Kullanıcı Deneyimi Anketleri Nelerdir?

kullanıcı deneyimi anketleri

Bu gönderide, kullanıcı deneyimi anketlerinin ne olduğunu, SaaS şirketinizin bunları nasıl kullanabileceğini ve nasıl yürüteceğinizi inceleyelim.

Kullanıcı anketleri biraz farklıdır - bunlar, SaaS (Hizmet Olarak Yazılım) şirketlerinin hedef kitleleri hakkında bilgi edinmek, ürün özelliklerini iyileştirmek ve karmaşayı azaltmak ve önlemek için kullandıkları anket türleridir.

Kullanıcı Deneyimi Anketleri

Kullanıcı deneyimi anketleri, uzun vadeli ürün ve müşteri hizmetleri stratejinizi ayarlayabilmeniz için kullanıcı/müşteri deneyiminizi geliştirmenize yardımcı olmayı amaçlamaktadır.

Bunlar, size derinlemesine müşteri geri bildirimi sağlayan ve kullanıcıların ürününüzü neden kullandıklarını ve ürünle ilgili neyi sevip neyi sevmediklerini size bildiren kapsamlı anketlerdir. Kullanıcı deneyimi anketlerinin, ürün yaşam döngüsünün ilk aşamalarında gönderilmesi önemlidir.

Şirketler Kullanıcı Anketlerini Nasıl Kullanır?

  1. Hedef pazarınızı erken aşamalarda anlayın.
  2. Müşteri segmentasyonu.
  3. Ürün özelliklerini geliştirin.
  4. Belirli özellikler hakkında geri bildirim toplayın.
  5. Müşteri deneyimini geliştirin.
  6. Karışıklığı azaltın ve önleyin.
  7. İncelemeler ve referanslar.

1. Hedef Pazarınızı Erken Aşamalarda Anlayın.

Bir SaaS ürünü geliştirirken ve erken aşamalardaysanız, ilk kullanıcılarınızla görüşme yapmak önemlidir. Bu, ideal müşterinizin profilini çıkarmanıza yardımcı olur, böylece başlangıçta hedef pazarınız hakkında her şeyi bilirsiniz.

Bir kullanıcı deneyimi anketinde şuna benzer sorular sorabilirsiniz:

  • Size ulaşmanın en iyi yolu nedir?
  • Karar verme kriterleriniz nelerdir?
  • Bizimki gibi bir üründe ne arıyorsunuz?
  • Ne tür satış materyalleri görmekten hoşlanırsınız?
  • Bizi nereden öğrendiniz?

Bu anketleri, ürün yaşam döngüsünün mümkün olduğunca erken bir döneminde gerçekleştirmek isteyeceksiniz.

2. Müşteri Segmentasyonu.

Web sitenizdeki kullanıcı anketleri, web ziyaretçilerinizi, potansiyel müşterilerinizi, potansiyel müşterilerinizi ve müşterilerinizi bölümlere ayırmanıza yardımcı olabilir.

Örneğin, bir kullanıcı anketinde bir müşteriye aşağıdaki gibi sorular sorabilirsiniz:

  • Hangi sektördesiniz?
  • İş unvanınız nedir?
  • Ekibiniz ne kadar büyük?

Bu bilgiyi bilmek, hedef kitlenizi farklı alıcı kişilere ayırmanıza ve onları pazarlama için verimli bir şekilde hedeflemenize yardımcı olacaktır. Müşteri hizmetleri için, müşteri memnuniyeti veya anketleri için bu bilgilere göre kullanıcıları segmentlere ayırabileceksiniz. Ayrıca, müşterilerinizi ne kadar iyi anlarsanız, o kadar iyi hizmet sunabilirsiniz.

3. Ürün Özelliklerini İyileştirin.

Kullanıcı anketlerini kullanmanın bir başka yolu da ürün özelliklerini iyileştirmektir. Kullanıcılara ürününüzü nasıl kullandıklarını, neleri başarmalarına yardımcı olduğunu ve günlük yaşamlarında hangi güçlüklerle karşılaştıklarını sorabilirsiniz. Ayrıca hangi özelliklerin eksik olduğunu ve ürününüzü başka bir ürünle değiştirmek zorunda kalsalardı bunun ne olacağını ve neden olduğunu da öğrenebilirsiniz.

Bu tür bir kullanıcı anketi, ürün geliştirme ve ürün pazarlama ekiplerinizin müşterinin ürününüzde ne aradığını anlaması açısından önemlidir. Bu, özellikle müşteri hizmetleri ekibiniz için yararlı olacaktır, böylece belirli özellikleri talep eden aramaları azaltabilirsiniz.

4. Belirli Özellikler Hakkında Geri Bildirim Toplayın.

Kullanıma sunulan belirli özellikler hakkında geri bildirim toplamak için kullanıcı anketlerini de kullanabilirsiniz. Örneğin, hangi ürün özelliklerinin en önemli olduğunu sorabilirsiniz. Bu tür sorular sorarsanız (bazı segmentasyon sorularından sonra), yüksek değerli müşterileriniz için hangi özelliklerin en önemli olduğunu öğreneceksiniz.

Ardından, "Başka hangi özellikleri geliştirmemizi istersiniz?" gibi açık uçlu bir soru sorabilirsiniz. Tüm bunların amacı, müşterilerinizi gerçekten memnun edebilmeniz için müşteri deneyimini iyileştirmektir.

5. Müşteri Deneyimini İyileştirin.

Kullanıcı anketlerini kullanmanın harika bir yolu, kullanıcı deneyimi boşluklarını bulmak ve müşteri deneyimini nasıl iyileştirebileceğinizi belirlemektir. Buna yönelik sorular, müşteri kaybını ve müşterilerinizin ürününüzü nasıl algıladıklarını tahmin etmenize yardımcı olacaktır.

Bu sorular şöyle görünebilir:

  • Bugün ürünümüzü kullanarak neyi başarmak istediniz ve başardınız mı?
  • Hedefinize ulaşmak kolay mıydı?
  • İsteyip de başaramadığın bir şey oldu mu?

6. Dalgalanmayı Azaltın ve Önleyin.

Yukarıdaki noktaya benzer şekilde, kullanıcı anketleri, müşteri yolculuğu hakkında bilgi edinerek müşteri kaybını önlemenize yardımcı olabilir. Ayrıca, kullanılmayan kullanıcılara neden ürününüzü kullanmadıklarını sorabilir ve ürününüzü daha iyi hale getirmek için neler yapabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

Müşteriler zaten uygulamayı bıraktıysa, onlara nedenini sorabilirsiniz. Hesaplarını neden iptal ettiklerini, ürününüzü neden kullanmadıklarını ve kararlarını neyin değiştirdiğini soracaksınız. Bu bilgi gelecekte karmaşayı önlemeye yardımcı olacaktır.

7. İncelemeler ve Görüşler.

İncelemeleri ve referansları toplamak için kullanıcı anketlerini de kullanabilirsiniz. Bu sorular, birinin ürününüzü tavsiye etme olasılığı gibi NPS sorularına benzer. Daha düşük puan verenler için neyi daha iyi yapabileceğinizi sorabilirsiniz. Daha yüksek puan alanlar için, yüksek bir sayı bıraktılarsa onlardan bir inceleme bırakmalarını isteyebilirsiniz.

Kullanıcı Anketleri Nasıl Yapılır?

  1. Anketinizin kapsamını tanımlayın.
  2. Basit sorular yazın.
  3. Açıklayıcı ve ayrıntılı olun.
  4. Önyargılı, yönlendirici sorulardan kaçının.
  5. İnsanların katılmasını sağlayın.
  6. Bulgularınızı analiz edin.

1. Anketinizin Kapsamını Belirleyin.

Bir kullanıcı anketi gerçekleştirmeden önce, anketin kapsamını tanımlamanız önemlidir. Tek bir anket, yukarıda tartıştığımız her şeyi (size ideal kitleniz, müşteri segmentasyonu ve ürün özelliği geri bildirimi hakkında bilgi verin) yapamayabilir. Bunlar, daha çok bir veya iki konu veya hedefe odaklanan birkaç kullanıcı anketine bölünebilir.

Bir kullanıcı anketi yürütmenin ilk adımı, hedefin ne olduğunu belirlemektir. Ardından, sormak istediğiniz soruları yazmaya odaklanabilirsiniz.

2. Basit Sorular Yazın.

Yararlı bir kullanıcı anketi için iyi sorular yazmak çok önemlidir. İyi bir soru, güvenilir ve anlayışlı bir cevap verecektir. Ancak, kötü yazılmış bir soru size herhangi bir fikir vermez.

Genellikle, kullanıcı anketlerinde kapalı sorular (çoktan seçmeli veya evet ve hayır gibi) veya açık uçlu sorular (katılımcıların istedikleri şekilde yanıtlayabilecekleri) karışımı bulunur.

Her iki durumda da sorular basit olmalı, kafa karıştırıcı olmamalı veya jargonla dolu olmalıdır. Yine, sorular basit olmadığında güvenilir yanıtlar alamazsınız.

Ek olarak, kapalı uçlu sorularda, kullanıcının göndermek istediği seçeneğin orada olmadığını dikkate almak önemlidir; bu durumda, belirtebilecekleri bir "diğer" seçeneğiniz olabilir.

Herhangi bir soru türü için, aynı anda çok fazla şey sormadığınızdan emin olun. Unutmayın: Her seferinde bir soru. Soru yazma hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız, bu blog gönderisini okuyabilirsiniz.

3. Açıklayıcı ve Ayrıntılı Olun.

Bir kullanıcı anketi için talimatlar açık ve ayrıntılı olmalı, aynı zamanda basit olmalıdır. Doğrudanlık burada gerçekten önemlidir. Bazı insanlar uzun talimatları okumaktan hoşlanmasa da, kafa karıştırıcı, kısa talimatlardansa daha uzun ve net talimatlara sahip olmak her zaman daha iyidir.

4. Taraflı Yönlendirici Sorulardan Kaçının.

Önyargıdan kaçınmak için, sorularınızın eşit sayıda olumlu ve olumsuz seçeneği olmalıdır. Örneğin, katılımcılara bir ürün hakkında biraz olumlu mu yoksa tamamen olumlu mu düşündüklerini sorarsanız, yanıtların olumlu bir cevaba yönelik olduğu açıktır. Bir kullanıcı anketine önyargı veya yönlendirici sorular eklemek, sonuçları kullanılamaz hale getirecektir.

Yönlendirici sorular "Yazılımımız ne kadar yararlı?" olabilir. Bunun yerine, "Yazılımımızın yararlı olduğunu düşünüyor musunuz?" Bu küçük değişiklikler, kullanıcı anketinizin sonuçlarını analiz etmede büyük fark yaratır.

5. İnsanların Katılımını Sağlayın.

Kullanıcı anketlerinin yararlı olmasının tek yolu, insanların yanıt vermesidir. Özellikle istatistiksel olarak anlamlı veriler sağlayacak kadar insan.

İnsanların katılmasını sağlamak için anketinizin uzunluğunu göz önünde bulundurun, anketinizi yanıt vermeyi kolaylaştıracak şekilde yapılandırın veya teşvikler sunun. Eminim tüm katılımcıların bir hediye kartı kazanmak için bir çekilişe katıldığı anketleri görmüşsünüzdür.

6. Bulgularınızı Analiz Edin.

Bir kullanıcı anketi yürütmenin son adımı, bulgularınızı analiz etmek ve daha sonra web tasarım arayüzünde atacağınız uygulanabilir adımları bildiğiniz bir şekilde özetlemektir.

Kullanıcı anketleri oluşturmak, bir SaaS şirketi için doğrudan geri bildirim almanın, hedef kitlesini daha etkili bir şekilde hedeflemenin ve en iyi müşteri deneyimini sağlamanın harika bir yoludur.

Paylaş Facebook Twitter E-Mail Whatsapp
Sosyal Medya Hesaplarımız

Sosyal medya hesaplarımızı takip ederek fırsatlardan haberdar olun, ücretsiz web tasarım kampanyalarını kaçırmayın.

facebook twitter İnstagram youtube linkedin Bulutpress Pinterest Sayfası