20 Yapay Zeka İstatistikleri

yapay zeka istatistikleri

Yapay zeka ve makine öğrenimi dünyası genişliyor ve pazarlamacılar buna dikkat etmelidir. Yapay zeka, iş süreçlerini iyileştirmek için hemen hemen her sektörde uygulanmaktadır ve bu teknolojiyi çevreleyen veriler şaşırtıcıdır.

AI'daki en son gelişmeleri daha iyi kavramanıza yardımcı olmak için, kendi şirket stratejiniz için kullanmadan önce göz önünde bulundurmanız gereken ilginç AI istatistiklerinin bir listesini derledik.

İlginç Yapay Zeka İstatistikleri

Yapay zekanın önemini anlamak için ona geniş bir perspektiften bakmalısınız. İşte küresel yapay zeka pazarı ve hangi şirketlerin teknolojiye öncelik verdiği hakkında bazı istatistikler.

1. Yapay zeka (AI) pazarının mevcut piyasa değeri yaklaşık 100 milyar ABD dolarıdır ve 2030 yılına kadar yirmi kat büyüyerek yaklaşık 2 trilyon ABD dolarına ulaşması beklenmektedir.

2. Yapay zeka (AI), yüksek teknoloji ve telekom endüstrisinde hizmet operasyonları ve ürün ve hizmet geliştirme ile ilgili işlevler için yoğun bir şekilde kullanılmaktadır.

3. Mevcut yapay zeka pazar yarışı, yüzde dokuzdan fazla küresel pazar payına sahip olan IBM tarafından yönetiliyor.

4. IBM, Kasım 2020 itibarıyla 5.500'den fazla patent ailesiyle dünya çapında aktif makine öğrenimi ve yapay zeka patentlerinde lider şirkettir.

5. Küresel AI patent yarışında IBM'in yanında, her biri IBM'in 500 patent ailesinde yer alan Microsoft ve Samsung yer alıyor.

Yapay Zeka Benimseme İstatistikleri

İşletmeler yapay zekayı kullanarak süreçleri kolaylaştırmaya başlıyor — son birkaç yılda uygulamadaki önemli artışa bir bakın.

6. Yapay zeka (AI), 2017'den 2018'e kadar benimseme oranlarında şaşırtıcı bir büyüme gördü ve 2019'dan bu yana önemli ölçüde dengelendi. 2022'de, 2017'deki benimseme oranına kıyasla yaklaşık 2,5 kat büyüdü.

7. 2022'de birçok şirket, işe alım politikalarını ve ihtiyaçlarını iyileştirmek, gereksiz işe alım ihtiyacını azaltmak ve daha verimli işe alma yöntemleri sağlamak için yapay zekayı kullanıyor.

Pazarlama Yapay Zeka İstatistikleri

Pazarlamacılar, kendi iş stratejileri için teknolojiden yararlanıyor. AI'yı şirketinizde nasıl kullanabileceğinizi görmek için bu istatistiklere göz atın.

8. 2021'de pazarlamada yapay zeka (AI) pazarının 15,84 milyar ABD doları olduğu tahmin ediliyor. Kaynak, değerin 2028 yılına kadar 107,5 milyarın üzerine çıkacağını öngördü.

9. Sektör uzmanlarının %80'den fazlası, çevrimiçi pazarlama faaliyetlerine bir tür yapay zeka teknolojisi entegre ediyor.

10. Yakın tarihli bir ankette pazarlamacıların ana yapay zeka uygulama alanları sorulduğunda, ABD, Kanada, Birleşik Krallık ve Hindistan'dan yanıt verenlerin kabaca %50'si, pazarlamacıların ana yapay zeka uygulama alanları sorulduğunda reklam hedeflemeden bahsetti.

Ai Chatbot İstatistikleri

Müşteri hizmetleri sektörü, web tasarım arayüzlerinde sıklıklıkla kullanılan yapay zeka sohbet botlarının piyasaya sürülmesiyle değişti. İster müşteri hizmetlerini iyileştirmek için ister dahili raporlama için verileri otomatik olarak doldurmak için kullanılsın, bu teknoloji bazı şaşırtıcı istatistikler sağlar.

11. Chatbot pazarının, 2016 yılında 190,8 milyon ABD doları olan pazar büyüklüğünden önemli bir artışla 2025 yılında yaklaşık 1,25 milyar ABD dolarına ulaşacağı tahmin edilmektedir.

Pazarlama programlarında sohbet robotları kullanan işletmeler arası (B2B) pazarlamacılarının %12,26'sı, %10 ila %20 arasında daha fazla olası satış yaratma hacmi elde etti.

13. Ekim 2022'de Amerika Birleşik Devletleri'nde yapılan bir anket, B2B pazarlamacılarının %57'sinin hedef kitlelerini daha iyi anlamak için talep oluşturma programlarında sohbet robotları kullandığını ortaya çıkardı.

14. %55'lik bir kesim de bunu yeni olası satışlar oluşturmak için yaptıklarını söyledi.

15. Amerikalı pazarlamacıların %43'ü, sohbet robotlarının potansiyel müşterileri eğitmeye yardımcı olduğunu belirtti.

Yapay Zeka İstatistiklerine Karşı Tutumlar

Peki yapay zeka, ortalama müşteriniz veya potansiyel müşteriniz tarafından nasıl algılanıyor? Genel halkın AI kullanımıyla ilgili çekinceleri var mı? Bu istatistikler, onunla ilgili en yaygın algıları daha iyi kavramanıza yardımcı olabilir.

16. Amerika Birleşik Devletleri'nde 2023 yılında yapılan bir ankette, yanıt verenlerin %48'i sosyal medya reklamlarında ne Photoshop ne de Üretken yapay zeka (AI) yüz/kişi görüntülerinin kullanılmaması gerektiğini belirtti.

17. Ankete katılanların diğer %25'i, her iki görüntü yazılımının da sosyal medya reklamcılığı için kabul edilebilir olduğunu söyledi.

18. Yanıt veren tüketicilerin %45'i yapay zeka (AI) ve makine öğrenimi (ML) teknolojilerinin nasıl çalıştığını anlamadı.

Yanıt verenlerin %19,73'ü yapay zeka ve makine öğreniminin müşteri deneyimini (CX) etkileme potansiyeline sahip olduğuna inandıklarını söyledi.

20. Ankete katılanların %48'i, bir markayla müşteri deneyimlerini daha sorunsuz, tutarlı ve kullanışlı hale getirirse yapay zeka ile daha sık etkileşim kuracaklarını belirtti.

Pazarlama Stratejinize Yapay Zekayı Ekleyin

Yapay zeka iş dünyasında daha da yaygınlaşmaya devam edecek.

Günlük yaşamlarımız üzerindeki etkisi, bize çalışma şeklimizi iyileştirme potansiyelini ve teknolojinin bizim için çalışmasına nasıl izin verebileceğimizi gösterdi.

Paylaş Facebook Twitter E-Mail Whatsapp