak insanlar tarafından yapılan görevleri akıllıca otomatikleştirmenin yollarını bulabilirlerse, bulacaklar.

Roetzer, bunun endüstrinin yapmaya başlaması gereken kritik bir konuşma olduğunu söylüyor çünkü yapay zeka sayesinde bazı pazarlama işlerinin yakın gelecekte ortadan kalkması çok muhtemel. İşiniz A/B açılış sayfasını test etmek veya telefonla pazarlama yapmaksa, özellikle risk altında olabilirsiniz.

4. Pazarlamada Ai'nin Etik Kaygıları Nelerdir?

Yapay zeka ile pazarlamacılar, web tasarım arayüzünde geniş ölçekte gerçek kişiselleştirme vaadini gerçekleştirebilir. Ancak bunu yapmak için çok büyük miktarda tüketici verisine erişmeleri gerekecek.

Bu etik soruları gündeme getiriyor.

Tüketiciler, giderek daha fazla kişiselleştirilmiş ve değerli hizmetler için Google Haritalar'ın veya Netflix'in veya Amazon'un verilerine erişmesine izin vermekten genellikle memnun görünmektedir. Yine de, şirketlerin tüketici verileriyle yapabileceklerini sınırlamak için Avrupa Birliği'nin GDPR'si gibi kapsamlı veri gizliliği yasaları da çıkarıldı.

Kişiselleştirme/rahatlık karşılığında mahremiyetin değiş tokuş edildiği sayısız örnek var - ve bunun tersi. Ve burada gelişen dengenin, pazarlamacıların yenilikçi yapay zeka çözümlerine güç veren verileri nasıl toplayıp kullanabileceği konusunda bilgi vereceğine bahse girebilirsiniz.

5. Pazarlamacılar Yapay Zekaya Nasıl Başlayabilir?

Roetzer, yapay zekaya başlamak için üç adım olduğunu söylüyor.

Öncelikle, her gün yaptığınız tüm aktivitelere bakın ve her birini ne kadar sürede yaptığınızı derecelendirin. En çok zaman alan görevlerle başlayın ve yapay zekanın bu görevleri sizin için nasıl yapabileceğini araştırmaya başlayın.

İkinci olarak, bir pazarlamacı olarak erişiminiz olan verileri düşünün. Mesajlarınızı daha iyi kişiselleştirmek veya daha iyi hikayeler anlatmak için sizin (ve yapay zekanın) kullanabileceği verileriniz var mı?

Üçüncüsü, temel teknoloji sağlayıcılarınızla konuşmaya başlayın. Muhtemelen, günlük olarak kullandığınız mevcut platformlar yapay zeka ve makine öğrenimini içeriyor veya yakın gelecekte içerecek. Sağlayıcılara yapay zekanın ürün yol haritasının neresinde olduğunu sormaktan korkmayın ve daha akıllı ürünler oluşturmak için stratejik bir yaklaşım benimseyen şirketlere bahse girin.

Günün Sonunda Pazarlamacıların Meraklı Olması Gerekiyor.

Pazarlamada yapay zeka henüz ilk günlerinde ve bu da sizin gibi pazarlamacılara bir fırsat sunuyor. Yapay zekaya doğru yaklaşımı şimdi geliştirirseniz, pazarda büyük bir rekabet avantajı sağlayabilirsiniz.

Paylaş Facebook Twitter E-Mail Whatsapp