Mükemmel Bir Web Sitesi için 6 Kullanıcı Deneyimi Önerisi

hatırlanabilir web tasarımı arayüzü

Eğer bir deneyim yerine arayüz tasarlıyorsanız ürünlerinizin başarı yakalama ihtimali de düşecektir. Gelin mükemmel bir tasarım için kullanıcı deneyimi önerilerimizi inceleyelim.

Online haberler okuyarak, web sitelerini gezerek ve web uygulamalarını kullanırken çok zaman harcıyoruz. Bazı durumlarda online deneyimlerimiz mümkün olduğu kadar iyi olmuyor.

Bütün bunlar kullanıcılarına deneyimlerini dikkate almayan zayıf tasarımlar yüzünden böyle. Aslında bu hataları görmek oldukça kolay fakat projeyi sahiplenmiş tek kişi sizseniz işler biraz daha zor olabiliyor.

Tasarımcılar olarak mükemmel deneyimler sunan tasarımlar yapmak bizim görevimiz. Tabii bu kolay bir şey sayılmaz.

1. Tasarımlar Kullanıcı Deneyimine Odaklanmalıdır

web tasarımlarında içerik okuma

Bir web sitesinin hatırlanabilir olması, web sitesinin söylediği şeyden daha önemlidir. Kullanıcılar genellikle verileri ve içeriklerin ana temasını unuturlar ama web sitesinin onlara hissettirdiği şeyleri unutmazlar. Bu durum reklamlar için çalışırken, neden web içerikleri için de çalışmasın?

Grafikler, temel yapı, metinler ve interaktif elemanlar kullanıcılara deneyimler sunmak için vardır, bilgi sunmak için değil. Kullanıcı deneyimi tasarımı da uygulamaların ve web işlerinin önemli bir parçasıdır.

Çeşitli niteliklerdeki web sitelerinin ve bilgilerin arasında kendi sayfanızın öne çıkmasını çok önemlidir. Modern web siteleri, daha çok duygusal etkileşim sağlamak adına, çok daha fazla görsele ve interaktif elemana sahiptir.

2. İçerikler Okunmaz, İçeriklere Göz Gezdirilir

web tasarımlarında okunaklılık

Web sitenizin içeriklerinin taranabilir olması gerekiyor. Çünkü insanlar web sitelerindeki içerikleri okumazlar, onlara yalnızca göz gezdirirler. Bilgi grafikleri (infographics) ve görseller, bir takım verileri aktarmak isteyen insanların sıkça kullandığı yollardandır.

Web sitenizin taranabilir olması hedef kitlenize bağlıdır. Birçok insan dikkat çekici bir şey bulana kadar içeriklere göz atar ve içerik ilgi çekiciyse onu en baştan okur.

3. Kullanıcılar Açıklık ve Basitlik İster

web tasarımının değerlendirme süresi

Bir saniyenin yarısı kadar bir sürede kullanıcılar bir web sitesinin tasarımını değerlendirirler. Bu yüzden kullanıcılardan ne beklediğinize karar vermeli ve bunu kullanıcılarınızın hemen anlamasını sağlamalısınız. Eylem butonlarını bulmayı zorlaştırmayın. Ana butonun -ana sayfadaki diğer butonlara göre- görsel olarak dikkat çekmesini sağlayın.

Daima uygulamanızın veya web sitenizin nasıl daha kullanışlı olabileceğini düşünün. Web sitesi tasarımınızın, kullanıcıların çoğu için kullanışlı olması gerekir ama bazı ekstraların gizli ve keşfedilebilir olması gerekebilir. Her şeyi aynı anda göstermeyin.

Net ve tutarlı bir tasarım kullanıcılar için daha basit olacaktır. Renkleri, davranışları ve estetik elemanları tekrar kullandığınızda kullanıcılarınız sizden ne beklemeleri gerektiğini bilebilirler. Bu sayede arayüzü tekrar tekrar keşfetmek zorunda kalmazlar. Kullanıcılar tasarıma ne kadar hakim olurlarsa, süreç o kadar net ve kolay olur.

4. Yaygın Tasarım Elemanlarına Karşı Yaratıcılık

Başka yerlerde yaygın olan tasarım elemanlarını, yeni kullanıcı arayüzü yapılarında değiştirmeye çalışmayın. Kullanıcılarınızın, kullanıcı arayüzünüzü keşfetmek için fazla düşünmesini istemezsiniz. Gerçekten link gibi görünen linkler ve sağ üstte bulunan oturum açma erişimleri gibi standart objeler içeren, tanıdık bir arayüze sahip olmalısınız. Standart olmuş bileşenlerin yerlerini değiştirmenize gerek yok.

Standart hale gelmiş yapılarla yaratıcı uygulamalar yapmak arayüzünüzün kullanımını zorlaştırır.

URL’ler, butonlar ve navigasyonların yerleri tasarımdan önce kullanışlılığa odaklanması gerekir. Tasarım kaygınız olmadan bu elemanlara odaklanmak, daha sonra yaratıcı bileşenleri eklemek çok daha doğru bir yaklaşımdır.

5. Hedef Kitlenizi Tanıyın

web tasarımlarının hedef kitlesi

Yaratma sürecine başlamadan web sitesi tasarımınızı veya uygulamanızı kullanacak insanları düşünmelisiniz. Arayüzünüz için en iyi tasarımı bu şekilde bulabilirsiniz.

Bir kere hedef kitlenizi belirledikten sonra onların ihtiyaçlarını ve isteklerini belirleyebilir ve kullanıcılarınızın arzuladığı mükemmel tasarımı yaratabilirsiniz. İnternetteki rakiplerinizden bunun nasıl uygulanabileceğini öğrenebilirsiniz. Rakiplerinizin kullandığı renkleri, yapıları, stilleri ve özellikleri inceleyin.

Hedef kitlenizin aşina olduğu stilleri ve tasarım elemanlarını kullanarak onların web sitenize daha hızlı ayak uydurmalarını sağlayabilirsiniz. Temel bileşenleri hallettikten sonra kendi fikirlerinizi uygulamaya başlayabilirsiniz.

6. Görsel Hiyerarşi

Arayüze önemli elemanları ekledikten sonra, kullanıcılarınızın onları daha rahat bulabilmesi için dikkat çekici olmalarını sağlamalısınız. Tasarımda bazı elemanların dikkat çekici olmasını sağlamak için birçok yol vardır. Bunların içinde en etkili yol seçili elemanı, ekrandaki diğer elemanlardan daha büyük yapmaktır.

Kullanıcılarınız hazırladığınız web tasarım arayüzünü kullanırken, tasarımla duygusal bir bağ kurmalılar. Eğer bir deneyim yerine arayüz tasarlıyorsanız ürünlerinizin başarı yakalama ihtimali de düşecektir.

Ürün Tasarlarken Kullanıcı Deneyimi Önemlidir

Güzel bir arayüze sahip olup başarılı olmasını bekleyemezsiniz. Kullanıcı deneyimi, bir ürünün sadece görünümünden ibaret değildir; aynı zamanda onu kullanmanın nasıl hissettirdiğiyle de ilgilidir. En iyi ürünler kullanıcı dostu olacak ve mümkün olan en iyi deneyimi sağlayacak. Etkili bir ürün tasarlamak istiyorsanız ikisini ayrı tutmak yeterli değildir. İşte olağanüstü bir kullanıcı deneyimi yaratmanın bazı yolları.

Kullanıcı deneyimi önerisi elbette 6 madde ile sınırlı olamaz. Kullanıcı deneyimi, ürünün insanlara nasıl hissettirdiğine odaklanır. Etkileşim, gezinme, mobil yanıt verme ve erişilebilirliği içerir. Problem çözme bu alanda anahtardır çünkü kullanıcılar ürünü veya hizmeti kullanmayı kolay bulmalıdır. Bu nedenle, kullanıcı deneyiminizi olabildiğince kolay hale getirmek önemlidir. Ürün oluştururken kullanıcının ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmanız ve sorunlarını çözmeniz gerekir. UX kullanarak, kullanımı daha kolay ve daha iyi hizmetler sunan ürünleri daha iyi tasarlayabileceksiniz.

Kullanıcı deneyimi veya daha yaygın olarak bilindiği şekliyle UX, herhangi bir başarılı ürünün kritik bir unsurudur. Kötü kullanıcı deneyimi hayal kırıklığına ve hatta bir ürünün terk edilmesine yol açabilir. İşletmeler, iyi bir kullanıcı deneyiminin önemini anlamalı ve ürünlerinin baştan sona keyifli bir kullanıcı deneyimi sunmasını sağlamak için adımlar atmalıdır.

İşte UX'in bu kadar önemli olmasının bazı nedenleri:

  1. İyi UX, kullanıcıların aradıklarını kolayca bulmalarına ve bir üründe gezinmelerine olanak tanır.
  2. Tüm özelliklerin ve içeriğin kullanımının ve anlaşılmasının kolay olmasını sağlar.
  3. Kullanıcıların bir ürünle ilgili olumlu bir genel deneyime sahip olmalarını sağlayarak geri dönmelerini ve başkalarına tavsiye etmelerini sağlar.
  4. Zayıf UX, kullanıcının bir ürüne olan güvenini zedeleyebilir ve bu da onları ürünü tamamen kullanmaktan kaçınmaya yönlendirebilir.

UX (kullanıcı deneyimi), insanların kullanımını kolay ve keyifli hale getiren bir ürün veya hizmet tasarlama sürecidir. UX uzmanları, kullanıcı ihtiyaçlarını karşılayan ve masaüstü ve mobil cihazlarda iyi görünen sezgisel ve rahat bir ürün oluşturmak için müşteriler ve ekip üyeleriyle birlikte çalışır.

Kullanıcı deneyimi elde etmenin birçok farklı yolu vardır. Bazı yaygın yöntemler arasında kullanıcılarla görüşme, kullanılabilirlik testleri gerçekleştirme, konsept çizimi yapma, tel çerçeve geliştirme, prototip oluşturma ve son ürünleri teslim etme yer alır. UX profesyonelleri, müşterilerle ve ekip üyeleriyle etkili bir şekilde çalışmak için güçlü iletişim ve tasarım becerilerine sahip olmalıdır. Alışılmışın dışında düşünebilmeli, düzenli kalabilmeli, yaratıcı problem çözücüler olabilmeli ve mükemmel organizasyon becerilerine sahip olmalıdırlar.

İyi UX, son kullanıcının ürünü kullanırken keyifli bir deneyim yaşamasını sağlamaya odaklanır. İyi bir kullanıcı deneyimi oluşturmak için pek çok öge kullanılır, ancak en önemlilerinden bazıları etkili gezinme ve bilgi tasarımı ile tipografi ve rengin akıllıca kullanımını içerir. Genel olarak, iyi bir kullanıcı deneyimi, bir ürünün anlaşılmasını ve kullanılmasını kolaylaştırırken aynı zamanda gelişmişlik sağlamaya çalışır.

İyi bir kullanıcı deneyimi, kullanıcıların bir web sitesini kullanırken nasıl hissettikleri konusunda büyük bir fark yaratabilir. Bir kullanıcının duyguları, deneyimlerini yansıtır ve iyi bir kullanıcı arayüzü, bir ürünün başarısını artırabilir veya bozabilir. Son kullanıcının duygusal deneyimine odaklanarak, kullanımı kolay ve kullanışlı bir ürün yaratabilirsiniz. Güzel bir arayüze ihtiyacınız yok, harika bir UX'e ihtiyacınız var.

Basit bir kullanıcı arayüzü kullanılamaz. Bir üründe kullanıcı deneyimi en önemli faktördür. Estetik açıdan hoş bir arayüz, kullanıcıları çekebilir, ancak doğru kullanılabilirlik olmadan fazla fayda sağlamayacaktır. Web siteniz sezgisel değilse, başarılı olmayacaktır. Kullanıcı için oluşturduysanız, kullanılabilir olacaktır. Etkili bir arayüz oluşturarak başarılı bir ürün oluşturabilirsiniz.

Kullanıcı deneyimi, kullanıcının tüm deneyimidir. Kullanıcı arayüzü hoş görünmelidir, ancak aynı zamanda kullanıcıya iyi bir deneyim sağlamalıdır. Örneğin, bir test, bir UX'e iyi bir örnektir. Kullanıcıyı web sitesine çeker ve karar verme yorgunluğunu en aza indirir. Ayrıca, kullanıcılara iyi değer ifadeleri vererek yeni başlangıç ​​​​etkisi üzerinde oynar. Bu tür bir kullanıcı arayüzü, bir kişinin bir web sitesini kullanırken eksiksiz deneyimidir.

UX tasarımı, kullanıcılarınızı anlamakla başlayan ve onların ihtiyaçlarını karşılayan bir deneyim yaratmakla biten bir süreçtir. Bununla birlikte, UX tasarım sürecinde yaygın tuzaklar ortaya çıkabilir. Bu yaygın hataları öğrenerek bunlardan kaçınabilir ve kullanıcılarınız için daha iyi bir kullanıcı deneyimi oluşturabilirsiniz.

UX tasarımındaki en yaygın tuzaklardan bazıları şunlardır:

Kullanıcının bağlamını dikkate almamak

UX, bireysel kullanıcıya göre uyarlanmalıdır, tersi değil. Tasarım hedef kitle için bağlamsallaştırılmamışsa, kullanıcılar onu anlamakta ve kullanmakta zorlanırlar.

Kullanılabilirlik yerine özelliklere odaklanmak

Bir ürün tasarlarken, insanların onu nasıl kullanacağını düşünmek önemlidir. Bir ürün geliştirilirken özellikler, çoğu kez kullanılabilirliğe göre önceliklidir ve bu da kullanıcılar arasında hüsrana yol açabilir.

Çok fazla renk kullanmak ve nesnelerin görülmesini zorlaştırmak

Çok fazla renk kullanmak kafa karıştırıcı ve anlaşılması zor olabilir. Birçok rengi kullanmak güzel olsa da renk seçimlerinin arkasında her zaman bir fikir olmalıdır.

UX, kullanıcı için anlamlı ve değerli bir deneyim yaratmakla ilgilidir ve bu, yalnızca her şeyin güzel görünmesini sağlamakla ilgili değildir. Kullanıcılarınızı ve ihtiyaçlarını anlayarak, kullanımı kolay ve tatmin edici bir web sitesi veya uygulama oluşturabilirsiniz.

Paylaş Facebook Twitter E-Mail Whatsapp
Sosyal Medya Hesaplarımız

Sosyal medya hesaplarımızı takip ederek fırsatlardan haberdar olun, ücretsiz web tasarım kampanyalarını kaçırmayın.

facebook twitter İnstagram youtube linkedin Bulutpress Pinterest Sayfası