Web Sitesi Tasarımlarında Kişiselleştirme

Kullanıcıya Özel İçerik ve Kişiselleştirme Kullanan Web Siteleri

Amazon ve Netflix gibi büyük şirketlerin tasarımlarında kişiselleştirme yoluna gitmesi oyunun şartlarını değiştirdi. Peki ya sizin web siteniz?

Konu web sitesi kişiselleştirmeye gelince tasarımcılar ortaya birçok fikir atabiliyorlar. Kişiselleştirilmiş bir arayüz, onca araştırmaya ve güçlüğe değer mi?

Amazon ve Netflix gibi büyük şirketlerin tasarımlarında kişiselleştirme yoluna gitmesi oyunun şartlarını değiştirdi. Peki ya sizin web siteniz? Siz de kişiselleştirme kullanarak böyle bir başarı elde edebilir misiniz? Gelin bu kişiselleştirme olayının artılarını ve eksilerini değerlendirelim, kendiniz karar verin.

Nedir Bu Web Sitesi Kişiselleştirme?

Web sitesi kişiselleştirme, kişiselleştirilmiş pazarlamanın bir uzantısıdır diyebiliriz ve bir şirketin veya markanın kullanıcıya özel öneriler verme stratejisi üzrine kuruludur. Kişiselleştirilmiş deneyimler, veri toplama ve analizini yapma, otomasyon ve algoritmalarla inşa edilir.

Kişiselleştirilmiş web sitelerinin gerçek hedefi; kullanıcılara, içerikler tamamen onlara özel hazırlanmış gibi hissettirmektir. Bu çevrimiçi pazarlamaya çok büyük katkı sağlayabilir ama aynı zamanda tasarımınızdan da çok şey götürebilir.

Tabii veri toplama ve analiz yapmayla hiç uğraşmamalarına rağmen tamamen kişiselleştirilmiş arayüzlere sahip web siteleri de mevcut.

Artı: Bütün Kullanıcılar Kişisel Bir Deneyim Yaşarlar

spotify bilgisayar öneri

Bir web sitesi tasarımında kişiselleştirmeye gitmenin en büyük nedeni her bir kullanıcıya kişisel bir deneyim yaşatmaktır. Bu kadar fazla seçeneğin olduğu bir dünya da, bu tip bir deneyim belki de web sitenizin rakiplerinize göre daha çok tercih edilmesini sağlayacaktır.

Müşterinizin adını kullanmak, öneriler vermek, yeni ürünleri ve hizmetleri tanıtmak ve hatta müşterilerin web sitenizin görüntüsünü değiştirebilmesi – arka plan rengi veya font boyutu gibi-, bunların hepsi kişisel deneyim konusuna dahildir.

En başarılı kişiselleştirme örneklerinden biri kullanıcının hiç tahmin etmedikleridir. Örneğin Spotify'ın “Haftalık Keşif” çalma listesi. Web sitesi bunun için dinletiğiniz müzikleri alıp seveceğinizi “düşündüğü” bir liste çıkarmak için algoritmalar kullanıyor.

Tamamen kişiselleştirilmiş çoğu web sitesi bu tip bir özelleştirme için giriş ister. Tabii bunun için yalnızca çerezleri ve yönlendirmeleri kullananlar da var.

Eksi: Her Zaman Doğru Yapılamayabiliyor

Kişiselleştirilmiş deneyimlerde durumun yanlış gitmesi problem olabiliyor. Bir kullanıcıya yanlış isimle hitap etme veya hassas olduğu bir konuda yanlış bir öneri verme gibi hatalar müşteri veya kullanıcı kaybetmenize sebep olabilir. Bunca çevrimiçi veri ve algoritmayla çalışmak çok karmaşık olabiliyor.

Büyük şirketler bile bazen yanlış yapabiliyorlar. Yakın zamanda bir arkadaşım için bebek tulumu satın aldım ve Amazon bana sürekli bebek bakım ürünleri önermeye başladı. Neyseki bunun tek seferlik bir alım olduğunu anlaması uzun sürmedi.

Artı: Mükemmel Bir Müşteri Hizmeti Getirir

Kullanıcılar sizinle iletişim kurmayı severler ve eğer web tasarımı onlarınmış gibi gelirse bu harika bir müşteri hizmeti olacaktır. Kişiselleştirme genellikle kullanıcılarınıza sizi, web sitenizi ve hatta markanızı aslında olandan çok daha iyi tanıyorlarmış gibi hissettirir.

Kullanıcılarınız bir şeye ihtiyaçları olduğunda sizinle derhal iletişime geçmeyi ve sizden etkili bir cevap almayı beklerler. (Bu bazı işletmeler için negatif olabilir.)

Eksi: Gittikçe Pahalılaşır

veri toplama analiz

Özelleştirilmiş web sitesi deneyimleri pahalıdır.

Veri toplayıp analiz etmeniz gerekir. Profil ve karakter inşa etmeniz, kullanıcı listesi ve takım oluşturup süreklilik sağlamanız (algoritmik teknolojiyi arttırmanız) gerekir ki kullanıcılar için kişiselleştirme sürebilsin. Ayrıca bir tasarım ekibiniz olmalı ki kullacılar arası platformlar oluşturup geliştirebilsinler. (bunu 300-400 tl'ye satın alacağınız bir tema veya uzantı ile yapamazsınız)

Artı: İletişimi Sürdürür Ve Bağlılığı Arttırır

Düzenli olarak kullandığınız web sitelerini düşünün. Hangi kişiselleştirme tekniklerini kullanıyorlar? En basit şeylerde bile, örneğin kahve içmeye gittiğinizde çalışanların ne istediğinizi bilmesi sizi oraya daha çok bağlar. Netflix'de de bu durum aynı. Kullanıcılarının seveceği filmler ve seriler öneren bir sistemi olması onları kendisine daha çok bağlıyor.

Eksi: Bazı Kullanıcılara Ürkütücü Gelebilir

Kullanıcılar hakkında bu kadar şey bilmenin karanlık bir tarafıda var tabii. Herkes bu kadar tanınmaktan hoşlanmayabilir. Çoğu kullanıcı bunu gerçekten ürkütücü bulabilir. Bu konuda yapabileceğiniz en güzel şey; kullanıcılarınıza onlar hakkında bilgileri nasıl topladığınız hakkında açık olmak. Ayrıca web sitenizin SSL ve HTTPS ile korunduğundan emin olun ki kullanıcılarınız size bilgilerini verme konusunda daha rahat hissetsinler. SSL Kurmanın önemi sayfamızda bundan daha detaylı şekilde bahsediyoruz.

Çoğu tasarımcıya göre kişiselleştirmenin en güzel yolu daha manuel bir model kullanmak. İyi bir e-mail veya yönlendirme ağı (sosyal meya gibi bağlantılar) ile kullanıcılarınıza, isteklerini karşılayan yarı özel bir deneyim sunabilirsiniz.

Eğer tamamen kişiselleştirilmiş bir web sitesi kurma planınız varsa, değerlendirmeyi iyi yaptığınızdan ve web sitenizi düzenli takip edecek sağlam bir ekibiniz olduğundan emin olun ki kullanıcılarınızla beklediğiniz bağı kurabilesiniz.

Paylaş Facebook Twitter E-Mail Whatsapp
Sosyal Medya Hesaplarımız

Sosyal medya hesaplarımızı takip ederek fırsatlardan haberdar olun, ücretsiz web tasarım kampanyalarını kaçırmayın.

facebook twitter İnstagram youtube linkedin Bulutpress Pinterest Sayfası