Ölümsüz Tasarım Nasıl Yapılır?

ölümsüz web sitesi tasarımı nasıl yapılır

Mükemmel tasarımlar asla eskimiyor. Bu klasiklerin sonsuz olmasının yani zamandan bağımsız olmasının belirli bir sebebi var tabii ki. Neyse ki sonsuz konsepti sizin de herhangi bir projeye uygulayabileceğiniz bir şey. Siz de yıllar boyunca sizi bırakmayacak bir estetik yaratabilirsiniz. Ölümsüz bir web sitesi tasarımı nasıl yapılır? sorusunun yanıtlarını birlikte arayalım.

Okunabilen İçeriğe Odaklanın

Tasarımda her şey metinlerle, görsellerle ve mesajla başlıyor. Bu size uzun bir liste gibi geliyor olabilir ama okunaklılığa ve basitliğe odaklanın.

  • Tipografi, her boyutta kolaylıkla okunabilir olmalı. Tuhaf yazı tipleri bir süre için eğlenceli olabilir ama kullanıcı yazılanı okuyamıyorsa bu durum kısa sürecektir.
  • Görseller keskin olmalı. Yüksek çözünürlükte ve anlaşılması kolay olmalı. Tipografinin okunaklı olması gibi, geri kalan bütün görsel elemanların da okunaklı olması gerekir. Kullanıcı, görselde tam olarak ne olduğunu anlayabiliyor mu ve bunun sunduğunuz şeyle bağlantısı nedir?
  • Tasarımınız hoş görünmeli ama aynı zamanda bir mesaj veya anlam içermeli. Resimleriniz, metinleriniz ve kullanıcı eylemleriniz, kullanıcıların anlayabileceği ve parçası olmak isteyebileceği bir bütün yaratmalı. Eğer bu parçalar tutarsızsa ve bir bütün oluşturmuyorsa, en güzel tasarım bile başarısız olacaktır.

Etkileşim

Bütün görsel elemanları bir araya topladıktan sonra, kullanıcılar onlarla etkileşim sağlamak isteyeceklerdir. Bu onlara sanal gerçeklik deneyimi yaşatacağınız anlamına gelmiyor tabii. Küçük etkileşim elemanları bile tasarımı daha gerçekçi yapar ve projeye kişisellik verir.

Etkileşim elemanlarını düşünürken, kullanışlı ve kullanılabilir olmasına dikkat edin. Etkileşim, başka bir yolla gerçekleştirilemeyen eylemleri gerçekleştirmek için var. Bir şeyi anlatma yolunuz olabilir, navigasyon modeli olabilir veya yalnızca kullanıcılara keyif verme amaçlı yapılmış bir hareket olabilir.

İnteraktif elemanlar için bir amaç belirleyin. Basit tutun ve içerik planınızla tam olarak uyum içerisinde olduğuna dikkat edin.

Görsel Ölçek Oluşturun

Bütün web siteleri elemanların hiyerarşisine ihtiyaç duyar. Büyük ögeler, orta boyutlu elemanlar ve küçük parçalar. Her birinin tasarımınızda yeri olmalı.

İyi bir görsel ölçek kullanarak, her bir elemana sayfanıza uygun bir şekilde yer verebilirsiniz ve bu şekilde mantıklı bir düzen kurmuş olursunuz.

İyi bir ölçek, modeller arasında bir akış oluşturur ve bu sayede kullanıcıların elemanları tanıması ve onlarla çalışması kolaylaşır. (Çoğu web sitesinde sol üstte logonun sonra büyük bir görselin daha sonra göve metninin bulunmasının temel sebebi budur. Bu kullanıcıya, içeriği nasıl okuması gerektiğini gösteren bir görsel ölçektir.)

Ölçek ve elemanların boyutları kadar önemli olan bir diğer madde de, kullanımdaki ahenktir. Eğer bir buton, anasayfada belirli bir renk ve boyuttaysa, diğer bütün sayfalarda da aynı şekilde olmalı. Gövde metni, başlıklar ve renk seçimleri için de aynı durum geçerli.

Elemanları Bir Amaç İçin Vurgulayın

En son web tasarım modellerini diğerlerinden ayıran ekstra bir şey var. Elemanları bir amaç doğrultusunda vurgulama, renkleri değişik yollarla kullanma ve modern dokunuşlar bile tasarımı katı görünüşlerden sıyırıyor.

  • Özel tipografi parçaları
  • İlginç renk patlamaları
  • Basit animasyonlar
  • Alışılmadık arkaplan desenleri
  • Beklenmedik herhangi bir şey

Bunlar vurgu yollarına dahil olan dokunuşlardır. Vurguları, kullanıcıları tasarımın içine çeken küçük süprizler olarak düşünün. Ayrıca vurgular, görsel ilgi sağladıkları kadar, yol gösterme ve içeriği daha anlaşılır yapma konusunda da yardımcı oluyorlar.

Kimliğiniz

Görsel kimliğinizin her parçası markanız gibi görünmeli. Bu kural web sitenizden kartvizitinize, fotoğraflarınızdan sosyal medya daki logolarınıza kadar her parçanızda geçerli. Kullanıcılar bir bakışlarıyla kim olduğunuzu bilmeli ve eğer içeriğinizi şans eseri okuyorlarsa şüpheye düşmemeliler.

Marka kimliğiniz gerçekten önemli hatta hayati öneme sahip. Eğer hala bir tane yoksa, marka kimliği oluşturmak dev bir girişim. Görsel kimlik yaratmanıza yardımcı olacak birkaç şey var.

  • Aynı renkleri kullanın
  • Belirli fontlara ve boyutlara bağlı kalın
  • Metinleriniz ve diğer seçimleriniz için belirli bir hizalama kuralı uygulayın
  • Fotoğraf stili belirleyin (renkli veya siyah-beyaz gibi)
  • İçeriklerinizde belli bir dil kullanın (sıradan, resmi vs.)
  • Kendiniz olun.

Modayı Boşverin

Çok trend olan tasarımların modası çok hızlı geçiyor. Aynı zamanda belli bir dönemi yansıttığı için tasarımın zamanını çok belli ediyor. Bu trend olan tasarımlarını kullanmanız konusunda cesaretinizi kırmasın. Yalnızca onları akıllıca kullanın.

Ölümsüz tasarım modelleri, tasarım teorisinde kökleşmiş durumdalar. Temel prensipler ve görsel elemanların nasıl şekillendirilmesi gerektiğiyle ilgili klavuzlar. Trendler arasındaki ilişkiyi düşünün. Ortak noktaları ne?

Spesifik bir yazı tipi, karmaşık animasyonlar veya renk paletleri gibi görsel tasarım fikirleri hakkında biraz düşünmeniz gerekiyor. Ne kadar süre boyunca taze ve yararlı kalacaklar? Veya tasarımınızın geri kalanı öylece dururken bu trendleri bir yerlere mi sıkıştıracaksınız? Hem trend hem de ölümsüz olabilirsiniz!

Eğer ölümsüz bir tasarım yapmak istiyorsanız en mantıklısı temellere dönmek. Çünkü neredeyse tüm ölümsüz tasarımlar kökleşmiş teorilerle inşa ediliyor.

Paylaş Facebook Twitter E-Mail Whatsapp