Müşterilerin özel ihtiyaçlarını karşılamak ve sorunlu noktalarını çözmek neredeyse tüm şirketlerin paylaştığı iki hedeftir. İnsanlar ürünlerinizi ve hizmetlerinizi bir ihtiyacı karşıladıkları için satın alırlar. Kullanıcı testi, ürünlerinizin nasıl performans gösterdiğini öğrenmenizi sağlar.
Ürünleriniz piyasaya çıkmadan önce müşterilerin ihtiyaçlarını ve beklentilerini karşılıyor mu? Bunu öğrenmek, hedef kitleniz için mükemmel bir ürün oluşturmanıza yardımcı olurken zamandan, paradan ve kaynaklardan tasarruf etmenizi sağlayabilir.
Bu kılavuzda, kullanıcı testinin tanımını, ürünlerinizi test etmek için kullanabileceğiniz yöntemleri ve şirketinizde kullanıcı testi uygulama yollarını ele alacağız.
Başlayalım.
Kullanıcı testi, son kullanıcıların ve müşterilerin bir ürünü, özelliği veya prototipi test etmesini ve değerlendirmesini içerir. Denekler ürünü kullanır ve işletmelerin pazara çıkmadan önce kullanıcı deneyimlerini geliştirebilmeleri için çeşitli sorunlu noktaları ve olumlu özellikleri belirler.
Kullanıcı testi, müşterilerinizin bakış açısını ölçmenin basit bir yoludur çünkü tasarımınızla etkileşimlerini izlemenize, duymanıza ve gözden geçirmenize olanak tanır.
Ürününüzü, özelliğinizi veya prototipinizi oluşturmaya dahil olan çalışanlarınız, tasarımcılarınız ve diğer kişiler kullanımı kolay bulsa da, hedef müşterileriniz bunu yapmayabilir. Kullanıcı testi, ürününüzün hedef kitleniz için nerede yetersiz kaldığını görmenizi sağlar. Size nerede kafalarının karıştığını veya hüsrana uğradığını söyler.
Kullanıcı testi, ürününüzü piyasaya sürmeden önce yapıldığından, arkasında durmaktan gurur duyacağınız bir kullanıcı deneyimi (UX) oluşturana kadar bu bilgileri ürün üzerinde yineleme yapmak için kullanabilirsiniz.
Ürününüzde nasıl kullanıcı testi yapacağınızı merak ediyor olabilirsiniz. Her şirket gibi her ürün, prototip ve özellik benzersizdir, bu nedenle çeşitli kullanıcı testi yöntemleri kullanabilirsiniz.
Ürün testinizi hızlı bir şekilde başlatmanıza yardımcı olması için, yaygın olarak kullanılan beş kullanıcı test yönteminden oluşan bu listeyi derledik.
Kullanılabilirlik testi, gerçek bir müşteriye veya hedef kitlenizin bir üyesine, örneğin web tasarım arayüzünün kullanılabilirliğini değerlendirip test edebilmeleri için bir ürün, prototip veya özellik sağladığınız zamandır. Kullanılabilirlik, bir ürünün kullanım kolaylığı ve kullanışlılığı anlamına gelir. Kullanılabilirlik testi, ürününüzün, prototipinizin veya özelliğinizin gerçek müşterilerinizin gözünde ne kadar sezgisel olduğunu belirlemenizi sağlar.
Kullanılabilirlik testinin daha önce ele aldığımız kullanıcı testi tanımına benzediğini düşünebilirsiniz, ancak öyle değil. Bazı insanlar terimleri birbirinin yerine kullanır. Ancak, bu parçanın iyiliği için, onları farklılaştıracağız ve kullanılabilirlik testinin bir kullanıcı testi yöntemi olduğu fikriyle devam edeceğiz. İşte nedeni:
Kullanıcı testi, bir müşterinin ürününüz, prototipiniz veya özelliğinizle yaşadığı tüm kullanıcı deneyimlerini kapsar. Bu, tüm algılarını, duygularını, tercihlerini, tepkilerini ve o öğeye yanıt olarak, onu elde ettikleri andan kullanmayı bıraktıkları zamana kadar olan davranışları içerir.
Kullanılabilirlik testi, bir müşterinin belirli bir hedefi gerçekleştirmek için ürününüzü nasıl ve ne ölçüde kullandığına odaklanır. Bu, kullanıcı deneyiminde bir rol oynar, ancak tüm deneyim değildir.
Kullanılabilirlik testi size ve ekibinize ilginç geliyorsa, başka bir faktörü de göz önünde bulundurun: Denetlenen veya denetlenmeyen bir kullanılabilirlik testi çalıştırıp çalıştırmayacağınız.
Yönetilen kullanılabilirlik testi, çalışanlarınızdan birinin gerçek bir kullanıcıyla oturup o kullanıcının ne yapmasını istediğini açıklamasını ve ardından ürün kullanımı sırasında ve/veya sonrasında geri bildirimlerini dinlemesini içerir.
Denetlenmemiş kullanılabilirlik testi, kullanıcıyla herhangi bir iletişim veya etkileşim içermez. Bunun yerine, muhtemelen ürününüz, prototipiniz veya özelliğinizle çalışan kullanıcının bir video kaydına ve ardından etkileşimlerinin ve öğeye ilişkin değerlendirmelerinin gözden geçirildiği başka bir videoya sahip olacaksınız.
İhtiyaç duyduğunuz ve elde etmek istediğiniz bilgileri aldığınızdan emin olmak için müşterilerin öğeyi gerçek zamanlı olarak kullanmasını izlemek istiyorsanız, denetlenen kullanılabilirlik testi harikadır. Öte yandan, birkaç farklı alandan büyük bir gerçek müşteri grubunu aynı anda test etmek istiyorsanız, denetlenmeyen kullanılabilirlik testi iyi bir seçenektir.
Kullanılabilirlik testi, bir ürünün, prototipin veya özelliğin ömrünün başından ortasına kadar olan tasarım aşamasında idealdir. Bunun nedeni, geliştirme sırasında ve yapımına daha fazla zaman ayırmadan önce tasarımınızın her yönünün müşterileriniz için uygun şekilde çalışmasını sağlayabilirsiniz.
Müşterilerinizden ürününüzle ilgili doğru, nicel veriler elde etmek istiyorsanız, anketler harika bir kullanıcı testi biçimidir. Örneğin, onlardan yeni ürününüz veya mevcut bir ürüne yaptığınız son güncelleme hakkında bir anket doldurmalarını isteyebilirsiniz. Ve soruları oluşturup sorduğunuz için, istediğiniz kadar geniş veya ayrıntılı olabilirsiniz.
Ek olarak, anketler geri bildirim almanın basit bir yoludur çünkü katılımcılarınız anketleri herhangi bir yerden, herhangi bir cihaz aracılığıyla tamamlayabilir ve gönderebilir. Ayrıca, büyük katılımcı gruplarına göndermek ve gönderildikten sonra verileri çekmek de kolaydır.
Kısa sürede ürününüzle ilgili çok çeşitli yanıtlar almak istiyorsanız anketler idealdir. Anketler ayrıca belirli özelliklerle ilgili ayrıntılara derinlemesine dalmayı kolaylaştırır, çünkü deneklerinize kendi tercihinize göre uyarlanmış sorular sorabilirsiniz. Ayrıca, ürününüzü müşterileriniz için geliştirmek amacıyla nicel ve nitel sonuçları hızlı bir şekilde elde etmenize, düzenlemenize ve analiz etmenize yardımcı olabilirler.
A/B testi, deneklerinizi gruplara ayırdığınızda ve tercihlerini belirlemek için farklı ürün sürümlerini test ettiğinizde gerçekleşir. Bu şekilde, müşterilerinizin ihtiyaçlarını en iyi karşılayan ve onlara daha iyi bir kullanıcı deneyimi sağlayan sürümün hangisi olduğunu anlayabilirsiniz.
A/B testi, alıcı kişilerinize veya hedef kitleniz hakkındaki bilgilere dayanarak tahminde bulunmak yerine müşterilerinizle farklı ürün sürümlerini paylaşmanıza ve onlar için neyin işe yaradığını öğrenmenize olanak tanır. Müşterilerinizi iyi tanıdığınızı düşünmeniz, test deneklerinizin bir A/B kullanıcı test senaryosunda sizi şaşırtmayacağı anlamına gelmez.
Bir ürünün hangi sürümünün hedef kitleniz arasında en popüler olduğu hakkında geri bildirim almak istiyorsanız A/B testi idealdir. Örneğin, biraz farklı ifadelerle açılış sayfalarınızdan birinde bir CTA (eylem çağrısı) düğmesi için A/B testi yapabilirsiniz. Bu şekilde, hangi seçeneğin size daha fazla tıklama ve dönüşüm kazandırdığını öğrenebilirsiniz.
Odak grupları, ürününüzün, prototipinizin veya özelliğinizin çeşitli özelliklerini tartışmak için küçük bir gerçek kullanıcı grubuyla (genellikle toplam 10-12 kişi) oturduğunuz yerdir. Grup tartışması, istediğiniz türde geri bildirim aldığınızdan emin olmak için genellikle tasarımcılarınızdan, araştırmacılarınızdan veya diğer çalışanlarınızdan biri tarafından yönetilir. Bir odak grup tartışması tipik olarak bir veya iki saat sürer ve deneklerin, odak grup kolaylaştırıcısının gündeme getirdiği bir ürünün belirli bir yönü hakkındaki endişelerini kapsar.
Örneğin, şirketinizin yeni veya güncellenmiş yazılımınızın bir bölümünü test ettiğini varsayalım. Bu durumda, web tasarımcılarınızdan veya mühendislerinizden birinin tartışmayı kolaylaştırmasını sağlayarak deneklerinizin ürünün belirli bir yönüyle etkileşimleri hakkında size ayrıntılar vermesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca odak grup lideriniz, katılımcılarınızla yazılımın güncellenen kısmı hakkında sorular sorabilir. Yine, bu, tüm gereksiz çapakları ortadan kaldırır ve doğrudan ve etkili bir tartışma sağlar.
Odak grupları, esnek bir kullanıcı testi biçimidir çünkü ürün yaşam döngünüzdeki herhangi bir noktayı tartışabilirsiniz. Rehberli bir tartışma yoluyla müşterilerin ürününüzden ne istediğini ve umduğunu anlamak için idealdirler.
Örneğin, bir odak grup görüşmesi yaptığınızı varsayalım. Birden fazla odak grubu düzenlemeniz önerilir, bu nedenle bir odak grubu tartışması sırasında yalnızca küçük bir müşteri grubuyla sohbet edebilirsiniz.
Beta testi, ürününüzün, prototipinizin veya özellik tasarımınızın son aşamalarında gerçekleşir. Müşterilerinize ve hedef kitlenize, oluşturduğunuz öğeyi, dağıtım sırasında nasıl görüneceğine çok benzeyen bir durumda sunduğunuz zamandır. Beta testi, pazara çıkmadan önce müşterilerden ürününüzle ilgili son bir onay almanın harika bir yoludur.
Ürününüzün tasarımını büyük ölçüde tamamladıysanız ve dağıtımdan önce son bir kez gözden geçirmek istiyorsanız, beta testi idealdir. Bu şekilde, gerekirse kullanıcı deneyimini geliştirmek için son dakika değişiklikleri yapabilir ve müşterileriniz için hazır olmasını sağlayabilirsiniz.
Bir beta testinden önce, web tasarım süreciniz boyunca başka kullanıcı testleri yapılmalıdır. Bunun nedeni, bunun yalnızca ürüne yönelik son ve kritik güncellemeler için kullanılmasıdır; bu nedenle, tasarımın son aşamasından önce müşterilerinizin fikirlerini almak isteyeceksiniz. Bu şekilde, beta testi için gereken zamana ulaştığınızda, büyük olasılıkla yalnızca (varsa) yapılması gereken küçük değişikliklere sahip olacaksınız.
Artık çeşitli kullanıcı testi yöntemlerini anladığınıza göre, ürünlerinizi, prototiplerinizi ve özelliklerinizi test etmeye başlayabilmeniz için nasıl çalıştığından bahsedelim.
Kullanıcı testinin ilk adımı oldukça açıktır - test etmek için bir ürüne, prototipe veya özelliğe ihtiyacınız olacaktır. Yepyeni bir ürün, yeni bir ürün versiyonu, bir numune veya mevcut bir ürüne eklemeyi düşündüğünüz bir parçayı deneyebilirsiniz.
Ürününüzü, prototipinizi veya özelliğinizi tasarladıktan sonra, hangi kullanıcı testi yöntemini uygulamak istediğinizi belirleme zamanı. Bunu yapmak için, istediğiniz bilgi türüne en uygun test yönteminin hangisi olduğunu ve bu geri bildirimi ne kadar çabuk almak istediğinizi düşünün. Bu şekilde, şirketiniz ve test edilen ürün için anlamlı olan istenen sonuçları alabilirsiniz.
Test yönteminize karar verdikten sonra biraz daha derine inebilirsiniz. Müşterilerden istediğiniz ve ihtiyaç duyduğunuz geri bildirim türünü aldığınızdan emin olmak için hangi faktörlere bakacağınızı ve test edeceğinizi düşünün. Seçtiğiniz yöntem ne olursa olsun, test sırasında arayabileceğiniz ve dahil edebileceğiniz şeylere bazı örnekler:
Sorun keşfi, müşterilerinizin ve deneklerinizin bir ürünün, prototipin veya özelliğin kullanılabilirliği ile ilgili çeşitli sorunları ortaya çıkardığı bir süreçtir. Öğeyle belirli bir dizi görevi tamamlarken bunu yapmalarını sağlayabilirsiniz. Ek olarak, müşterilerin keşfettiği sorunla ilgili daha kapsamlı yanıtlar ve sonuçlar almak için sistem kullanılabilirlik ölçeğini, bir tıklama testini veya buluşsal bir değerlendirmeyi kullanabilirsiniz.
Öğrenilebilirlik, bir denek için belirli bir ürünle veya ürün içinde bir görevi tamamlamanın ne kadar zor olduğunu gözlemlediğiniz zamandır. Deneklerin belirli bir görevi tamamlamak için ihtiyaç duydukları sıklıkta çalışmasını izleyebilirsiniz. Öğrenme eğrisi sığsa, bir görevi yalnızca bir kez tamamlamaları gerekebilir. Ancak, ürünün daha önemli bir öğrenme eğrisi varsa, bunu birden fazla denemede yapmaları gerekebilir.
İki benzer ürünü, prototipi veya özelliği karşılaştırmak, müşterileriniz için bir ürünün daha iyi bir sürümünü oluşturup oluşturmadığınızı belirlemenize yardımcı olabilir. Karşılaştırılan ürünler şirketiniz tarafından oluşturulabilir veya şirketinizin ürünlerinden birini bir rakibin ürettiği benzer bir ürünle karşılaştırabilirler.
Örneğin, deneklerin yeni, yüksek teknolojili koşu ayakkabılarını fotoğraf düzenleme yazılımlarıyla karşılaştırmasını istemezsiniz - bu, dahil olan hiç kimse için yararlı olmaz. Bunun yerine, fotoğraf düzenleme yazılımınızı, başlangıçta sattığınız eski sürümle veya Adobe Lightroom gibi bir rakibinkiyle karşılaştıran test görevlilerine sahip olursunuz. Bu, yazılımınızın kullanıcı deneyimini geliştirme ve yeteneklerini geliştirme konusunda dürüst geri bildirim ve bağlam almanıza olanak tanır.
Test deneklerinizden oluşan bir grubun, ürününüzü oluşturmak ve geliştirmek için size bir kıyaslama sağlamasını sağlayabilirsiniz. Denekler, ürününüzü, prototipinizi veya özelliğinizi kullanacak ve onu nasıl geliştireceğiniz konusunda size tavsiyede bulunacaktır. Bu değişiklikleri yaptıktan sonra, öğeyi ne kadar iyi geliştirdiğinizi görmek için deneklere yeniden test ettirirsiniz.
Bir test deneğinin ürününüzü kullanımı sırasındaki göz hareketlerini izlemek için video kullandığınızda, göz izleme test tekniğini kullanıyorsunuz demektir. Bu, yazılımları test eden işletmeler için yaygın bir durumdur çünkü o kişinin görüş hattının ekranda nereye gittiğini kolayca görebilirsiniz.
Ardından, kullanıcı testinizi tamamlamak için insanları bulmanız ve işe almanız gerekecek. Seçtiğiniz test yöntemi ne olursa olsun, kullanıcı testi, testi tamamlamak için gerçek müşterileri, hedef kitlenizin gerçek üyelerini ve alıcı karakterlerinize ve empati haritalarınıza uyan kişileri gerektirir.
Bu, en önemli kişilerden, yani ürünlerinizi satın alacak, kullanacak ve tanıtacak kişilerden doğru veriler ve sonuçlar almanızı sağlar. (Halihazırda bir grubunuz yoksa test deneklerini nasıl ve nerede işe alacağınızı ele alacağız.)
Alıcı karakterlerini kullanmanın gücü ve işletmeniz için nasıl bir tane oluşturacağınız hakkında bilgi edinin.
Ürününüzü, test yönteminizi ve deneklerinizi aldıktan sonra, testinizin zamanını ve yerini belirlemeniz gerekir. Yürütülecek kullanıcı testleri için ortak alanlar şunları içerir:
Bu karar, ürününüze, prototipinize veya özelliğinize, ne için kullanıldığına ve yeteneklerinin neler olduğuna bağlıdır. Test yerinizi seçerken, deneklerinizin çevresini ve karşılaşabilecekleri olası dikkat dağıtıcı unsurları göz önünde bulundurduğunuzdan emin olun.
Örneğin Airbnb, kullanıcılarına yeni, çevrimiçi tatil yeri kiralama kayıt işlemlerini test ettiriyorsa, deneklerine bunu kendi evlerinin rahatlığında yaptırabilir. Bu, büyük olasılıkla müşterilerinin gerçek hayatta bu formlar üzerinde çalıştığı yerdir. Ayrıca, web kamerası ve Zoom gibi bir ekran paylaşım yazılımı aracılığıyla kullanıcıların form üzerinde çalışmasını izleyebilme özelliği sayesinde, şirketlerin deneklerden bir topluluk alanına gelmelerini, bilgisayarlarıyla oturmalarını ve kiralık tatil yerlerinde çalışmalarını istemelerine gerek yoktur.
Bununla birlikte Nike, Metcon halter ayakkabılarının en yeni versiyonu için bir kullanıcı testi yapıyorsa, testi deneklerin ağırlık kaldırmak, çömelmek ve kutudan zıplamak için kullanabileceği ekipmanlarla bir spor salonunda yapabilir.
Hiç hakkında çok az şey bildiğiniz bir görevi tamamlamanız istendi mi? Tabii ki, sahip olabileceğiniz ilk sorulardan biri "Bu ne kadar sürecek?"
Bu muhtemelen deneklerinizin de testiniz hakkında merak ettiği bir şey olacaktır. Ne de olsa, üzerinde çalışmalarını istediğiniz görevleri tamamlamak için günlerinden zaman alıyorlar.
Farklı kullanıcı testleri farklı süreler alacaktır. Mümkünse katılımcı başına test başına yaklaşık 30-60 dakika kalmaya çalışın. Daha uzun testler, yorgunluk, can sıkıntısı ve ilgisizlik nedeniyle deneklerden alınan yanıtların ve geri bildirimlerin kalitesinde bir düşüşe neden oluyor gibi görünüyor.
Testiniz birden fazla bölümden oluşuyorsa veya katılımcıların bir teste birden fazla kez geri dönüp çalışmasını gerektiriyorsa, bunu yapmak için yeterli zaman ayırdığınızdan emin olun; testler. Her iki durumda da, kendilerini bilgili ve ilgilenilmiş hissetmeleri için deneklerinizle iletişim kurduğunuzdan emin olun. Unutmayın, bunlar gerçek hedef kitlenizin üyeleridir, bu yüzden onlar üzerinde harika bir izlenim bırakmak istersiniz.
Şimdi testinizi dağıtma zamanı. Öncelikle, deneklerinizin size geri bildirimlerini ve analizlerini nasıl sağlayacaklarına ilişkin talimatlar da dahil olmak üzere ihtiyaç duydukları tüm test talimatlarına sahip olduklarından emin olun.
Ürününüze, şirketinize, sektörünüze ve test yönteminize bağlı olarak test deneğinize testten önce ve/veya test sırasında ileteceğiniz çeşitli yönergeler ve bilgiler farklılık gösterecektir. Ancak, şirketlerin testin dağıtımından önce ve dağıtıldıktan sonra sıklıkla inceledikleri bazı noktaları gözden geçirelim:
Son adım en önemlisidir: sonuçlarınızı analiz edin. Bu sonuçlar, kullanıcı testi denemenizi en başta, ürününüzü geliştirmek ve UX'ini iyileştirmek için gerçek müşterilerden kritik geri bildirimler almak için yürüttüğünüz şeydir.
Deneklerinizin söylemek zorunda olduğu her şeyi düşünün, çoğunun ne sonuca vardığına bakın ve gerekirse küçük veya ciddi değişikliklerle çizim tahtasına geri dönmekten korkmayın.
Aşağıda, bir kullanıcı testi tamamlandıktan sonra gözden geçirilen bazı standart kullanıcı testi ölçümleri verilmiştir:
Görev tamamlama, bir test konusunun testi veya nihai hedefini tamamladığını belirtmesidir.
Kritik hatalar, deneklerinizin testinizi tamamlamasını engeller.
Kritik olmayan hatalar, test konusu tarafından yapılır, ancak testi başarıyla tamamlama konusundaki genel becerilerini etkilemez. Bu hatalar tipik olarak, ürününüzün, prototipinizin veya özelliğinizin bir parçasının test deneğinin belirli bir zamanda daha az verimli olmasına neden olduğu anlamına gelir.
Bu, yol boyunca hata yapmış olsun ya da olmasın, testi tamamlayabilen katılımcılarının yüzdesidir.
Görev süresi, test deneğinizin testinizi tamamlamasının ne kadar sürdüğüdür.
Bunlar, deneklerinizin beğenileri ve hoşlanmadıkları şeyler, tavsiyeler, testi tamamladıktan sonraki kişisel memnuniyet duyguları ve sadece ürününüzü kullanırken keyif alma düzeyleri gibi görüşleridir.
Sonuçlarınızı aldıktan ve bunları yukarıda listelenen metriklerle ilişkilendirdikten sonra, bunları derinlemesine analiz edebilir, kalıplar arayabilir ve katılımcılarınız arasında eğilimler bulabilirsiniz.
Testleriniz boyunca ortaya çıkan sorunların ciddiyetini de bildirmeyi düşünmelisiniz. Bu, belirli sorunları düzeltmenin ne kadar zorunlu olduğunu belirlemenize ve (birden fazla varsa) bunları nasıl önceliklendireceğinize karar vermenize yardımcı olacaktır.
İşte bunu belirlemenize yardımcı olacak bir ölçek:
Buradan, bulgularınızı ve önerilerinizi derleyebilir ve ürününüzü iyileştirmenize yardımcı olacak eyleme dönüştürülebilir çıkarımlara dönüştürebilirsiniz. Son olarak, bu bulguları ekip üyeleriniz, tasarımcılarınız ve ürünün yaratılması ve geliştirilmesinde yer alan herkesle paylaşmak için düzenlemelisiniz.
Listenize dahil edilecek bazı bilgiler şunları içerir:
Kullanıcı testinizi tamamlamak için alıcı kişiliklerinizi ve hedef kitlenizi temsil eden test konularını nasıl işe alırsınız? İşte bunu yapmanın üç ana yolu:
Kullanıcı testi için işe almanın harika bir yolu, yardımcı olmaya istekli kişiler için mevcut müşteri veritabanınızı aramaktır. Ayrıca e-posta abonelik listenizi kontrol edebilir veya Google ve Facebook gibi sitelerde size yorum ve puan bırakan müşterileri arayabilirsiniz.
Ayrıca Twitter ve Instagram gibi sosyal platformlar aracılığıyla test konularını işe alabilir ve çalışan arkadaşlarınızdan ve profesyonel ağınızdaki kişilerden tavsiye isteyebilirsiniz.
Kullanıcı testi, tüm işletmeler için güçlü bir taktiktir çünkü size doğrudan müşterilerinizden ve hedef kitlenizin üyelerinden gelen gerçek, eyleme geçirilebilir veriler sağlar. Ayrıca ürününüzün, prototipinizin veya özelliğinizin tasarımının, kullanıcı deneyiminin ve diğer tüm özelliklerinin, ürünü satmadan önce müşteriler için ideal olduğundan emin olmanızı sağlar.
Bu nedenle, yeni ürününüzü hazırlayın, özel durumunuz için hangi test yönteminin işe yaradığını belirleyin ve tekliflerinizin kullanıcı deneyimini geliştirmenize yardımcı olması için gerçek müşteriler edinin.
Sosyal medya hesaplarımızı takip ederek fırsatlardan haberdar olun, ücretsiz web tasarım kampanyalarını kaçırmayın.