Web Sitenizi Amatör Gösteren Hatalar Nelerdir?

web tasarımı amatör gösteren hatalar neler

Çevrimiçi bir işe girdiğinizde, ziyaretçileriniz tasarımınızdaki çok basit detaylarla sizi yargılayabilirler. Amatörlerin web sitesi yaparken düştükleri bu hatalardan kaçınmanız için kapsamlı bir kılavuz hazırladık.

Para sıkıntısı çeken girişimciler için, kendi web siteni yapmak iyi bir fikir gibi görünebilir. Daha işleri yoluna soktuktan sonra bir tasarımcı tutabilirsiniz, böyle önemsiz şeyleri endişe etmenize gerek yok.

Değil mi?

Aslında tasarım, yeni gelişmekte olan işletmeniz için tahmin ettiğinizden çok daha önemli. Çevrimiçi bir işe girdiğinizde, ziyaretçileriniz tasarımınızdaki çok basit detaylarla sizi yargılayabilirler.

Müşterilerin kafası karışıktır. Bazı temel markalara zaten güveniyorlar. Neden bir anda size güvenmeye başlasınlar ki? Birkaç saniye içinde dikkatlerini çekmeyi başaramazsanız, onları tutamazsınız.

En küçük detaylar, en büyük farkları yaratan şeylerdir. Eğer güvenilir bir marka inşa etmek ve gelir elde etmek istiyorsanız, bu detayları çok dikkatli bir şekilde elemeli ve düzeltmelisiniz. Sınırlı tasarım yetenekleri olan biri olsanız bile, web sitenizde bulunan belli hataları gösteren sinyalleri fark edebilirsiniz.

1. Yersiz Şablon Kullanımı

şablon kullanımda hatalar

Şablon kullanımı, özellikle yeni işletmeler için çok kurtarıcı olabiliyor. Eğer bir şekilde kullanmaya karar verdiyseniz, bunu markanız için özelleştirecek bir tasarımcıdan yardım almanızda fayda var. Bu şekilde gayet başarılı bir ürün elde edebilirsiniz.

Önceden tasarlanmış bu şablonları kullanmanın yarattığı en büyük sorun; tasarımın geri kalanıyla logonuz arasında bir bağlantının kurulamaması. Logonuzda bulunan renkler, tasarımın hiçbir noktasında tekrarlanmamış olacak veya web sitesinde kullanılan renkler logonuzla hiç uyumlu olmayacak.

Kullanacağınız şablonun üzerinde düzeltmeler yapılabileceğinden emin olmalısınız.

2. Default Önyükleme (Bootstrap) Görünüşü Kullanmak

Önceki maddeden farklı ama aynı derecede korkutucu olan bir hata varsa, o da şirketinizin web sitesi için default önyükleme tasarımını kullanmanızdır. Open Sans kullanarak kimseyi kandıramazsınız. Bütün bir web sitesiyle aynı tasarımı kullanmak markanıza çok zarar verir.

3. Tipografi Kontrast Sorunları

Fontlar daha çok tasarımcı olmayan insanların fark edebileceğinden çok daha büyük bir olay. Yalnızca "yazı" bile olsalar, bütün web sitenizi mükkemmelleştirebilir veya yok edebilir.

"Ev yapımı" web sitesi tasarımlarında görünen en yaygın problem; başlıklar ve gövde metinleri arasındaki kontrastın çok düşük olması. Sadece boyut farklılıkları eklemek bu durumu çözmeyecektir. Başlığınızı daha kalın (bold) yapmayı deneyin ve metinlerin geri kalanından daha belirgin olmasını sağlayın. Bu tipografik hiyerarşiye ve web sitenizin görünüşüne yardım edecektir.

4. Koyu Renk Arkaplanlar Kullanmak

arkplanda koyu renkler kullanmak

Web sitenizin en büyük kısmı arkaplanlardan oluşuyor, yani onları dikkatli seçmekte fayda var. Kötü arkaplanlar nelerdir?

Şöyle bir bakıldığında, eğer profesyonelce tasarlanmadıysa, tamamı siyah olan web siteleri kesinlikle güzel görünmüyor. Beyaz kullanmak güvenlidir, ama çoğu tasarımcı web sitelerinde çok açık bir gri tonu tercih ediyorlar. Bu seçimi yapmadan önce bilmeniz gereken en temel şey: Arkaplandaki grinin tonu ne kadar koyuysa, siyah yazıları okuması o kadar zor olur.

5. Birden Çok Eşdeğer Eylem Çağrısı (Call to Action)

Web sitenizdeki her sayfada, yalnızca 1 tane temel eylem çağrısı olmalı. Eğer kullanıcılara tamamlamaları gereken tek bir görev vermezseniz, kullanıcılarınız bir eyleme karar vermek için çok zaman harcayacaklardır ve kafaları karışacaktır. Bu da onların web sitenizden ayrılmalarına sebep olabilir.

Eleyebildiğiniz kadar eylem çağrısını elediğinizden emin olun. İnsanların çok fazla düşünmeden bir karara varmalarına yardım edin. Bunun bir plan seçimi veya kayıt butonu olması önemli değil, yalnızca diğer seçenekler dikkat çekici değilken, kullanıcılarınızdan beklediğiniz eylemin grafiksel olarak vurgulandığından emin olun.

6. Hiza ve Boşluk Problemleri

Boşluk bırakma zordur. Elemanların etrafında, aşırıya kaçmadan, ama yeterli boşluk bırakmaya çalışmak web sitenizi şekillendirirken karşılaşabileceğiniz en zor kısımlardan biridir. Tabii bu birkaç kuralla basitleştirilebilir. Öncelikle bütün elemanların düzgün gruplandığından emin olun, sonra bu gruplar arasında yeterli boşluk bırakın.

7. Amatör Metin

Yazmak zor, evet ama internette yer alabilmek için gerekli bir nokta. Özellikle bir şeyler satmak istiyorsanız metinlerinizi anlaşılır yapmalı ve yazım hatalarına dikkat etmelisiniz.

Bazı metinler, tasarımın prototip aşamasında oluşturulmuş yer tutucular (placeholders) gibi görünüyorlar. Web siteniz yayımlanmadan önce metinlerinizi okuyup değerlendirecek birini bulmak iyi bir fikir olabilir.

8. Okunaklılık Sorunları

okunaklı olmayan web tasarımları

Eğer okunamıyorlarsa, web sitenizde mükemmel metinlerinizin olması bir işinize yaramayacaktır. Çok küçük detaylar metinlerinizin okunabilirliğine zarar verir ve şirketinizin algılanma şeklini etkiler.

Kısa satır boşlukları, küçük fontlar veya arkaplan ve metin arasındaki kontrast gibi problemleri düzeltmeye çalışın. Bunlar çoğu insan için okunaklılığa zarar vermiyor olmasa da web sitenizde bu tip problemlerinizin olması, tasarımınızın amatör görünmesine sebep olur. Okunaklılık problemleri olan bir Facebook hayal edebiliyor musunuz?

9. Tutarsızlık

İdeal olarak, markalaşmanızın çok tutarlı olması gerekir. Göründüğünüz her yerde, sosyal medya da, Facebook reklamlarında veya çevrimiçi olmayan reklamlarda, müşterilerinizin markanızı hemen tanıyabilmeleri gerekir.

Şimdi bir adım geri gidin ve öncelikle web sitenizin kendi içinde tutarlı olduğundan emin olun. Gövde metninizi çiğneyen kullanıcı arayüzü stilleriniz var mı? Web sitenizde kullandığınız renklerle logonuzun renkleri uyumlu mu? Birbirine benzeyen elemanlar hep aynı gölge yapısına sahip mi? CSS dosyalarınızı organize ederek saklayarak ve gereksiz kodları silerek bu tutarsızlık problemini çözebilirsiniz.

Profesyonel Görümü Engelleyen Yaygın Hatalar

Çevrimiçi müşteriler için, web siteniz muhtemelen işletmenizle karşılaşacakları ilk yerdir. Bu, tasarımınız için mükemmel bir ilk izlenim bırakmanın hayati önem taşıdığı anlamına gelir.

Web kullanıcıları seçim yapmakta zorlanırlar ve markanızla bağlantı kurmazlarsa rakip bir web sitesine akın etmekten çekinmezler. Bu nedenle tasarımınızın herhangi bir acemi hatasına kurban gitmemesi son derece önemlidir.

Net Harekete Geçirici Mesaj Yok

Harekete Geçirici Mesajlar (CTA'lar), web sitesi ziyaretçilerini sitede belirli bir eylemde bulunmaya teşvik eden kelimeler veya ifadelerdir. Yaygın bir CTA, ziyaretçiyi belirli bir sayfaya, bölüme veya hedefe yönlendiren bir düğmedir.

Tıklamaları ve dönüşümleri artırmak için CTA'larınızın dikkat çekmesi gerekir. Kullanıcı için açık olmalı ve sayfanızın estetiğine uymalıdır. Ziyaretçileri ürün listeleri, iş portföyünüz veya iletişim bilgileriniz gibi önemli bilgilere yönlendirmek için CTA'ları kullanabilirsiniz.

Web sitenizde net CTA'lar yoksa, ziyaretçilerinizin web sitenizin amacı konusunda kafası karışacaktır. Bu, işletmenize pek iyi yansımayacak ve muhtemelen potansiyel dönüşümleri uzaklaştıracaktır.

Yanıt Vermeyen Web Sitesi

Duyarlı web tasarım, modern web sitelerinde artık isteğe bağlı değil, esastır. Google Analytics'e göre, 2023deki tüm web sitesi ziyaretlerinin %68'inden fazlası mobil cihazlardan geldi. Web siteniz, küçük mobil cihazlardan tabletlere ve büyük masaüstü bilgisayarlara kadar her boyuttaki ekrana uyum sağlayabilmelidir.

Web sitenizi mobil uyumlu hale getirmeyerek, büyük miktarda potansiyel dönüşümü kaçırmanız garanti edilir. Giderek daha fazla insan yeni markaları keşfetmek için mobil cihazları kullandığından, işletmenizin istikrarlı, yüksek kaliteli bir mobil web sitezi tasarımına zaman ve çaba harcaması hayati önem taşımaktadır.

Tutarsız Markalama

Markanız, müşterilerin işletmenizi değerlendirdiği ilk şey olacaktır. Buna logonuz, tipografiniz, renk paletleriniz, ürün ambalajınız, kullanılan dil ve daha fazlası dahildir. Bir marka, ziyaretçilere görsel bir hikaye anlatır ve işletmenizle ilgili ilk sorularının çoğunu yanıtlamalıdır. Markanızın amacı nedir? Ne tür bir ürün veya hizmet sağlıyorsunuz? Hangi demografiye hitap ediyorsunuz?

Web sitenizin sayfalarının tümü aynı marka kimliğini taşımalıdır. Bu, markanızı daha önce hiç görmemiş ziyaretçilerin işletmenizin amacını kolayca anlamaları içindir. Web sitenizin markalaması tutarlı bir şekilde uygulanmazsa, bu, müşterilere karışık mesajlar göndererek kafa karışıklığına neden olur. Markanızı anlamayan müşteriler sitenizde uzun süre kalamaz, bu nedenle tutarlı markalaşma son derece önemlidir.

Okunabilirlik Sorunları

Okunabilirlik sorunlarına yol açabilecek bir dizi tasarım hatası vardır. Web sitenizdeki metni herkes kolayca işleyebilmeli ve eğer durum böyle değilse tasarımınızı hemen yeni bir tema ile değiştirmeniz gerekir.

Okunabilirlik sorunlarının yaygın bir nedeni yazı tipinizdir. Minimum olarak, yazı tipleri gövde metni için en az 16 piksel ve başlıklar gibi diğer ögeler için daha büyük olmalıdır. Ayrıca ne tür yazı tipleri kullandığınıza da dikkat etmelisiniz. El yazısı tarzı bir betik yazı tipini, daha küçük yazı tipi boyutlarında okumak, temel bir sans-serif yazı tipinden çok daha zor olacak ve potansiyel müşterileri uzaklaştırabilir.

Diğer bir yaygın okunabilirlik sorunu, kötü seçilmiş bir renk şemasıdır. Web sitenizin metnini arka plan renginize karşı okumak zorsa, farklı renkler seçmeniz gerekir, aksi takdirde bu büyük bir erişilebilirlik sorunu oluşturur. Metinden arka plana renk kontrastınızın WCAG standartlarını karşılayıp karşılamadığını kontrol etmek için Google Lighthouse gibi çevrimiçi araçları kullanabilirsiniz.

Yavaş Yükleme Süreleri

Web siteniz olabildiğince hızlı yüklenmelidir. Bir web sitesi için ideal yükleme süresi yaklaşık 1-2 saniyedir - daha fazlası ve web kullanıcılarının ana sayfanızı bile görmeden sitenizi terk etmeleri çok olasıdır. Yavaş yükleme süreleri, web sitenizin arama motoru sıralamalarını da olumsuz etkileyebilir.

Bu hatayı önlemek için birkaç basit numara var. İlk olarak, kullandığınız tüm resimlerin ve grafiklerin web için optimize edildiğinden ve dosya boyutunun 500 kb veya daha az olduğundan emin olun. İkinci olarak, web geliştiricilerinizin tüm web sitesi kod dosyalarının mümkün olduğunca küçültüldüğünden emin olun. Benzer dosya türlerini (örneğin, JavaScript dosyalarınız) tekil dosyalarda birleştirmeyi de denemelisiniz. Bu, web sitenizin yapması gereken HTTP isteklerinin sayısını azaltır ve bu da tam sayfanın yüklenmesi için geçen süreyi azaltır.

İçeriği Güncellememek

Web siteniz için yapabileceğiniz en büyük hatalardan biri markanızın içeriğini güncel tutmamaktır. Bu, web sitenizi önemsemediğiniz veya daha da kötüsü web sitenizin artık korunmadığı izlenimini verebileceğinden, web sitenizin yeni ziyaretçiler için son derece profesyonelce görünmemesine neden olur.

Bunun olmamasını sağlamak için içeriğinizi düzenli olarak yenileyin. Web sitenizdeki resimlerin, afişlerin ve diğer grafik tasarımların geçmişteki tarihlere veya olaylara atıfta bulunmadığından emin olun. Belirli bir ürünü artık satmıyorsanız kaldırın. Yeni ziyaretçileri çekmenin harika bir yolu, sitenizde bir blog bulundurmaktır. Web sitenizi bilgilendirici içerikle düzenli olarak güncelleyerek, müşterilerinizle güven inşa edecek ve bunun sonucunda dönüşüm elde etme olasılığınız artacaktır.

Zayıf performans

Son olarak, siteniz yayına girmeden önce bir dizi performans kontrolünden geçmelidir. Bunlar şunları içerir:

  • Web siteniz tüm modern web tarayıcılarıyla (Chrome, Firefox, Safari, Edge, vb.) uyumlu olmalıdır. Web siteniz belirli bir tarayıcıda bozulursa, potansiyel dönüşümlerin büyük bir bölümünü kaybetmeniz olasıdır.
  • Tüm resimler ve grafikler uygun bir standartta sıkıştırılmalıdır.
  • Web siteniz, JavaScript kapalıyken de temel işlevlerini sağlamalıdır - her kullanıcı bunu etkinleştirmez.
  • Web siteniz tarayıcı önbelleğini başarıyla çalıştırabilmelidir. Bu, varlıklarınızın bir sonraki ziyaretlerinde daha hızlı yüklenebilmeleri için kullanıcının bilgisayarına indirildiği anlamına gelir. Bu, sayfanızın geri gelen kullanıcılar için çok daha hızlı yüklenmesini sağlar ve bu da sitenizin çok daha profesyonel görünmesini sağlar.

Performans standartlarının karşılandığından emin olarak, web sitenizin profesyonel olmayan bir itibar kazanmasına yol açabilecek bir dizi riski ortadan kaldırırsınız.

Performans standartlarının karşılandığından emin olarak web sitenizin kötü bir itibar kazanmasına neden olabilecek pek çok tehlikeyi ortadan kaldırabilirsiniz.

Bir web sitesini geliştirmeye veya yeniden tasarlamaya çalışıyorsanız BulutPress® size yardımcı olacaktır.

Paylaş Facebook Twitter E-Mail Whatsapp