Mobil Uyumlu Web Sitesi Deneyimi

mobil deneyim yaratmak

İstatistikler yalan söylemez: Mobil önemlidir. Şu anda, tüm internet trafiğinin yarısından fazlasını oluşturan dünya çapında yaklaşık 5 milyar mobil internet kullanıcısı var. Bu sayıları bir saniyeliğine düşünün; onlarca yıldır web'de gezinmeyi masaüstü bilgisayarlarla ilişkilendirdik. Şimdi, hepsi değişiyor.

Peki, bu işletmeniz için ne anlama geliyor? Yeni başlayanlar için, ziyaretçilerinizin çoğunun masaüstü kullanıcıları olduğunu varsayamazsınız. Aktif bir çevrimiçi varlığa sahip herhangi bir işletmenin, stratejisinde mobil kullanıcıları dikkate alması veya hedef kitlesinin önemli bir bölümünü yabancılaştırma riskini alması gerekir.

Ardından, işletmelerin bir web sitesini masaüstünde kullanma deneyiminin her zaman akıllı telefonlara ve tablolara yansımadığını anlamaları gerekir. Bu kullanıcıları mutlu etmek için, kendi en iyi uygulamaları ve zorluklarıyla birlikte gelen tatmin edici bir mobil deneyim sunmanız gerekir. BulutPress® web tasarım platformunda bulunan tüm web sitesi şablonları mobil uyumlu (responsive) geliştirildi.

Bu kılavuzda, web sitenizin mobil deneyimini optimize etmeye yönelik yedi ipucu da dahil olmak üzere, mobil kullanıcılar için tasarım yapmaya başlamak için bilmeniz gerekenleri size anlatacağız. Ama önce …

Mobil Deneyim Nedir?

Mobil deneyim, kullanıcıların mobil uygulamanızı veya mobil web sitenizi kullanırken nasıl algıladıklarıdır. Genel mobil deneyim, web sitenizin veya uygulamanızın kullanımının ne kadar kolay ve keyifli olduğu gibi çeşitli faktörler tarafından belirlenir.

Akıllı telefon kullanımı artmaya devam ettikçe, mobil deneyim için tasarım yapmak, kullanıcıların ilgisini çekmek ve dönüşümleri artırmak için artık her zamankinden daha önemli. 1.000'den fazla pazarlamacıyla yapılan yakın tarihli bir BulutPress® anketi, %47'sinin pazarlama stratejilerinin bir parçası olarak mobil uyumlu web sitesi tasarımından yararlandığını ve %54'ten fazlasının da bunu SEO stratejilerinin bir parçası haline getirdiğini ortaya koydu.

Bu günlerde kullanıcılar, yüksek performanslı, sorunsuz mobil deneyimlere alışkın. Bu, müşteriler için harika olsa da, mobil temas noktaları oluştururken her işletmenin en başından mobil kullanıcı tabanına öncelik vermesi gerektiği anlamına da gelir. Buna "mobil öncelikli" (mobile first) tasarım denir.

Çevrimiçi bir varlık oluşturmaya yeni başlıyorsanız, hali hazırda bir altyapınız olmadığı için mobil cihazlara öncelik vermek daha kolaydır. Ancak işletmeniz mobil öncelikli olmaya yöneliyorsa, geçiş daha zorlu olacaktır. Neden daha fazla işletmenin mobil ortamı benimsemediğine dair en iyi tahminimiz bu mu? Bu sadece daha fazla iş.

Ancak, iyi olan hiçbir şey kolay olmadı ve mobil deneyimi iyileştirmek için yeniden tasarlamak hem yapılabilir hem de harcanan çabaya değer. Size yardımcı olmak için, mobil deneyiminizin kullanıcıların geri gelmesini sağlayacak bir deneyim olmasını sağlamak için bazı temel mobil ilk ilkelerini gözden geçireceğiz.

Web Sitelerinizin Mobil Deneyimini Optimize Etmek İçin İpuçları (Sektör Trendleri)

1. Kullanıcılarınız İçin Empati Geliştirin.

Kullanıcılarınızı anlamak, yalnızca mobil tasarımın değil, bir bütün olarak web sitesi tasarımının temel taşıdır. Hedef kitlenize uygun bir deneyim oluşturmak için öncelikle hedef kitleniz olmadığınızı kabul etmeniz gerekir. Aslında hiç de öyle değil - web sitenizle hemen hemen herkesten daha fazla zaman geçirdiniz.

Bu adımın gizli sırları da yoktur: Mobil kullanıcılar için empati kurmanın en iyi yolu onlarla konuşmaktır. Kullanıcıların mobil web sitenizle etkileşimini izleyin, sıkıntılı noktalarını duyun ve nasıl hissettiklerini anlayın. Hangi görevleri yerine getirmeye çalıştıklarını ve bunları nasıl başardıklarını gözlemleyin. Bu süreçte, yeniden tasarımda ele alabileceğiniz yinelenen engelleri fark etmeye başlayacaksınız.

Mobil kullanıcılarınız için bir müşteri yolculuğu haritası oluşturmayı da faydalı bulabilirsiniz. Bir müşteri yolculuğu haritası, tipik kullanıcılarınızın ürününüzü ilk kez öğrenmelerinden ürününüzü kullanmaya kadar şirketinizle ilgili deneyimlerinin görsel bir temsilidir. Müşterinizin işletmenizden ne istediğini, ürününüzü nasıl kullandığını ve bu süreçte karşılaştığı zorlukları açıklar.

2. Arayüzü Basitleştirin.

İşte bu liste boyunca göreceğimiz bir ipucu: Basit bir arayüz, kullanıcı dostu bir arayüzdür. Mobil cihazlarda çalışmak için çok az ekran alanı vardır ve çoğu durumda yalnızca temel ihtiyaçlar için yeriniz olur. Mobil aşırılık yeri değildir, bu nedenle kullanıcıların ihtiyaç duymadığı her şeyi azaltın.

Burada birkaç önemli not: İlk olarak, basit olan, sıkıcı olduğu anlamına gelmez. Her şeyi eski haline getirirken yine de etkileyici bir mobil web sitesi tasarımı oluşturabilirsiniz. Bu sıfır toplamlı bir oyun değil — web siteniz hem kullanıcıların hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olabilir hem de bunu yaparken iyi görünebilir.

İkincisi, bir web sitesini basitleştirmek, mobil kullanıcılardan bilgi saklamayı içermemelidir. Örneğin, bir mobil web sitesini ziyaret etmiş olabilirsiniz ve ürünle ilgili bilgileri görmek yerine bir uygulama reklamı ve/veya uygulama mağazasına bir bağlantı almış olabilirsiniz. Veya "mobil web sitesi yakında" şeklinde bir mesaj gördünüz.

Açıkçası, hiçbir mobil deneyim kötü bir mobil deneyim değildir. Ya müşteri sitenizde istediğini gerçekleştiremiyor ya da bunu yapmak için ayrı bir uygulama indirmesi gerekiyor ve bu da beklediklerinden çok daha fazla iş gerektiriyor.

Yine de birçok web sitesi, çözüm basit olduğunda bu hatayı yapmaya devam ediyor: Web sitenizi, masaüstü ve mobil web sitelerinizde aynı içeriği sunacak kadar basitleştirin. Bu içeriği daha küçük ekranlara sığdırmak için farklı bir biçimde sunmak ve aşırı içerik ve stilden tasarruf etmek anlamına gelse bile, tüm kullanıcılar aynı bilgileri ve işlevselliği hak ediyor.

3. Net Gezinme Tasarlayın.

Mobil tasarımın en büyük zorluklarından biri, navigasyonun nasıl net ve sezgisel hale getirileceğini bulmaktır. Çoğu masaüstü web sitesi, bunu sitenin başlığında veya kenar çubuğunda bulunan büyük ve güzel bir gezinti menüsüyle gerçekleştirir. Gezinme konusunda daha yaratıcı olmanızı gerektiren mobil web sitelerinin bu lüksü yoktur.

Mobil gezinme menüleri için offcanvas çözümü, basıldığında gezinme bağlantılarını içeren bir açılır menüyü açan üç satırlı bir simge olan hamburger menüsüdür. Göründüğü kadar lezzetli olmasa da, bir hamburger menüsü ekranda çok az yer kaplar ve sitenizin herhangi bir sayfasında kullanıma sunulabilir - yıllar içinde bu kadar çok web sitesinin neden bu menüyü benimsediğine şaşmamalı. BulutPress® olarak tüm web sitelerimizin mobil arayüzünde bu yaklaşımı benimsiyoruz.

Ancak, mobil sitenizi gezinilebilir hale getirmek için yapabileceğiniz daha çok şey var ve bu, web sitenizin mimarisine bağlı. Sayfalarınız kullanıcılar için mantıklı olacak şekilde mi düzenlendi? Ve kullanıcılar mümkün olduğunca az dokunma ve yazma ile en yaygın görevleri tamamlayabilir mi? İyi yerleştirilmiş bir hamburger menüsü bile dağınık site yapısının neden olduğu sürtüşmeyi ortadan kaldıramaz.

Ve yine sadelik burada senin arkadaşın. Web sitenizde ne kadar az sayfa varsa, onları gezinmek için daha az çalışma gerektiren sezgisel bir şekilde yapılandırmak o kadar kolay olacaktır.

Sitenizin yapısını hallettikten ve navigasyonunu yeniledikten sonra test etmeyi unutmayın! Yeni navigasyonunuzla insanların sayfadan sayfaya nasıl geçtiğini izleyin ve eylemlerine, duygularına ve geri bildirimlerine göre daha fazla optimizasyon yapın.

4. Duyarlı Tasarım Uygulayın.

Duyarlı -responsive- bir web sitesi, içeriğini ister masaüstü, ister akıllı telefon veya tablet olsun, ona erişen cihaza otomatik olarak uyarlar. Örneğin, bu gönderiyi bir masaüstünde görüntülüyorsanız, tarayıcı pencerenizin genişliğini değiştirmek, sayfa ögelerinin daha okunabilir bir düzende yeniden düzenlenmesine neden olur. (Ve bunu mobilde görüyorsanız, bu iş zaten yapılmıştır!)

Pratik açıdan, duyarlı tasarım, ayrı bir mobil web sitesi kurmak veya ortak ekran boyutları için ayrı sayfalar oluşturmak gibi alternatiflere göre daha uygun maliyetlidir ve daha az kaynak kullanır. Sitenizin duyarlı tasarımını uygun şekilde planlayıp test ederek, sayfalarınızın her ekranda harika görünmesini sağlarsınız.

5. Hızı İhmal Etmeyin.

Web sitenizin mobilde nasıl iyi görüneceğini tartıştık, ancak mobil web sitenizin yüklenme hızı çok uzun sürüyorsa görünümün bir önemi yoktur. Hepimiz zayıf web sitesi performansı yaşadık ve yavaş bir web sitesinin kullanıcıları rakiplerine yönlendirmek için yeterli olduğunu biliyoruz.

Gerçek şu ki, hepimiz çok sabırsızız — Google araştırmasına göre, sayfa süresi bir saniyeden üç saniyeye çıktığında hemen çıkma olasılığı %32 artıyor. Ek olarak, web sitesi performansı 2018'den beri bir Google sıralama faktörü olmuştur, yani yavaş bir mobil web sitesi organik arama sıralamasında bir darbe alacaktır.

Açıkçası, web sitesi performansı, herhangi bir web sitesi, masaüstü veya mobil için bir yap ya da boz özelliğidir. Ne yazık ki, birçok web sitesi hala daha yüksek hızı, ağır sayfalar lehine görmezden geliyor. Ve mobil cihazlar genellikle verileri masaüstü bilgisayarlardan daha yavaş işlediğinden (ve genellikle zayıf bir internet bağlantısı üzerinden), gecikmeli bir masaüstü web sitesi, çok gecikmeli bir mobil site anlamına gelir.

Trafiğinizi korumak için, yeni özellikler eklerken testler yapmak ve yavaşlık kaynaklarını belirlemek dahil olmak üzere tasarım süreciniz boyunca performansı göz önünde bulundurun. Mobil web siteniz için bir performans standardı belirler ve bunun altında kalmaya çalışırsanız, mobil kullanıcılarınız bunu takdir edecek veya en azından ayrılma olasılıkları azalacaktır.

Performans optimizasyonunun kolay olduğunu söylemiyoruz — çok önemli ekstra saniyelik yükleme süresinden tasarruf etmek için sitenizin üzerinde çok çalıştığınız kısımlarını kırpmanız gerekebilir. Ancak ödülleri oturum sürelerinizde, hemen çıkma oranlarınızda ve dönüşüm oranlarınızda göreceksiniz.

BulutPress® kullanıcıları web sitesinin açılış hızı konusunda asla endişelenmezler. Çünkü BulutPress® tamamen kendi yazılım ekibinin geliştirdiği benzersiz optimizasyon, sunucu mimarisi ve kod yapısı ile dünya standartlarının çok üzerinde hızlarda açılan web siteleri üretmektedir.

6. Etkileşim Maliyetini Düşünün.

Sitenizin mobil deneyimini yavaş hissettirebilecek diğer bir faktör, web sitenizde bir eylemi gerçekleştirmek için gereken fiziksel ve zihinsel çaba miktarı olan etkileşim maliyetidir. Arayüzünüzü oluştururken, kullanıcıların fare ve fiziksel klavye kullanmak yerine ekranlarını nasıl kaydıracağını ve dokunacağını düşünün.

Örneğin, form tasarımını düşünün. Mobil web sitelerindeki formlar yanıltıcı olabilir, çünkü her alan kullanıcının dokunarak alanı seçmesini, bilgileri girmesini ve alanı seçmesini gerektirir. Kullanıcılar bunu tek bir formda bir düzine kez yapmak zorunda kalırsa, büyük olasılıkla gönder düğmesine ulaşamayacaklardır. Bu nedenle, formları kısa tutarak ve bir kez daha yalnızca temel bilgileri koruyarak etkileşim maliyetini azaltın.

Uzun formların yanı sıra, kullanıcıların enerjisini ve ilgisini azaltan diğer unsurlardan kaçınmaya çalışın. Küçük metinler, açılır pencereler ve karmaşık çok katmanlı menüler buradaki en büyük suçlulardır. Ne mutlu ki BulutPress web sitesi temalarının hiç birinde böyle şeyler bulunmamaktadır.

7. Nötr Kullanın veya Mobil Dostu Dil Kullanın.

Web sitenizin dokümanlarını yazmaktan siz mi sorumlusunuz? Öyleyse, dilinizi mobil kullanıcıları kapsayacak şekilde oluşturduğunuzdan emin olun. Bir kullanıcının belirli bir cihazda (ör. iPhone'a karşı Android) veya giriş türünde (ör. fareye karşı dokunmatik ekran) kullanılacağını varsaymayın ve herhangi bir bağlamda herhangi bir kullanıcı için geçerli olabilecek bir dil kullanın. Buna iyi bir örnek, "tıkla" veya "dokun" yerine "seç" terimini kullanmaktır.

Bu adım küçük bir dokunuş gibi görünebilir ancak mobil kullanıcılar bunları fark eder. Mobil ziyaretçilerinizi önemsediğinizi biliyoruz (aksi takdirde 2. ipucu civarında bir yere bırakmış olurdunuz). Ancak, istemeden de olsa mobil kullanıcıları hariç tutan herhangi bir ayrıntı, deneyimi azaltabilir ve onları düşünmediğiniz izlenimini verebilir. Bundan kaçınalım.

Pazarlamanızda Mobile Yer Açın.

Herhangi bir mobil strateji bir yana, önce mobil yaklaşımını benimsemek, çevrimiçi iş için göz korkutucu bir geçiş olabilir. Birincisi, mobil kullanıcıları memnun eden bir web sitesi yapmak için ek zaman, çaba ve maliyet var. Artı, çoğumuz hala masaüstü sitelerin üstün olduğu zihniyetine takılıp kalmış olabiliriz, öyleyse ne anlamı var?

Bu engellerin her ikisini de ele almak için, size tüm internet trafiğinin yarısından fazlasının artık mobilde olduğunu hatırlatacağım ve mobil kullanıcıların da web sitenizin trafiğinin oldukça önemli bir bölümünü işgal ettiğine dair bir tahminde bulunabilirim. Yalnızca rakamlara baktığınızda, muhtemelen kaynaklarınızı mobil tasarıma yönlendirmenin sonunda buna değdiğini göreceksiniz. Google analytics raporlarınıza baktığınızda mobil trafiğin, masaüstü trafiği katlayarak geçtiğine tanık olacaksınız.

Son olarak, bir mobil deneyim oluşturmanın bir kısa mesafe koşusu değil, bir tasarım maratonu olduğunu bilin. Mobil kullanıcılar için empati kazanmak, web sitenizin neyi yanlış (ve doğru) yaptığını değerlendirmek ve uygun ayarlamaları yapmak bir gecede olmayacak. Ancak, kursa devam eder ve içeriğinizi mobil uyumlu hale getirmeyi taahhüt ederseniz, bu paha biçilmez kullanıcı grubunun avantajlarından yararlanırsınız.

mobil öncelikli yaklaşım neden önemli

BulutPress® içerik yönetim sisteminde bulunan tüm web şablonlarımız mobil uyumlu responsive yapıda geliştirilmiştir. Bu makalede yer alan bilgiler, web sitesini mobil uyumlu hale getirmekle değil, mobil deneyimi işletmeniz ve kullanıcılarınızın daha fazla fayda elde edebileceği bir yaklaşımla nasıl geliştirebileceğinizi anlatmaktadır.

Herkes, özellikle Google'ın Mobilegeddon algoritma güncellemesinden sonra, mobil uyumlu bir web sitesinin önemini kabul edebilir. Mobil optimizasyon kalıcıdır ve işletmelerin ve web sitelerinin giderek daha fazlasını talep etmektedir. Ancak mobil optimizasyon, duyarlı bir web sitesi tasarımından daha fazlasıdır.

Bu makalede, web siteniz için mobil öncelikli bir zihniyeti neden ve nasıl benimseyeceğinizi anlatacağız.

Mobil Optimizasyon Nedir?

Mobil optimizasyon, web sitenizi ve içeriğini mobil cihazlarda masaüstünde olduğu kadar iyi performans gösterecek şekilde tasarlama ve geliştirme sürecidir. Daha fazla tüketici web sitelerine akıllı telefonlarından eriştikçe, mobil optimizasyon giderek daha önemli hale geliyor.

Google'ın 2015'teki mobil uyumlu algoritma değişikliği (ve o zamandan beri kaç yüz tane daha), arama motorunun, kullanıcılara ihtiyaç duydukları anda ihtiyaç duydukları şeyi zahmetsizce sağlayan web sitelerini ortaya çıkarma sorumluluğunun farkında olduğunun kanıtıydı.

Google, mobil kullanıcıları sinir bozucu bir göz atma deneyimi sunan web sitelerine göndermek istemez; bu, kullanıcılarına her zaman yararlı ve alakalı içerik sağlama taahhüdünü zedeler.

Dahası, bu algoritma değişikliği, gelmekte olan çok daha büyük bir değişimin sinyaliydi ve öyledir de - tüketici davranışı değişiyor ve uyum sağlamak sizin işiniz.

Mobil İçin Bir Web Sitesi Nasıl Optimize Edilir

  1. Müşteri yolculuğunuzun haritasını çıkarın.
  2. Amaç açısından zengin mikro anları yakalayın.
  3. Metriklerinizi yeniden gözden geçirin.
  4. Cep telefonunun samimiyetini kucaklayın.
  5. Temelleri hatırlayın ve ileriyi düşünün.

Mobil uyumlu bir web sitesi kurmak birinci adımdır, ancak web sitenizde ince ayarlar yapmak sizi tüketicilerin değişen davranış ve beklentilerinin önünde tutmaz.

Kısacası, pazarlama stratejinize mobil öncelikli bir zihniyet aşılamanız gerekir. İşte nasıl.

1. Müşteri Yolculuğunuzun Haritasını Çıkarın.

Antalya'ya yeni taşınan genç bir pazarlamacı olan Merve'nin deneyimini hayal edin. Merve yürüyüşe çıkarken bir kuaförün önünden geçer ve saçını kestirmeye ihtiyacı olduğunu fark eder. Antalya'da bukleler ve renk konusunda uzmanlaşmış kuaförleri aramak için telefonunu çıkarır. Google araması Perilili kuaförü getirir.

Web sitesinde hızla geziniyor ve daha fazla araştırma yapmak istiyor, ancak hareket halindeyken bu çok zor - bu yüzden kendisine bir bağlantı mesajı gönderiyor. Eve vardığında tabletinde mesajlarını açıp hızla facebook incelemelerine bakar, takvimini inceler ve ardından Perili'nin web sitesindeki basit formu kullanarak bir randevu alır.

Merve o gece daha sonra e-postasını kontrol etmek için dizüstü bilgisayarını yüklediğinde, Perili'den gelen ve randevusunu onaylayan ve ona bunu takvimine ekleme seçeneği sunan bir e-posta bulur. Ertesi gün, randevusundan 30 dakika önce iş bilgisayarına randevusunu hatırlatan bir push bildirimi alır.

Ertesi gün Merve, indirimle ilgili geri bildirim isteyen ve indirimli bir fiyattan tekrar eden bir randevu ayarlamayı teklif eden bir cep telefonu e-postası alır. O çoktan satıldı.

Merve'nin deneyimi, artık birçok müşterinin pazarlama hunisinde ilerlerken yaptığı cihazlar arası, çok kanallı yolculuğun bir örneğidir. Tüketiciler her gün çevrimiçi alışveriş, blog gönderileri hazırlama, randevu alma veya birbirleriyle iletişim kurma gibi ortak görevleri tamamlarken bir sürü farklı cihaz değiştiriyor.

BulutPress® içerik yönetim sistemi, herhangi bir cihazda önizleyebileceğiniz alakalı, dönüşüm için optimize edilmiş içeriği yayınlamanız için sizi donatır ve nerede olurlarsa olsunlar müşterilerle etkileşim kurmanıza olanak tanır.

Tüketiciler artık tüm dijital etkileşimlerinden bu tür bir deneyim bekliyor. Ellerindeki cihaz ne olursa olsun, hayallerine uyan her şeyi başarabilmek istiyorlar. Bu, sitenizi farklı cihazlarda güzel görünecek şekilde uyarlamanın yeterli olmadığı anlamına gelir. Bir pazarlamacı olarak, müşterilerinizin ve potansiyel müşterilerinizin yaşamlarının daha derine inmelisiniz.

Örneğin BulutPress'de, mobil cihaz kullanan bir ziyaretçinin açılış sayfalarımızdan birinde uzun bir form doldurmasının pek olası olmadığını biliyoruz. Bu nedenle yeni bir bayilik başvuru formunu doldurmak için sadece isim ve email alanlarını doldurmasını istiyoruz. Daha fazlasını değil.

2. Mikro İlgi Anlarını Yakalayın.

Muhtemelen zaten güçlü bir alıcı kişilik grubu geliştirmişsinizdir. Dönüşüm hunisinde aşağı inerken her bir kişiye hangi içeriğin ve CTA'ların sunulacağını anlamak için kullanıcı araştırması ve testi yaptınız. Şimdi bir adım daha ileri gitmelisiniz. İnsanların web siteniz ve içeriğinizle ne zaman, neden, neyle ve nereden etkileşime girdiğinin ritmini ve kafiyesini anlamalısınız.

Google, pazarlamacıları bir müşterinin yolculuğundaki "mikro anları" belirlemeye teşvik eder:

Mikro anlar, insanların bir şeyler öğrenme, bir şeyler yapma, bir şeyler keşfetme, bir şeyler izleme veya bir şeyler satın alma ihtiyacına göre hareket etmek için refleks olarak bir cihaza (giderek artan bir şekilde akıllı telefon) yöneldiğinde meydana gelir. Kararların verildiği ve tercihlerin şekillendiği, niyet açısından zengin anlardır.

Bir dizi marka, bu mikro anları nasıl tahmin edeceğini ve bunlardan nasıl yararlanacağını anladı. Apple Hesap Cüzdanı, bir kafenin yakınındayken Starbucks kartınıza yüklenir. Anlaşmalı araç kiralama şirketiniz, uçağınız indiğinde arabanızın hazır olduğunu bildirmek için size bir e-posta gönderir. Booking, akıllı telefonunuzla check-in yapmanızı ve otel odanızı açmanızı sağlar.

Tüketiciler, bu tür samimi yanıt veren deneyimler sunan şirketlere giderek daha fazla alışıyor. Alışveriş yapanların %59'u, hangi marka veya perakendeciden alışveriş yapacaklarına karar verirken mobil cihazlarda alışveriş yapabilmenin önemli olduğunu söylüyor ve akıllı telefon kullanıcılarının %39'u, daha kolay veya daha hızlı olduğu için bir şirketin veya markanın mobil uygulamasına göz atıyor veya alışveriş yapıyor.

Bu mikro anları nasıl anlayabilir ve içeriğinizi potansiyel müşterilerin amacına uygun şekilde tasarlayabilirsiniz? Verilerinize dokunun. İşte başlamanız gereken üç analiz:

  • Arama: Farklı cihazlardaki kullanıcıları web sitenize ve açılış sayfalarınıza hangi sorgular, reklamlar ve anahtar kelimeler getiriyor? Kullanıcılar sitenize geldiklerinde, farklı cihazlarda ne tür aramalar gerçekleştiriyor?
  • İçerik: Kullanıcıların erişim hunisindeki aşamaya ve cihaza göre eriştiği içeriği inceleyin. Potansiyel müşterilerin telefonlarına indirdikleriyle ilgili bir eğilim var mı? Paylaşmak mı?
  • Akış: Cihaza göre bölümlere ayrılmış bir akış analizine dalın. Mobil kullanan potansiyel müşterilerin izlediği yol nedir? Tablet kullanan müşterilerin izlediği yol nedir? Bu ziyaretçiler hangi sitelerden ve kaynaklardan geliyor?

Mikro anlar hazinenizi oluşturduktan sonra, "Tamam, web sitemizi ziyaretçilerimizin büyük olasılıkla hareket halindeyken erişmek isteyecekleri belirli şeylere ayırmamız gerekiyor" diye düşünmek kolay olacaktır.

Ancak mobil kullanıcılar kısa, basit görevleri tamamlamakla sınırlı değildir. Cihaz doğrudan konumu veya amacı ima etmez.

Meşgul bir profesyonel, işe gidip gelme zamanını telefonunda derinlemesine endüstri araştırması yapmak, ailesiyle bir film izlerken tabletindeki e-posta gelen kutusunu işlemek ve ülke çapında uçarken potansiyel yüklenicilerin web sitelerinde gezinmek için kullanabilir.

Bu sezgiyi doğrulayan Sonr Araştırma Merkezi'nin Türkiyedeki'deki akıllı telefon araştırması, akıllı telefon sahiplerinin %99'unun telefonlarını evde kullandıklarını, %82'sinin telefonlarını yoldayken kullandıklarını ve %69'unun telefonlarını her hafta işte kullandıklarını ortaya koydu. (Bu çalışma 2018 yılında yapıldı, ancak bugün daha fazla değilse de hala alakalı olduğuna inanıyoruz.)

İnsanlar sadeleştirilmiş bir içerik kümesi istemiyor. Bunun yerine, kullandıkları cihaz ne olursa olsun ihtiyaç duydukları materyallere hızlı ve kolay erişim istiyorlar. Bu nedenle, sitenizi, açılış sayfalarınızı, e-postalarınızı vb. Ziyaretçiler, içinden çıkamayacakları bir kutuya hapsetmeyin.

3. Metriklerinizi Düşünün (Ve Yeniden Değerlendirin).

Masaüstü merkezli günlerde oluşturduğunuz ölçümler, yeni çok cihazlı, mikro an dünyamıza sorunsuz bir şekilde tercüme edilmeyebilir. Örneğin, daha fazla zamanın daha yüksek etkileşim anlamına geldiğini ve bunun da daha yüksek dönüşüm anlamına geldiğini kabul ederek, ziyaretçilerin sitenizde geçirdikleri süreyi artırmanın yollarını bulmak için yorulmadan mücadele etmiş olabilirsiniz.

Bununla birlikte, mobil ziyaretçiler için belirlediğiniz mikro anlar, sitede daha az zaman geçirmek istediğiniz anlamına gelebilir. Bir danışmanlık firmasının web sitesini ziyaret eden bir potansiyel müşteri şunları arıyor olabilir:

  • Bir iş arkadaşına göstermek istedikleri bir infografik
  • Buluşmak üzere oldukları bir partnerin biyografisi
  • Seyahat ederken okumak için bir vaka çalışması

Bu potansiyel müşterinin mobil deneyim beklentilerini karşılamak için, web sitenizi, aradıkları belirli bilgileri bulmalarına hızlı ve sezgisel bir şekilde yardımcı olacak şekilde tasarlamanız gerekir. Mobil ziyaretleri dikkat dağıtıcı, sinir bozucu veya çok zaman alıcıysa, markanıza ilişkin algılarına zarar verdiniz.

4. Mobilin Samimiyetini Kucaklayın.

İyisiyle kötüsüyle, telefonumla yatağa giriyorum (yarının programını gözden geçirip bir gece meditasyonu okuyorum) ve telefonumla uyanıyorum (alarmı susturup hava durumunu kontrol ediyorum). Partnerim ve en iyi arkadaşlarımla her gün telefon aracılığıyla iletişim kuruyorum. Üniversiteden sınıf arkadaşım Cumali'nin şımarık olduğu bir GIF gönderdiğinde, telefonumu yanımdaki kişiye çeviriyorum ve birlikte güzel bir kahkaha atıyoruz.

Her gün, bu etkileşimler telefonumla benim aramda yakın bir bağlantı oluşturuyor. Ve yalnız değilim: Tüketicilerin çoğu, mobil deneyimlerini masaüstü deneyimlerinden daha fazla mahremiyetle dolduruyor. Pek çok araştırma merkezi, Türklerin akıllı telefonlarını özgürleştirici, bağlantılı ve yardımcı olarak gördüklerini ve telefonlarını mutluluk ve üretkenlik duygularıyla ilişkilendirdiklerini buldu. Bu çağrışımlar, içerikle daha fazla etkileşim ve ilgi uyandırabilir.

Pazarlamacılar olarak, bu trendlerden yararlanmalı ve müşteri adaylarımızın mobil deneyimini nasıl daha kişisel ve sosyal hale getirebileceğimizi düşünmeliyiz. Birisi mobil cihaza geldiğinde gösterdiğiniz sosyal CTA'ların oranını artırmak için web sitenizi değiştirebilirsiniz.

5. Temel Bilgileri Hatırlayın ve İleriyi Düşünün.

Genel olarak, mobil zihniyeti benimsemek, tüm müşteri yolculuğunun duyarlı, ilgili, işlem yapılabilir ve sorunsuz olmasını sağlamak anlamına gelir. Bir pazarlamacı olarak, tüketicilerin bulmak istediklerini hızlı ve kolay bir şekilde bulmalarına ve yapmak istediklerini yapmalarına yardımcı olmak istersiniz. Yine, bu ileriyi düşünmek, potansiyel müşterilerinizin içeriğinizle ne zaman, hangi cihazla ve nereden etkileşim kuracağını anlamak anlamına gelir.

Bu göz korkutucu görünebilir, ancak çoğunlukla temel bilgileri kanallar arasında özenle uygulamak anlamına gelir. Örneğin, tüm e-postaların yaklaşık yarısı mobilde açıldığından, e-postalarınızın mobil cihazlar için optimize edildiğinden emin olun. Aşağıdakileri yapmanızı öneririz:

  1. Büyük, okunması kolay metin kullanın.
  2. Büyük, net görüntüler kullanın ve dosya boyutlarını azaltın.
  3. Düzenleri basit tutun ve duyarlı şablonlara yatırım yapın.
  4. Büyük, mobil uyumlu harekete geçirici mesajlar ve bağlantılar kullanın.

İnsanların telefonlarıyla olan kişisel çağrışımlarını tanıyarak, "Gönderen" adının tanıdık olduğundan ve önizleme metninin davetkar olduğundan emin olmak isteyeceksiniz. Ve ileriyi düşünün: Mobil uyumlu olmayan bir forma veya etkinlik kayıt giriş sayfasına giden bir bağlantıyı e-postayla göndermeyin. BulutPress® sitenizde tüm formlar mobil uyumlu olacağından bunu dert etmenize gerek yok.

Cihazlar arasında mükemmel görünen açılış sayfaları başlatmak ve sayfanızı kimlerin görüntülediğine bağlı olarak içeriği otomatik olarak değiştirmek için BulutPress içerik yönetim sistemini kullanın.

Paylaş Facebook Twitter E-Mail Whatsapp