Bir Kullanıcı Tasarımı Nasıl Görür?

Kullanıcı Tasarımı Nasıl Görür?Genellikle bir tasarımcının web sitelerine bakış açısıyla, kullanıcının bakış açısı birbirinden farklıdır. Bir kullanıcının dikkatini bile çekmeyecek ayrıntıları, bir tasarımcı olarak siz fark edebilir ve beğenebilirsiniz. Çünkü kullanıcılar yalnız aktif elemanları fark edebiliyorlar. Acı ama gerçek.

Eğer kullanıcıların ne düşündüğünü anlayabilirseniz, çok daha iyi bir tasarımcı olabilirsiniz. Tasarım hakkındaki düşüncelerini beğenmiyor olsanız bile. O halde kullanıcılar web sitelerini tasarımcılardan faklı görüyor ise, tasarımcı olarak bizlerin nelere dikkat etmesi gerekir?

Tipografi

tipografi yazı tipi

Tasarımcılar tipogarfiyi seviyorlar. Güzel karakterler. Değişik paragraf görüntüleri. Harflerin çekici ayrıntıları...

Ne yazık ki kullanıcılar Arial veya Helvetica'yı anlamıyorlar (veya umursamıyorlar). Olay yazıya geldiğinde onları ilgilendiren tek şey: Okunabiliyor mu?

Bu yazı olayını tamamen bırakmanız gerektiği anlamına gelmiyor. Hatta bu anlatmaya çalıştığımız şeyin tam tersi olurdu. Yazıya daha fazla dikkat etmeniz gerekiyor. Kullanıcıların dikkatini çekmek istiyorsanız; bütün kelimeleri, paragrafları ve başlıkları olabildiğince okunaklı yapmalısınız. Kullanıcılar, sayfada ne yazdığını anlamaya çalışmakla uğraşmamalı.

Kelimeleri temiz yapmak, boşlukları olması gerektiği gibi ayarlamak ve verilmesi gereken bütün mesajların, net bir şekilde kullanıcıların gözlerinin önünde olmasını sağlamak sizin işiniz.

Renkler

Kullanıcılar, renklere öyle sizin beklediğiniz kadar dikkat etmiyorlar. Tasarımcılar periwinkle ya da coneflower tercihini yapmak için saatler harcarken, kullanıcılar yalnızca mavi görüyor.

İşte size bir uyarı. Eğer ortada bir renk değişikliği varsa, bu maviden sarıya şeklinde olmalı. Olay renklere geldiğinde kullanıcılar yalnızca büyük ton farklılıklarına odaklanabiliyorlar.

Renkle ilgili zor olan şey perspektif. İnsanlar renk konusunda çok farklı tercihlerle karşımıza çıkıyorlar. Bu yüzden olabildiğince sıradan bir palet tercih etmeye çalışın. Özellikle renkleri çok da iyi göremeyenler için tercih edeceğiniz renkler daha az tehlikeli olacaktır.

Butonlar

Hayalet buton trendinde çok büyük bir hata var: Kullanıcılar onları göremiyorlar. Neredeyse arkaplanın bir parçası gibi duruyorlar.

Bunun gibi çok popüler tasarım fikirleri, kullanıcıların beklentisinin çok altında kalıyor.

Eylem elemanları -formlar, butonlar, linkler- belirgin olmalı ve ortalama bir kullanıcının yolunu takip etmeli. Kullanıcıların dikkati çok kolay dağılabiliyor. Onları web sitenizde gezdirip, tasarımınızın nasıl olduğunu anlamaya zorlayarak bunu hızlandırmayın.

Minimalizm

minimalizm tasarım

Kabul edin. Minimalizm sizin de en sevdiğiniz web tasarım seçeneklerinden.

Bazı kullanıcılar bu sade güzelliği kabul ederken, bir kısmı genellikle, “Her şey nerede?” hissini yaşıyor. Müşterileriniz de web sitelerine her zaman daha çok şey sıkıştırmak istiyorlar (daha çok renk, daha çok resim, daha çok yazı..). Açık alanlar ve temiz şeritlerle bir denge kurmaya çalışın. Sonuç pek minimal olmayabilir ama müşteri ve kullanıcı arasında daha iyi bir yol bulabilirsiniz.

Büyük Resimler

Diğer bir kaç ayrıntı gibi, büyük, ilgi çekici resimler kullanıcının çok dikkatini çekiyor. Tabii bu durum her zaman kabul edilmiyor.

Bu da kullanıcıya "ne anlamaları gerektiğini" anlatmanız gereken durumlardan biri. Dergilerin ve gazetelerin yıllardır kullandığı teoriye dönün – kullanıcılarınıza neyin önemli olduğunu söyleyin. Büyük bir resim, video ya da ilüstrasyon bunu yapabilir. Bir grup küçük element aynı etkiyi yaratmayacaktır.

İlk izlenimin ne olması gerektiğini açıklamak sizi göreviniz. Hangi sorunu çözmeye çalışıyorsunuz? Kullanıcı şu an neyi bilmeli?

Markalaşma

Kullanıcılar her gün markalaşma ile ilgili daha çok şey biliyorlar. Bir kullanıcı, logoda yapılan renk veya font değişikliğini anlayacaktır. (Tam olarak neyin değiştiğini anlamasalar bile bir değişiklik olduğunu anlayabilirler.)

Markanın kimliğindeki en ufak değişiklik kullanıcılara kafa karıştırıcı gelebilir. Bu yüzden markaların görsel sunumlarında belli bir çizgi olması gerekiyor.

Çalışıyor mu?

hata sayfa açılamadı

Basit bir tasarıma kullanıcıların baktığı gibi bakmayı denediniz mi hiç?

Kullanıcılar nedenini nadiren anlarlar. Onlar yalnızca tasarımın çalışıp çalışmadığına bakarlar. Eğer çalışıyorsa, kullanmaya devam ederler. Çalışmadığı zaman, tasarımınızı terk edip başka bir şeye yönelirler.

Kullanıcı testi için iyi bir plan yardımcı olabilir. Üzerine hiç düşünmediğiniz bütün o tasarım temelleri çok önemli. Tasarım, renk teorisi, kullanıcı modelleri, tipografi prensipleri hatta web sitenizin hızı.

Düşünülecek çok şey var. Tasarımın tek işlevinin güzel görünmesi olduğunu mu düşünüyorsunuz?

Bir Kullanıcı Tasarımı Nasıl Görür? Sorusunun yanıtını öğrendiniz. Öyleyse artık kullancıların sizden biraz daha farklı düşündüğünü anlayın ve tasarımlarınızı buna göre şekillendirin.

Paylaş Facebook Twitter E-Mail Whatsapp