Süper Pürüzsüz Kullanıcı Akışları Oluşturmak İçin İpuçları

kullanıcı akışı proaktif müşteri hizmetidir

Kullanıcı akışının ne olduğundan emin değil misiniz? Şimdi gözden geçirelim ve işletmenizde sorunsuz bir kullanıcı akışı oluşturmak için kullanabileceğiniz birkaç ipucuna bakalım.

Kullanıcı Akışı Nedir?

Kullanıcı akışları, kullanıcının bir görevi tamamlamak için izlemesi gereken yolu vurgulayan diyagramlardır. Bu dahili belge, müşterilerin hedeflerine zamanında ulaşmalarına yardımcı olan adım adım bir kılavuz görevi görür. İşletmeler, müşteri başarısını sağlamak ve müşteri yolculuğunun erken aşamalarında müşteri kaybını önlemek için bu diyagramı kullanır.

Kullanıcı akışı, bir proaktif müşteri hizmeti biçimidir. Müşterilerin ürününüz veya hizmetinizle ne zaman sorun yaşayabileceklerini anlar ve engellerle karşılaşmadan önce bir çözüm sunar.

Tipik olarak, işletmeler kullanıcı akışlarını diyagramlarla iyileştirir. Bu kaynaklar, kullanıcı görevlerini ana hatlarıyla belirtir ve müşterilerin ürün ve hizmetlerle nasıl etkileşime gireceğini görselleştirir. Bir sonraki bölümde bu şemaları inceleyelim.

Kullanıcı Akış Şeması

Kullanıcı akış şemaları, müşteri yolculuğunun ana hatlarını çizer ve kullanıcı deneyimini iyileştirme fırsatlarını vurgular. Bu diyagramlar, işletmelerin kullanıcıyla etkileşim kurması veya müşteriye self servis sağlaması için zamanında fırsatları belirleyerek, müşterinin ürün veya hizmetle gerçekleştireceği bir veya birkaç görevi parçalara ayırır.

Kullanıcı akış şemaları harikadır, çünkü müşterilerin ürününüzü kullandığını hiç düşünmediğiniz yolları keşfetmenize yardımcı olurlar. Ayrıca, ürün piyasaya çıkmadan önce bozuk özellikleri veya eksik bileşenleri yakalamanıza yardımcı olur. Kullanıcı akışınızı tasarlarken sorunsuz bir tasarım ve net bir görev için aşağıdaki ipuçlarını uygulayın.

Sorunsuz Kullanıcı Akışları Oluşturmak İçin 8 İpucu

1. Diyagramınızın Cevap Vereceği Soruları Düşünün.

Bir kullanıcı akışı oluştururken, kendinizi müşterinin yerine koyarak başlamalısınız. Yeni bir kullanıcının karşılaşacağı sorunları ve bunların üstesinden nasıl geleceğini düşünün. Farklı müşteriler sorunları farklı şekillerde çözer, bu nedenle başarıya giden birden çok yolu hesaba kattığınızdan emin olun.

Müşteri deneyimiyle ilgili sorun yaşıyorsanız, kullanıcı akışınız hakkında bazı genel soruları yanıtlamayı deneyin. Sorabileceğiniz bazı sorular şunlardır:

  • Kullanıcı bu ürünle neyi başarmaya çalışıyor?
  • Neden bunları gerçekleştirmeleri gerekiyor? Onları bunu yapmaya motive eden şey nedir?
  • Ürün, bu hedefe ulaşmalarına nasıl yardımcı olabilir?
  • Kullanıcıyı bu ürünü kullanmaktan ne alıkoyabilir?

2. Kullanıcı Kişileri oluşturun.

Bir kullanıcı karakteri, hedef kitleyi temsil eden kurgusal bir karakterdir. Bu biyografi, onların beğenilerini, hoşlanmadıklarını, alışkanlıklarını ve ürün veya hizmetinizle çözülebilecek bir veya daha fazla ihtiyaçlarını içerir. Ayrıca cinsiyet, yaş, gelir ve konum gibi demografik bilgileri de içerir.

Tipik bir müşteriyi görselleştirmek, sezgisel ve kullanıcı dostu bir diyagram tasarlamanıza yardımcı olabilir. Ayrıca ürünün kimin için olduğunu ve nasıl kullanacaklarını da hatırlatır.

3. Bir Müşteri Deneyimi Haritası Oluşturun.

Bir sonraki adım, bir müşteri deneyimi haritası oluşturmaktır. Kullanıcı yolculuğu haritaları, kullanıcıların web tasarım arayüzünüzle etkileşim kurarken gerçekleştirecekleri eylemleri gösterir. Tamamlanan eylemler, her eylemi etkileyen düşünceler ve duygular için zaman çizelgeleri ve kullanıcıların önemli eylemleri tamamlayacağı aşamaların temas noktalarını içermelidir.

4. Giriş Noktalarını Anlayın.

Kullanıcı yolculuk haritanız belirlendikten sonra, müşterilerin web sitenize veya e-ticaret sitenizde erişebileceği giriş noktalarını göz önünde bulundurmalısınız. Kullanıcı yolculukları müşterilerin işletmenizi nerede, ne zaman ve nasıl keşfettiklerine bağlı olarak farklılık gösterdiğinden bu çok önemlidir. Örneğin, sitenize doğrudan trafikle erişen müşteriler, sitenizi organik anahtar kelimelerle bulanlardan farklı bir kullanıcı yolculuğu yaşayacaktır.

Bazı giriş noktaları kullanıcının tekrar eden, sadık bir müşteri olduğunu ima ederken, diğerleri kullanıcının ilk kez ziyaret ettiğini ima ettiğinden, giriş noktalarına göre müşteriler için kullanıcı akışları değişir. Müşteri başarısı elde etmek istiyorsanız, her iki kullanıcı türünün de kişiselleştirilmiş çözümlere ihtiyacı vardır.

5. Yazılı Bir Taslakla Başlayın.

Kullanıcı akışınızın sade, yazılı bir taslağı, hataları yakalamanıza yardımcı olmak için harikalar yaratabilir. İlk olarak, yazılı bir belgeyi gözden geçirmek, bir diyagramı incelemekten daha kolaydır. İkinci olarak, bir taslakla, diyagramınızın içeriğine odaklanmak, estetik olarak nasıl göründüğüne odaklanmaktan daha kolaydır. Unutmayın, diyagramınızın kullanıcı dostu olması şık bir tasarıma sahip olmasından daha önemlidir.

Ve kullanıcı akışınız sezgisel hale geldiğinde, diyagramınızı görsel olarak çekici hale getirmek için düzenleyebilirsiniz. Ana hattı referans olarak kullanarak, diyagramınızın temel yapısını korurken bileşenleri ekleyip kaldırabilirsiniz. Sonuçta, içerik net ve öz olduğunda güzel bir görsel yapmak kolaydır.

6. Çoklu Diyagramları Deneyin.

Aklınızda bir tasarım olabilir, ancak kağıt üzerinde olduğunda, çok karmaşık, belirsiz veya ürünü temsil etmiyor olabilir. Bu nedenle, bir tanesini taahhüt etmeden önce birkaç formatı denemek yardımcı olur.

Bu, çeşitli şablonlara metin girmek ve hangisinin en iyi çalıştığına dair geri bildirim almak anlamına gelir. Ardından, farklı noktaları netleştirmeye yardımcı olması için renk, resim ve görseller eklemeye geçebilirsiniz. Mükemmel tasarımı bulmak biraz zaman alabilir, bu nedenle birkaç şemayı test etmeniz gerekirse cesaretiniz kırılmasın.

7. Gerektiğinde Şekiller Grafik Görüntüler Ve Etiketler Kullanın.

Bir tasarım seçtikten sonra yaratıcı olma zamanı. Şekillere, grafiklere, fotoğraflara ve simgelere kendinizi kaptırmak kolay olsa da, bu öğelerin çok fazla eklenmesi kullanıcıları diyagramın amacından uzaklaştırabilir.

Ürününüzde yeni olan kullanıcılar için gereksiz görseller ve metinler bunaltıcı olabilir. Bunun nedeni, şemada alakasız bilgiler olduğunda doğru kullanıcı yolunu belirlemenin daha zor olmasıdır. Bu nedenle, daha minimalist bir tasarıma bağlı kalın ve yalnızca yardımcı olmaları veya bir noktayı netleştirmeleri durumunda ekstra öğeler ekleyin.

8. Kullanıcı Akış Şemanızı Prototipleyin.

Kullanıcı akış şemanızı tamamladıktan sonra, onu test etme zamanı. Test grubunuz, hedef kitlenizi temsil eden bir örnek olmalıdır. Test kullanıcılarına diyagramınızı gösterin ve eylemlerinden bazılarını denemelerini sağlayın.

Bu testler sırasında, katılımcılarınıza bol miktarda geri bildirim için anket yapın. Gereksiz görünen eylemler veya prototipte eksik talimatlar var mı? Bir görevi tamamlamak için sizin belirlediğinizden farklı bir yaklaşım var mı? Bu tür sorular, test kullanıcılarınız tarafından yanıtlanabilir ve daha kullanıcı merkezli bir son kullanıcı akışı oluşturmanıza yardımcı olur.

Paylaş Facebook Twitter E-Mail Whatsapp
Sosyal Medya Hesaplarımız

Sosyal medya hesaplarımızı takip ederek fırsatlardan haberdar olun, ücretsiz web tasarım kampanyalarını kaçırmayın.

facebook twitter İnstagram youtube linkedin Bulutpress Pinterest Sayfası