Web Sitesi Kişiselleştirmede Nasıl Ustalaşılır

web sitesinde kişiselleştirme

En sevdiğiniz hediyelerin, gelen kutunuzdaki son e-postanın ve bir kebap restoranındaki beyti sarma siparişinin ortak noktası nedir? Kişiselleştirilmiş olduklarını tahmin ettiyseniz, haklısınız! Kişiselleştirme hayatımızın o kadar yaygın bir parçasıdır ki, patronluk tasladığımız işletmelerle etkileşimlerimizin çoğunda bunu bekleme eğilimindeyiz. Şirketlerin müşterileri için bu benzersiz deneyimleri yaratmasının ana yolu, web sitelerini kişiselleştirmektir.

Şirketler, her müşteri için kişiselleştirilmiş bir web deneyimi yaratmak için açıkça toplama iznine sahip oldukları verileri kullanır. Ardından, müşterinin mobil uygulamalar, e-postalar, dijital reklamlar ve web sitelerindeki deneyimini coğrafi konum, site davranışı, geçmiş satın almalar ve çok daha fazlasını kullanarak uyarlarlar.

Web sitesi kişiselleştirmenin özelleştirme ile tamamen aynı olmadığını unutmayın. Web sitesi kişiselleştirme ve özelleştirme şu şekilde açıklanabilir: Özelleştirme kullanıcı tarafından kontrol edilirken kişiselleştirme şirket tarafından kontrol edilir.

Panolar, sohbet odaları ve e-posta filtreleri, bir müşterinin kendi özel ihtiyaçlarına uyacak şekilde yapılandırabileceği tüm özelleştirme türleridir; kişiselleştirme ise şirket tarafından müşteri verilerini kullanarak onlara daha ilgili bir çevrimiçi deneyim sunmak için yapılır.

Kişiselleştirme için kullanılabilecek müşteri verilerinin türleri, uygulamanın yararları ve zorlukları ve web sitenizi müşteriler için nasıl kişiselleştireceğiniz bu makalede ele alacağımız konulardır. Ek bir bonus olarak, web sitesi kişiselleştirmede harika bir iş çıkaran favori şirketlerimizden birkaçını içeren bazı mini vaka incelemelerini sizin için ekledik.

Artık müşteri deneyimini kişiselleştirme hakkında daha fazla bilgi sahibi olduğumuza göre, web sitesi kişiselleştirme konusuna daha derinlemesine dalalım.

Web Sitesi Kişiselleştirme Nedir?

Web tasarım kişiselleştirme, pazarlamacılar tarafından müşterileri için özel öneriler, dinamik içerik ve özel teklifler içeren benzersiz deneyimler oluşturmak için kullanılan bir stratejidir. Bir ziyaretçinin web sitesindeki davranışına, demografisine ve ilgi alanlarına göre yapılandırılır.

Web sitesi kişiselleştirmenin birincil amacı, müşterilerin ihtiyaç ve isteklerini onlar bahsetmeden önce ele alarak kullanıcı deneyimini geliştirmektir.

Hiç en sevdiğiniz kahve dükkanına girdiğiniz ve fincan kahvenizin tezgahta sizi beklediğini gördüğünüz oldu mu? Barista sizin için kişiselleştirilmiş bir deneyim yaratıyordu - arabanızı otoparkta tanıdı ve siz daha siparişinizi vermeden siparişinizi vermeye başladı. Web sitesi kişiselleştirmenin ziyaretçileriniz için böyle hissetmesi gerekir.

Bir ziyaretçinin önceki davranışlarına göre uyarlanacak şekilde tasarlanan web siteleri, daha fazla para kazanmak için bile konumlandırılmıştır. Tüketicilerin %91'i, kendilerine kişiselleştirilmiş öneriler sunan markalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor. Bu uygulama trafiği, müşteriyi elde tutmayı ve satışları iyileştirebilir; Ancak, pazarlamacıların yalnızca %13'ü kişiselleştirme çabalarından çok memnun. Sitenizde bu büyüme ölçümlerini yaşamıyorsanız, web sitesi kişiselleştirmenin faydalarını gözden geçirmenin zamanı gelmiş olabilir.

Web Sitesi Kişiselleştirmenin Faydaları

Müşterilerinizi gerçekten anladığınızda fark ederler. Onlara alakalı ürün önerileri sunarak, sitenizde gezinmek ve CTA'ları (cta: call to action, eylem düğmeleri) tıklamak için daha fazla zaman harcayarak takdirlerinin karşılığını alacaklardır.

İlgili Ürün Önerileri

Web sitesi kişiselleştirmenin müşterilerinize sağladığı en büyük fayda, alakalı bir ürün tavsiyesidir. Kullanıcılarınızın verilerine dayanarak, daha sonra satın almak isteyebilecekleri ürünlerle ilgili doğru ve zamanında önerilerde bulunabilirsiniz. Yeniden hedefleme reklamları, gelecekteki satın alımları tahmin etmenin harika bir yoludur. Bu reklam kampanyalarının sağladığı katılım bilgilerini kullanarak, kullanıcının web sitenizdeki ana sayfa örneğindeki belirli öğeleri otomatik olarak doldurabilirsiniz.

Müşterileri Daha İyi Anlamak Müşteri Bağlılığı

Müşterilerinizi anladığınızda onlara daha iyi bir deneyim sunabilirsiniz. Başlamak için iyi bir yer, en yaygın müşterileriniz için alıcı karakterleri geliştirmektir. Oradan, web sitenizi bu farklı kişiler için kişiselleştirmeye başlamak üzere BT ekibinizle işbirliği yapabilirsiniz. Bireysel müşteriler yerine marka kişilikleriyle başlamanın yararı, üretilecek çok daha az veri kombinasyonuna sahip olmanızdır. Diyelim ki adreslerine ve satın aldıkları ürünlere göre 15.000 benzersiz müşteri için bir deneyim oluşturmaya çalışmak yerine, yaşadıkları bölge ve ne kadar satın aldıkları gibi daha geniş kategorileri kullanan beş veya altı alıcı kişisi oluşturabilirsiniz.

Sitede Artan Süre

Bizi ilgilendiren şeylere daha fazla dikkat etmek insan doğasında var ve bu dikkatin azalmaya başlaması için sadece 8 saniyemiz var. Ve insanlar olarak kendimizden büyüleniyoruz. Müşterinizin alışkanlıklarını ve satın alma geçmişleriyle ilgili ortak temaları onlara yansıtarak, web sitenizde daha uzun süre kalma şansları vardır. Sayfada geçirilen süre, etkileşimin açıklayıcı bir işareti olduğu için hemen hemen her pazarlamacının izlediği bir web sitesi metriğidir. Ziyaretçilerinizin web sitenizde geçirdikleri süre önemli olsa da, bir harekete geçirici mesajda veya belirli bir açılış sayfasında gerçekten dönüşüm gerçekleştirdiklerinde daha da değerlidir.

Yüksek Dönüşüm Sağlayan CTA'lar (Eylem Düğmeleri) ve Açılış Sayfaları

Siz ve işletmeniz için, web sitesi kişiselleştirmenin nihai yararı, açılış sayfaları ve CTA'lar genelinde yüksek dönüşüm oranlarıdır. BCG, kişiselleştirilmiş deneyimler yaratan şirketlerin gelirlerinde en az %6 artış elde ettiğini tespit etti. Bu tür bir büyüme tesadüfi değil. Web sitesi kişiselleştirme, yüksek çaba gerektiren, kasıtlı ve eyleme geçirilebilir bir iştir ve yatırım getirisi beklentileri buna uygundur. Doğru yapmak için zaman ayırırsanız, bu stratejinin başarılı olma olasılığı sizin lehinizedir.

Web Sitesi Kişiselleştirmenin Zorlukları (Ve Bunların Aşılması)

Performans Ölçeklenebilirliği

Web sitenizi kişiselleştirmek, büyük miktarda trafiği yönetmek ile kullanıcıya istek üzerine hızlı bir şekilde dinamik içerik göstermek arasında hassas bir denge gerektirir. Normal, kişiselleştirilmemiş bir web sitesi, sayfanın statik anlık görüntüsünü önbelleğe alıp kaydederek web sitenizin performansını düşürmeden yoğun trafiği yönetir. Daha sonra, bir ziyaretçi sitenize geri döndüğünde, ekranda daha hızlı yüklenen önbelleğe alınmış anlık görüntüyü görür. Web sitenizi kişiselleştirdiğinizde, bu kadar dinamik bir web sayfasını önbelleğe almanın ne kadar zor olduğunu tahmin edebilirsiniz. Ne yazık ki, kişiselleştirilmiş bir web sitesinde neredeyse her zaman performans ve hız arasında bir denge olacaktır, ancak bu sorunu hafifletmek için adımlar atabilirsiniz.

Mahremiyet

Son birkaç yılda gizlilik, sosyal ağ devleri ve günlük web sitesi sahipleri arasında sıcak bir konu olmuştur. Çoğu web sitesi, ziyaretçiler hakkındaki bilgileri kaydetmek için genellikle çerez adı verilen üçüncü taraf izlemeyi kullanır. Bu tanımlama bilgileri, web sitesi sahiplerine ziyaretçi için kişiselleştirilmiş bir kullanıcı deneyimi oluşturmalarına yardımcı olan daha fazla bilgi veren konum ve cihaz türü gibi her türlü veriyi izler. Safari ve Mozilla Firefox gibi tarayıcılar çerezleri varsayılan olarak engellemiştir ve Google da onları engelleme yolundadır. Avrupa Birliği'nde uygulanan Genel Veri Koruma Yönetmeliği (GDPR) mevzuatı, çerezlerin tüketici bilgilerini izlemek ve toplamak için kullanılma şeklini değiştirmiştir. GDPR, verilerini izlemek ve depolamak için kullanıcının açık iznini gerektirir — bu genellikle bir web sitesinin alt kısmında, o sitenin verilerinizi nasıl kullanacağı hakkında daha fazla bilgi edinme veya izin verme seçeneğini içeren bir açılır pencere şeklinde görünür. Genel olarak, doğası gereği kişisel olabilecek herhangi bir şey için kullanıcılarınızdan izin almanız her zaman daha iyi olacaktır.

Veri toplama

Şirketiniz bir uygulama oluşturduysa, yeni bir e-posta pazarlama sistemine geçtiyse veya hatta ödeme işleme sistemini güncellediyse, muhtemelen şu soruyu yanıtlamak zorunda kaldınız: "Verilerimizi bu yeni platforma nasıl aktaracağız?" Bu, bilgi silolarına yol açabilecek büyük veya küçük şirketler için kolay bir başarı değildir. Bu, örneğin müşteri demografik verileri, müşteri web sitesi davranışından ayrı bir veritabanında bulunan müşteri satın alımlarından ayrı bir CRM'de olduğunda gerçekleşir. Birden fazla sisteme dağılmış tüm bu önemli bilgilerle, kullanıcı için kişiselleştirilmiş bir deneyim oluşturmak çok daha zor hale geliyor. Muhtemelen web sitenizi kişiselleştirebileceksiniz, ancak öneriler, tüm veriler gerçek zamanlı olarak aynı yerde senkronize edilmiş olsaydı olabilecekleri kadar alakalı olmayacaktı.

Web Sitenizi Nasıl Kişiselleştirirsiniz?

Web sitenizi kişiselleştirmenin faydaları ve zorlukları hakkında çok şey öğrendik, ancak bunu tam olarak nasıl yapabilirsiniz? Doğru araçları kullanmanın yanı sıra, ziyaretçileriniz için benzersiz bir deneyim yaratmak üzere sitenizde takip edebileceğiniz birkaç kişiselleştirme faktörü vardır. Bu izleme parametrelerini kullanmanın nihai amacı, ziyaretçinizin şirketinizin sunduğu ürünlerle ilgilenmesini sağlamak ve onları en çok ihtiyaç duydukları ürünleri satın almaya teşvik etmektir. Bu, alıcı kişilerinizle başlar.

Alıcı Kişileri

Alıcı kişilere biraz önce değindik, ancak bunlar tam olarak nedir ve işletmeniz bunları web sitenizi kişiselleştirmek için nasıl kullanabilir? Alıcı karakterleri, ideal müşterilerinizin veri ve araştırmaya dayalı yarı kurgusal temsilleridir. Bu temsiller, pazarlama kampanyalarında, ürün lansmanlarında ve web sitelerinde doğru ancak uygulanması basit olan çeşitli hedef kitlemizin anlık görüntülerini oluşturmamıza yardımcı olur.

Web sitenizi kişiselleştirme çabalarınıza alıcı kişileri dahil ederek, web sitenizi ziyaret eden her kullanıcı için farklı bir ana sayfa oluşturmadan, web sitenizin ana sayfasının farklı versiyonlarını alıcılar için kişiselleştirebilirsiniz.

Coğrafi konum

Coğrafi konum izleme, ilk bakışta göründüğü kadar korkutucu değildir. Pek çok kişi coğrafi konum izlemeyi, ziyaretçilerinin her hareketini izleyen bir web sitesi sanır. Coğrafi konum izleme, yaklaşık konumlarını tespit etmek için bir site ziyaretçisine en yakın baz istasyonları ve WiFi düğümlerini kullanarak çalışır. Bu, web sitelerinin örneğin ziyaret edebilecekleri yakındaki mağazaları önermesine yardımcı olur. Bu izleme, fiziksel olmayan durumlar için de kullanışlıdır. Örneğin, şirketiniz Antalya'daki alıcı karakteriniz Bomba'yı o bölgeye özgü görselleri kullanarak hedefleyebilir.

Cihaz tipi

Bir ziyaretçinin web sitenize erişmek için kullandığı cihazın türü, onlar hakkında size pek çok bilgi verebilir. İster bir iOS veya Android cihazı, ister cep telefonu, tablet veya masaüstü kullanıyor olsunlar, ne tür bir alıcı olabilecekleri konusunda makul tahminlerde bulunabilirsiniz. Örneğin, veriler beş kullanıcıdan dördünün internetten alışveriş yaptığını ve yarısından fazlasının cep telefonu kullanarak alışveriş yaptığını gösteriyor. Bunu bilerek, mobil cihazlardaki ziyaretçilere masaüstü bilgisayarlardan daha fazla satın alma önerisi göstermek akıllıca olabilir.

Sayfada Geçirilen Süre

Sayfada geçirilen sürenin, web sitesi işleten herkes için önemli bir ölçüt olduğunu biliyoruz. Bu ölçüm, sitemizin genel olarak nasıl performans gösterdiğini anlamamıza yardımcı olur. 2019'un ilk çeyreğinde Statista, dünya çapında masaüstü, akıllı telefon ve tablet cihazlar için sitede geçirilen ortalama sürenin sırasıyla dört dakika ve beş dakika olduğunu bildirdi. İçerik kalitesi, sayfa tasarımı ve yükleme hızı gibi şeyler, bir ziyaretçinin web sitemizde kalma süresini etkiler. Bu bilgileri yukarıdaki cihaz türü verileriyle birleştirdiğinizde hangi cihazların sayfada geçirilen süreyi ve neden etkilediğini anlayabilirsiniz.

Kendi Güçlü ve Kişiselleştirilmiş Web Sitenizi Kurun

Web sitenizi kişiselleştirmek biraz çaba gerektirebilir, ancak ödül, maliyetlerden ağır basar. Veriler bize, alışveriş yaptıkları şirket tarafından değer verildiğini hisseden kullanıcıların daha fazla alışveriş yaptığını ve geri dönme olasılıklarının daha yüksek olduğunu gösteriyor. Bunun gibi her güçlü kullanıcı deneyiminin arkasında çok daha güçlü bir CMS vardır. Sağlam bir CMS platformu, web'de akılda kalıcı ve kârlı kullanıcı deneyimleri oluşturmanıza yardımcı olmak için en az sizin kadar sıkı çalışır.

Web sitesi kişiselleştirme, web sitenizi ziyaretçilerinizin her biri için iyiden farklı hale getirmenize yardımcı olur. Davranış izleme, konum verileri ve hepsini halledebilecek bir CMS kullanarak, hedef kitlenize her seferinde benzersiz bir web deneyimi sunabilirsiniz.

Paylaş Facebook Twitter E-Mail Whatsapp
Sosyal Medya Hesaplarımız

Sosyal medya hesaplarımızı takip ederek fırsatlardan haberdar olun, ücretsiz web tasarım kampanyalarını kaçırmayın.

facebook twitter İnstagram youtube linkedin Bulutpress Pinterest Sayfası