Yapay Zeka Burada - İnsanlar Bunun Farkında değil

yapay zeka artık her yerde

Yapay zeka (AI) teknolojileri bugün zaten yaygın olarak kullanılmaktadır - insanlar bunun farkında değildir. Yapay zeka hakkında Türkiye çapında 1.600'den fazla tüketiciyle anket yaptık ve şunları bulduk:

  • İnsanların %63'ü zaten yapay zeka teknolojilerini kullandıklarının farkında değil.
  • Sesli arama kullanımı ciddi şekilde arttı, bu nedenle SEO/SERP profesyonellerinin dikkat etmesi gerekiyor.
  • Tüketiciler, özelleştirilmiş hizmet sunan bir robottan satın alma konusunda rahatlar.
  • İnsanlar, özellikle basit istekler ve sorular için müşteri hizmetleri için AI özellikli botları kullanmaya çok açıktır.

Yapay zeka teknolojileri onlarca yıldır halkın hayal gücünü ele geçirdi (HAL 9000, Terminatör vb. düşünün), ancak birçok kişi zaten her gün yapay zeka teknolojilerini kullandıklarının farkında değil. Belki de bizim gibi konuşan ve düşünen akıllara durgunluk veren, duyarlı bir robot görmeyi beklediğimiz içindir. Bu gelecekte gerçek olabilir. Ancak bugün itibariyle, modern yaşamın tüm yönlerini kolaylaştırmak için tasarlanmış inanılmaz derecede gelişmiş yapay zeka araçlarıyla çevriliyiz.

Pazarlamacılar, satış görevlileri ve çevrimiçi faaliyet gösteren tüm profesyoneller için bu yapay zeka araçları, günlük işlevlerini iyileştirme, günlük işlerinde daha hedefli ve verimli olmalarına yardımcı olma ve işletmelerinin müşteri trendlerini ortaya çıkarmalarına olanak sağlama konusunda büyük bir potansiyele sahiptir. Geçmişte elemek imkansızdı. İmkanlar sonsuzdur. Ayrıca, genel halk arasında yapay zeka araçlarını kullanma konusunda büyük bir istek var: %86'sı bunları denemekle ilgileniyor. Bu ilgi alanından erkenden yararlanan işletmeler, özellikle müşteri hizmetleri açısından kendilerini farklılaştırabilir.

Bu rapor, tüketicilerin işletmelerle etkileşim biçimini büyük ölçüde etkileyecek üç yapay zeka teknolojisi inovasyonu alanını ele alacaktır:

  • Sesli arama
  • E-ticaret web tasarım
  • Müşteri servisi

Yapay zekanın modern yaşam üzerindeki etkisinin genişliğinden bahseden bazı günümüz ürün örnekleriyle bitireceğiz.

Sesli Aramanın İstikrarlı Büyümesi

Siri, Alexa ve Cortana gibi arama asistanları, doğal dil işleme ve konuşma tanıma programları tarafından destekleniyor ve bu da onları yapay zeka araçları yapıyor. Apple, 2011'de Siri'yi piyasaya sürdüğünden beri, dünya çapında 3,9 milyar Apple, Android ve Windows cihazında sesli arama özellikleri mevcuttur. Her yerde bulunabilmesi nedeniyle sesli arama, günümüzün en köklü yapay zeka özellikli teknolojilerinden biridir.

İnsanların bugün yapay zekayı nasıl gördüklerini anlamak için anketimiz ilk olarak insanların yapay zeka algısına odaklandı. Sorulduğunda, yanıtlayanlarımızın yalnızca %37'si bir yapay zeka aracı kullandıklarını söyledi. Ancak takip eden sorular aracılığıyla, yapay zeka teknolojilerini kullanmadıklarını söyleyen yanıtlayanların %63'ünün aslında yapay zeka kullandığını gördük; yalnızca sesli arama motorlarının veya Siri gibi programların yapay zeka tarafından desteklendiğini bilmiyorlardı. Sesli arama gibi basit, kullanımı kolay araçlar sayesinde yapay zeka, pek çok kişi farkına varmadan yaygın bir kullanıma girdi.

Bu İşletmeler İçin Neden Önemli: 2011'de Apple, Siri'yi ilk kez piyasaya sürdüğünde, pek çok kişi Siri'nin görünüşte basit soruları anlama ve doğru yanıtlar verme konusundaki yetersizliğine güldü - o sırada Mashable için bir eleştirmen şöyle yazmıştı: "Siri, ancak Apple'ın anlayabileceği kadar iyi çalışıyor.”. Ancak o zamandan beri Apple, Google, Microsoft, Amazon ve diğer sayısız şirket kendi sesle etkinleştirilen AI asistanlarını piyasaya sürdü ve geliştirdi. İnsanlar Siri, Cortana ve Alexa'daki gelişmeleri fark ettiler ve düzenli olarak kullanmaya başladılar.

Anketimiz, tüm yanıtlayanların %74'ünün son bir ay içinde sesli arama araçlarını kullandığını ortaya çıkardı. Sesli uygulamaların günlük kullanımını takip ettik ve kullanım oranının yalnızca bu yıl büyük ölçüde arttığını gördük - Mayıs ayından bu yana günlük sesli arama kullanımı %27 arttı. Bu neden önemli? Dünya çapındaki arama davranışındaki bu hızlı değişimin, işleri arama sonuçlarının en üstünde bulunduğundan emin olmak olan SEO uzmanları için büyük etkileri var. Daha fazla kişi sesli aramayı kullanarak arama ekranını atladıkça, arama mekaniği tamamen farklı hale gelir. Aralarından seçim yapabileceğiniz bir arama seçenekleri listesi yerine, sesli arama aracı sonuç olarak yalnızca bir seçenek sunar ve genellikle sonucun kaynağına atıfta bulunmaz. Bunun, küçük ve büyümekte olan bir işletmenin insanları web sitesine çekme ve markasını oluşturma becerisi üzerinde önemli bir etkisi vardır. Bununla birlikte, sesli arama, işletmelerin yerel aramalarda daha keşfedilebilir olmalarını da sağlar, bu nedenle pazarlamacıların web sitelerini ve içeriklerini, birisi yerel bir işletme aradığında görünecek şekilde ayarlaması gerekir.

İnsanlar da sesli arama sonuçlarının kalitesinden altı ay öncesine göre çok daha mutlu. Siri 2011'de piyasaya sürüldü ve son beş yılda insanlar doğru sonuca ulaşmak için soru sormayı öğrendi. Aynı zamanda Apple, makine öğrenimi yoluyla Siri'nin doğruluğunu istikrarlı bir şekilde geliştirdi. Şimdi, sesli aramayı kullanan kişilerin çoğu sonuçlardan memnun.

Örneğimizde, Yozgat, Afyon ve Trakyalı yanıtlayanlar, sesli arama sonuçlarından en az memnun olanlardı. Bunun nedeni, ses tanıma sistemlerinin bölgesel aksanları deşifre etmekte sorun yaşaması ve teknolojiyle ilgili genel yerelleştirme sorunları olabilir. Mühendisler ürünlerini farklı dilleri, lehçeleri ve aksanları daha iyi analiz edecek şekilde iyileştirdikçe memnuniyetin artacağını umuyoruz.

Tüketicilerin sesli arama davranışları yakın gelecekte en çok B2C şirketlerinin SEO önceliklerini doğrudan etkileyecektir. Bunun nedeni, insanların işle ilgili konular yerine kişisel konuları sorma olasılıklarının daha yüksek olduğu evlerinde veya arabalarında sesli aramayı kullanmayı tercih etmeleridir. Bununla birlikte, insanlar diğerlerinin bluetooth kulaklıklarla telefonda konuşmalarına alıştıkça, yüksek sesle ve toplum içinde soru sorma tabusu büyük olasılıkla ortadan kalkacaktır. Şu anda %27'si iş yerinde sesli aramayı kullanmakta rahat ve %17'si halka açık alanlarda sesli aramayı kullanmak istiyor.

E-Ticaret Chatbot'ları

Yapay zeka teknolojisinin en hızlı büyüyen kullanım durumlarından biri, sohbet botlarına entegre edilmiş e-ticaret yetenekleridir. Fikir, insanların kişiselleştirilmiş satın alma önerileri sağlayabilen bir sohbet robotu aracılığıyla ürün satın almalarına olanak sağlamaktır. Anketimizde, yanıtlayanların %47'si bir chatbot kullanarak ürün satın almaya açık.Bu grafiği ister misiniz? İndirmek İçin Tıklayın.

Chatbot'lar, bir insanla iletişim kurmak için doğal dil işlemeden yararlanır. Chatbot, bir alıcının talebini işler ve satın alma eğilimlerine göre bir kullanıcıya hizmet verecek en iyi ürünleri veya seçenekleri belirlemek için makine öğreniminden yararlanır. Bir alıcı kar botu isterse, bir bot şirket tarafından satılan en beğenilen botları önerebilir. Bot, çizme satın alan kişilerin geçmişteki alışverişlerinde de yün çorap satın aldıklarını bildiği için botlarla birlikte yün çoraplar önerebilir.

Dünya çapında 4 milyardan fazla kişi aktif olarak mesajlaşma uygulamalarını kullanıyor. Chatbot'lar tipik olarak yerel olarak Slack, WhatsApp, Line ve Facebook Messenger gibi mesajlaşma uygulamalarında bulunur. Chatbot'larla ilgili sorularımız doğrultusunda, tüketicilerin bir e-ticaret sitesi yerine Facebook gibi bir sosyal ağdan alışveriş yapma konusunda ne kadar rahat olduklarını öğrenmek istedik. Facebook'u ürün satın almaktan çok arkadaşlarıyla iletişimde kalmak için bir yer olarak gören tüketicinin zihninde giriş için küçük bir engel vardır. Ankete katılanların çoğu, sosyal ağları henüz bir satın alma yeri olarak görmüyor. Sosyal ağlar, özellikle Facebook, insanların zamanının çoğunu yönettikçe, alan doğal olarak genişleyecek (Facebook'un medyaya, özellikle video ve haberlere girmesiyle ilgili kargaşaya bakın) ve zamanla, insanlar sosyal medya aracılığıyla markalardan satın alma konusunda daha rahat olacaklar. %37'sinin bir şirketin web sitesi yerine bir sosyal ağdan ürün satın almayı düşündüğü ortaya çıktı.

Bu Neden İşletmeler İçin Önemlidir: AI tarafından desteklenen bir e-ticaret botu ile işletmeler, müşterilerle bire çok temelinde etkileşim kurabilen, her zaman açık bir satış görevlisine sahip olabilir. 7/24 kullanılabilirliğe ek olarak, dünyanın en popüler sosyal ağlarında ve mesajlaşma uygulamalarında bir satış botu bulunur ve bu da onu her yerde bulunur hale getirir. E-ticaret botları, bir işletmenin erişimini genişletirken müşterilere kişiselleştirilmiş satın alma deneyimleri sunabilir. En kolay kazanç, basit, tekrarlanabilir bir satış döngüsüyle tüketim malları satan B2C şirketleri içindir. İşletmeler için e-ticaret botları oluşturan Springbot gibi birçok şirket var, bu nedenle bireysel şirketlerin kendi geliştirdiği bir sistem oluşturmak için bir geliştirici bulmasına gerek yok.

Etkinleştirilmiş Müşteri Hizmetleri

Hem büyük hem de küçük işletmeler için, müşterilerine ve potansiyel müşterilere daha iyi hizmet vermek amacıyla yapay zekanın doğal dil işleme yeteneklerinden yararlanmak için büyük bir potansiyel var. Hizmet sektöründe canlı sohbet, tüketicilerin neredeyse canlı telefon ve e-posta desteği kadar tercih edilmesiyle hizmette devrim yarattı ve BulutPress, müşteri hizmetleri botlarının bir sonraki evrim olduğuna inanıyor. Bir hizmet botu, bir web sitesi ziyaretçisinin aradığı cevaba ulaşması için en kısa yolu sağlar.

Konsept şu: Bir işletmenin web sitesinde oturan yapay zeka özellikli bir bot, ziyaretçilerin talep üzerine sorularını yanıtlıyor, örneğin: Fiyatlandırmanız nedir? Şirketinizin telefon numarası nedir? Ofisiniz nerede? Ziyaretçi, bu bilgiyi bulmak için web sitesinde gezinmek yerine doğrudan bir yanıt alır. Senaryo verildiğinde, yanıtlayanlarımızın %57'si bir şirketin web sitesinde botlardan gerçek zamanlı yanıtlar almakla ilgilendi. Bu, yanıtlayanlarımızın e-ticaret ve hizmet genelindeki tüm bot senaryolarımıza gösterdiği en yüksek ilgi düzeyidir.

Bir şirketin web sitesinde oturan bilgi botlarının ötesinde, birçoğu daha ilgili müşteri hizmetleri talepleri için yapay zeka özellikli teknolojileri kullanmakta rahattır. Katılımcılara bir hizmet ortamında kendilerine kimin yardım etmesi gerektiği konusunda bir tercihleri ​​olup olmadığını sorduğumuzda, %40'ı kendilerine bir kişinin mi yoksa yapay zeka aracının mı yardım ettiğini umursamadı - yapay zeka hizmet şirketleri için iyi bir haber. En ilgi çekici kullanım durumu, fatura adresinin değiştirilmesi gibi basit müşteri hizmetleri soruları içindir ve yapay zekaya açıklık %53'e çıkar. Birden çok adım gerektiren veya daha fazla teknik yardım gerektiren daha karmaşık vakalar için insanlar insan yardımını tercih ediyor - bu durumda açıklık %26'ya düşüyor.

Şirketler, yapay zeka özellikli hizmet programlarını canlı hizmetle tamamlayarak müşterilerin tereddüt etmesini önleyebilir. Bir yapay zeka hizmet programı müşteriye yardımcı olamazsa program, talebi tamamlayabilecek canlı bir temsilciye geçebilir. Satış ve hizmet arasındaki çizgi de ortadan kalkar - bir yapay zeka botu, müşteri hizmetleri isteklerini hem satabilir hem de işleyebilir.

Bu Neden İşletmeler İçin Önemli: Daha fazla insan işlerini halletmek için mobil cihazlarına güvendikçe, bir işletmenin müşteri hizmetleri temsilcileriyle etkileşim kurmak da dahil olmak üzere hareket halindeyken daha fazlasını yapmayı bekleyecekler. En başarılı işletmeler, müşterilerinin zaten zamanlarını geçirdikleri yerde faaliyet gösteren işletmeler olacaktır. Yanıt verenlerimizin %55'i müşteri hizmetleri görüşmeleri için kişisel mesajlaşma uygulamalarını kullanmakla ilgileniyor. Tıpkı bir e-ticaret botu gibi, otomatik müşteri hizmetleri botları da her zaman açıktır, bire çok ölçekte çalışır ve web sitenizde yaşar, ayrıca en popüler sosyal ağlardan ve mesajlaşma uygulamalarından erişilerek keyifli bir satın alma sonrası deneyimi sunar. deneyimler.

İşletmelerin müşteri hizmetleri ve e-ticarette yapay zekadan yararlanmaları için fırsatlar belirledik, ancak yapay zeka, iş dünyasının ve modern yaşamın neredeyse tüm yönlerini etkileyecek. Google, Twitter ve Intel gibi birçok köklü teknoloji şirketi, AI araçlarının ve hizmetlerinin hem tüketici hem de iş düzeyinde çoğalmasını ve yaygın şekilde benimsenmesini öngörerek AI şirketlerini hızlı bir şekilde satın alıyor.

İleriye Bakmak

Yapay zeka daha akıllı hale gelmeye, artan sayıda cihaza güç sağlamaya ve artan miktarda görevi yürütmeyi öğrenmeye devam ettikçe, işletmelerin ve tüketicilerin günlük yaşamlarında yüzeye çıkmaya devam edecek .

Bazı uzmanlara göre yapay zeka olgunlaşmaya devam ettikçe üç temel yeni iş kategorisi oluşturacak:

  1. Eğitmenler: AI destekli makinelere insanlarla nasıl iletişim kuracaklarını öğreten insanlar.
  2. Açıklayıcılar: Teknik olmayan rollerdeki kişilere, AI'nın nasıl çalıştığını, ne yapmak için tasarlandığını ve AI'nın sorunsuz çalışmasına yardımcı olan algoritmalar gibi yukarıda belirtilen öğelerin oynadığı rolleri anlamalarına yardımcı olan insanlar.
  3. Sürdürülebilirler: AI algoritmalarının düzgün, sorumlu ve güvenilir bir şekilde çalışmasını sağlamak için çalışan insanlar.

Ancak yapay zeka ile ilgili son tartışmalarda vurgulanan bir şey var: Bu, insan bilgisinin yerine geçemez.

Tüketici Teknolojisi Derneği Araştırma Analisti Ufuk Türkmen, bunun yerine, "bu, insanlara daha üst düzeyde daha öznel ve yaratıcı roller vererek, insanların yapabileceklerinin artırılması ve geliştirilmesidir" diyor.

Paylaş Facebook Twitter E-Mail Whatsapp