Web Sitenizde Kullanıcı Deneyimi Nasıl Yeniden Tasarlanır

kullanıcı deneyimi pazarlama çabanızı etkiler

Dijital dünyada, kullanıcı deneyimi, bir kişinin web sitenizde yaşadığı deneyimdir ve pazarlama çabalarınızı olumlu yönde etkileyebilir veya bozabilir. Pek çok şeyi içerir: sitenizin yapısı ve gezinme, web tasarımı, içerik ve daha fazlası.

İyi bir kullanıcı deneyimi satış yapabilir ve memnun müşteriler yaratabilirken, kötü bir kullanıcı deneyimi hayal kırıklığına, kafa karışıklığına ve olumsuz karlara neden olur.

Web sitenizde olumlu bir kullanıcı deneyimi oluşturmak çok önemlidir çünkü web siteniz pazarlama stratejinizin belkemiğidir.

Ancak gerçekten harika bir kullanıcı deneyimi yaratmak için ne gerekiyor?

Olumlu Bir Kullanıcı Deneyiminin 5 İlkesi

  1. Kullanışlı
  2. Sezgisel
  3. Tutarlı
  4. Erişilebilir
  5. Çekici

Her şeyden önce, iyi bir kullanıcı deneyimine sahip bir web sitesi, ziyaretçilerinin hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olur. Bu nedenle, ziyaretçilerinizin ihtiyaçlarını anlamak, kullanıcı deneyimi stratejinizde her şeyden önce olmalıdır.

Bir kullanıcı deneyimini yeniden tasarlamaya başlarken, olumlu bir kullanıcı deneyiminin bu 5 ilkesini her zaman aklınızda bulundurun. Çabalarınıza rehberlik edecek ve web sitenizin tüm ziyaretçileri için inanılmaz bir deneyim yaratma yolunda ilerlemenizi sağlayacaktır.

Kullanışlı

İnsanlar web sitenizi ziyaret ettiklerinde, bir sorunun cevabını arıyor, bir tanım bulmayı umuyor veya bir eylemde bulunmayı amaçlıyor olabilirler. Ziyaretçiyle alakalı ve alıcının yolculuğundaki aşamalarıyla uyumlu içerik sunarak web siteniz faydalı olacaktır.

Sezgisel

Web sitenizin ziyaretçileri, ihtiyaç duyduklarını bulmak için web sitenizde kolayca gezinebilmelidir. Sezgisel web siteleri, her seferinde yalnızca bir soruyu yanıtlayan, ziyaretçilerden her seferinde yalnızca bir işlem yapmalarını isteyen ve ziyaretçiyi alıcının yolculuğundaki bir sonraki aşamaya yönlendiren içeriğe sahip sayfalara sahiptir.

Tutarlı

Tasarım, sayfa düzenleri, renkler ve yazı tiplerinin yanı sıra web sitenizin içeriğinde tutarlılığı hedefleyin. İnsanlar doğal olarak aşina oldukları şeyleri severler, bu nedenle sitenizin tamamında tutarlılık oluşturarak bundan yararlanın.

Erişilebilir

Web siteniz, renk kontrastı, yazı tipi boyutu ve ekran okuyucular için okunabilirlik gibi konularda web erişilebilirlik standartlarına uygun olmalıdır.

Erişilebilirlik aynı zamanda ziyaretçilerin içeriğinize nasıl eriştiklerini de ifade eder. Üst bilgi ve alt bilginizde mantıksal gezinme menüleri sağlayarak ziyaretçilerin ihtiyaç duydukları bilgileri kolayca bulmalarına yardımcı olun. Gezinmeyi basit tutun: en fazla 7 öğe ve en fazla 3 alt gezinme seviyesi.

Çekici

Web siteniz, harika bir ilk izlenim bırakma şansınızdır, bu nedenle web sitenizle gurur duyduğunuzdan ve görsel olarak çekici olduğundan emin olun. Gösterişli veya karmaşık olması gerekmez - genellikle daha basit olan daha iyidir. Bilgileri görsel olarak çerçevelemek için boşluk kullanın ve görsel ilgi yaratmak için resimler ekleyin.

Kullanıcı Deneyimini Yeniden Tasarlamak İçin 6 Adım

Kullanıcı Deneyimi ekibimiz, web sitenize uygulayabileceğiniz 6 adımlı kapsamlı bir yeniden tasarım metodolojisi geliştirdi. Bu, tam bir site tasarımı planlıyorsanız veya yalnızca bazı sayfalarınızda değişiklik yapmak istiyorsanız işe yarar.

Kullanıcı Deneyimi Nasıl Yeniden Tasarlanır?

  1. İçerik Denetimi Gerçekleştirin
  2. Dahili Mülakatlar Yapın
  3. Kart Sıralama Oturumlarını Tamamlayın
  4. Kullanılabilirlik Testi Gerçekleştirme
  5. Bir Stil Rehberi Oluşturun
  6. Değiştirilecek Şeylerin Listelerini Yapın

1. Adım Bir İçerik Denetimi Gerçekleştirin

Mevcut web sitesi içeriğinizi, alıcının yolculuğundaki her aşamayla eşleştirin. Bunu yaparak, genel içerik karışımınızı analiz edebilir ve içeriğiniz için boşlukları ve fırsatları belirleyebilirsiniz.

2. Adım Şirket İçi Görüşmeler Yapın

CEO'nuza, yöneticinize ve meslektaşlarınıza mevcut web siteniz hakkında ne düşündüklerini sorun. Şirketinizdeki diğer kişiler, web sitenizde karşılaştıkları sorunları ortaya çıkarabilir ve değerli bilgiler sağlayabilir.

3. Adım Kart Sıralama Oturumlarını Tamamlayın

Kart sıralama, herhangi bir kullanıcı testi deneyimi olmadan gerçekleştirebileceğiniz bir tekniktir. İki tür kart türü vardır: açık ve kapalı.

Açık bir kart sıralaması yapmak için, web sitenizin sayfalarının adlarını dizin kartlarına yazın ve belirli bir sırada düzenleyin. Kartları düzenlemek için şirketinizin dışından kişileri davet edin. Kartları benzerliklerine göre gruplandırmalarını isteyin. Kart sıralamasını her kişiyle tekrarlayın ve ortaya çıkan eğilimleri fark edin.

Kapalı bir kart sıralaması gerçekleştirmek için, katılımcılarınıza navigasyonunuz için önceden belirlediğiniz kategorileri verin. Dizin kartlarını bu kategorilere göre düzenlemelerini isteyin.

4. Adım Kullanılabilirlik Testi Yapın

Tipik kullanıcılarınızdan bir grup toplayın ve web sitenizi kullanmalarını izleyin. Birisinin web sitenizi gerçekte nasıl kullandığını izleyerek gezinme sorunlarını belirleyebilir ve içeriğinize göz atarken insanların hangi soruları olduğunu keşfedebilirsiniz.

Bu testi yaparken, ziyaretçilerin web sitenize geldiklerinde karşılaştıkları yaygın bir sorunu veya soruyu seçin ve katılımcılardan bu hedefe nasıl ulaşacaklarını size yönlendirmelerini isteyin.

5. Adım Bir Stil Rehberi Oluşturun

Stil rehberinizde, web sitenizin yazı tipi seçimleri, logo işlemleri, sayfa düzenleri ve diğer görsel öğeleri için talimatlar belirleyin. Bu, olumlu bir kullanıcı deneyimi yaratan web sitenizde tutarlılığın sağlanmasına yardımcı olacaktır.

6. Adım Değiştirilecek Şeylerin Listelerini Yapın

Kullanıcı deneyimini yeniden tasarlama metodolojisindeki son adım, değiştirilecek şeylerin iki listesini yapmaktır. İlk liste, hemen tamamlanması gereken öğelerin "sahip olunması gereken" bir listesidir. İkinci liste, herhangi bir zamanda tamamlanması iyi olacak, ancak şu anda yapılması gerekmeyen öğeleri içeren bir “olsa iyi olur” listesidir. Bu listeleri, önceki adımlardaki bulgularınıza dayanarak yapacaksınız.

Her adım planlama, araştırma ve test etmeyi içerdiğinden, tüm bu süreç oldukça zaman alacaktır. Kullanıcı deneyimini derinlemesine incelemeye devam ettikçe, web sitenizi iyileştirmenin ve optimize etmenin farklı yollarını keşfedeceksiniz.

Paylaş Facebook Twitter E-Mail Whatsapp
Sosyal Medya Hesaplarımız

Sosyal medya hesaplarımızı takip ederek fırsatlardan haberdar olun, ücretsiz web tasarım kampanyalarını kaçırmayın.

facebook twitter İnstagram youtube linkedin Bulutpress Pinterest Sayfası