Harika Ux Araçları Kullanıcı Deneyimini Nasıl Geliştirebilir?

kötü deneyim müşterileri uzaklaştırır

Kullanıcı deneyimi önemlidir. Uygulamanızda veya web sitenizde tek bir kötü deneyim bile potansiyel müşterileri uzaklaştırmak için yeterli olabilir. Aslında, PWC'nin araştırması, alıcıların% 32'sinin kötü bir deneyimden dolayı sevdikleri bir markayla iş yapmayı bırakacağını buldu.

Kullanıcı deneyimini doğru hale getirme, potansiyel müşterilerin yolculuğa katılmasını sağlamak ve onları ilk tıklamadan nihai dönüşüme kadar boru hattı boyunca taşımaya yardımcı olmak için kritik öneme sahiptir. Sıfırdan sağlam bir kullanıcı deneyimi geliştirmek ve dağıtmak kolay değildir. Bu yazıda kullanıcı deneyimini geliştirmeye ve çevrimiçi etkinizi artırmanıza yardımcı olabilecek harika UX araçları derledik. Hadi başlayalım.

Ux Etkisini Keşfetmek

UX neden bu kadar önemli? Çünkü kullanıcıların ne yapmaları gerektiğini ve bunu nasıl yapmaları gerektiğini anlamalarına yardımcı olur. Gerçek hayatta her gün UX örnekleriyle karşılaşıyoruz - ve bu terimi genellikle bunları tanımlamak için kullanmıyoruz, süreçler ve potansiyel hayal kırıklıkları aynıdır.

Daha İyi Kullanıcı Deneyimi için Threestage Yaklaşımı

Harika dijital UX tasarımı söz konusu olduğunda, üç aşama kritik öneme sahiptir: yakalama, oluşturma ve onaylama.

  • Yakalama aşaması: Bu aşama kullanıcı araştırmalarına odaklanır - potansiyel müşterilerin ne istedikleri, ne istemedikleri ve kullanıcı deneyiminizin nerede iyileştirilmesi gerektiği hakkında veri toplama süreci.
  • Oluşturma aşaması: Bu aşama tamamen tasarımla ilgilidir. Buraya, araştırma verileriyle uyumlu çevrimiçi kullanıcı deneyimi geliştirmeye çalışıyorsunuz.
  • Onay aşaması: Bu aşama, kullanıcı deneyiminizin amaçlandığı gibi çalışmasını sağlamak için kullanıcı testine odaklanır., hem tamamen işlevsel bir bakış açısından hem de hizmetiniz veya uygulamanızla etkileşime giren kullanıcılar açısından.

Aşağıda bu farklı aşamalara giren 17 UX aracına bakacağız.

Ux Araçları

1. Kullanıcı Görüşmeleri

Kullanıcı Görüşmeleri tam olarak beklediğiniz şeydir: Kullanıcıların kullanıcı deneyiminizden ne istediklerini, mevcut kullanıcı deneyiminiz hakkında neleri sevdiklerini (ya da sevmediklerini) ve daha iyi hale getirmek için hangi önerileri olduğunu keşfetmek için kullanıcı görüşmeleri yapmalısınız.

2. STail

STail, notlardan transkriptlere, videolara ve ses kayıtlarına kadar her şeyi yakalamanıza ve saklamanıza olanak tanıyan bulut tabanlı bir araştırma platformudur. Daha sonra kullanıcı deneyimini iyileştirmek için kullanabileceğiniz yaygın eğilimler için bu veri havuzunu analiz edin.

3. Google Analytics

Google Analytics, büyük veri tanıma özelliğine sahiptir ve bunun iyi bir nedeni vardır - aracın çok sayıda kullanıcı verisine erişimi vardır. Google Analytics'in kullanımının hiçbir maliyeti yoktur ve hemen çıkma oranları, trafik kaynakları ve kullanıcı demografisi gibi önemli ölçümleri izlemek için kullanılabilir. Bu araç, kullanıcı davranışını hedeflemek ve sitenizi nerede, ne zaman ve neden tıkladıklarını veya sitenizi terk ettiklerini keşfetmek için kullanıcıların görüşlerinin ötesine araştırma yapar.

4. Airtable

Airtable, kullanıcı görüşmelerini kolayca planlamanıza ve yönetmenize olanak tanır, geri bildirim toplamak, ve ardından kritik endişeleri hedeflemeye yardımcı olmak için kullanıcı içgörülerini ortak temaya veya anahtar kelimeye göre gruplandırın. Kayda değer? Airtable, UX araştırmasının ötesinde bir dizi iş akışı ve analitik işlevi sunar, çevrimiçi işletmeler için çok yönlü harika bir araç haline getiriyor.

5. Dscout

Dscout, işe almak için 100.000'den fazla potansiyel araştırma katılımcısı ile birlikte gelir ve sonuçlar 48 saat gibi kısa bir sürede elde edilebilir. Bu araç aynı zamanda, ekibinizin kullanıcıların sitenizle veya hizmetinizle gerçek zamanlı olarak nasıl etkileşimde bulunduğunu görmesini sağlayan denetlenmemiş, bire bir video araştırmasının değerine de öncelik verir. Sonuç? Sitenizin nerede mantıklı olduğunu ve işlerin amaçlandığı gibi nerede çalışmadığına dair zemin katta bir görünüm elde edersiniz.

Üretim Aşaması Ux Tasarım Araçları

6. Lucidchart

Lucidchart, web tasarım içindeki süreçlerin ve özelliklerin nasıl bağlandığını görmeyi kolaylaştıran bir akış şeması aracıdır. Araç, gerçek zamanlı işbirliği ile birlikte sürükle ve bırak işlevine sahiptir ve diğer hizmetlere de bağlanabilir, Salesforce, veya Microsoft Office. Çözüm bulut tabanlı olduğundan, bir sonraki işlevsel akış şemanızı ne zaman veya nerede tasarlayabileceğiniz konusunda herhangi bir kısıtlama yoktur.

7. Omnigraffle

Omnigraffle, yazılım ve web sitesi maketlerini oluşturmayı mümkün kılan iOS ve Mac hizmetleri için özel olarak tasarlanmıştır. OS-Agnostik araçlar çoğu tasarım işlevi için harika olsa da, özellikle bu uygulama çerçevesi önceliğinizse, iOS'a özgü UX için yapılması gereken bir durum vardır. Apple kullanıcılarının kullanıcı deneyimlerinden çok yüksek beklentileri var - Omnigraffle, ilk seferde doğru yaptığınızdan emin olmanıza yardımcı oluyor.

Bu UX aracı 14 günlük ücretsiz deneme sürümü ile birlikte gelir.

8. Adobe Xd

Adobe XD, hem macOS hem de WIndows cihazları için bir wireframing aracıdır. Web sitesi şemaları oluşturmanıza olanak tanır, maketler, ve aynı tasarım dosyasında prototipler ve UX tasarım sürecini kolaylaştırmaya yardımcı olan minimalist bir arayüzle birlikte gelir.

9. Invision Stüdyo

InVision, UX oluşturma aşamasında geçmeyi kolaylaştıran merkezi bir tasarım, geliştirme ve ürün ortamı sunar. 2018'de piyasaya sürülen araç, aerodinamik işbirliği ve daha iyi proje yönetimi için Jira desteği için önemli bir zemin kazandı. Bu araç yalnızca macOS için kullanılabilir.

10. Sketch

Sketch başka bir macOS aracı ve yüksek kaliteli Sketch aracıdır. Bu hafif vektör tasarım aracı sezgisel, yinelemelidir ve ekiplerin hızlı bir şekilde site veya servis telleri tasarlamasını kolaylaştırır. Aracın kendisi oldukça basit olsa da, diğer tasarım araçlarıyla kolay entegrasyon sunar, bu da onu UX tel kafes yapımı için harika bir başlangıç noktası haline getiriyor.

11. Axure

Axure prototiplemeyi güçlendirir ve ekiplerinizin UX tasarım iş akışlarını takip etmesini kolaylaştırır. Bu çözüm, prototipler oluşturulduktan sonra fonksiyonel testler ve kolay geliştirici devri ile birlikte tam özellikli ve yüksek kaliteli tasarımlarla Sketch'e zıt yaklaşımı benimser.

12. Flowmapp

FlowMapp tamamen site haritası tasarımı ile ilgilidir. Tek bir pakette birden fazla işlev sunan yukarıda listelenen bazı araçların aksine, FlowMapp basit, aerodinamik ve etkili bir kullanıcı yolculuğu oluşturmaya odaklanır. Şu anda, FlowMapp Site Haritası, Kullanıcı Akışı, Personas, ve Müşteri Yolculuğu Haritası çözümleri sunuyor.

Onay Aşaması Ux Test Araçları

13. Google Optimize

Google Optimize, sitenizin ne kadar iyi çalıştığını kolayca değerlendirmenizi sağlayan ücretsiz bir A/B test aracıdır. İyileştirilmesi gereken bir web sayfası belirledikten sonra Google Optimize, bu değişikliklerin belirli metrikleri olumlu etkileyip etkilemediğini görmek için değişiklikler yapmanıza ve testler çalıştırmanıza olanak tanır. Testinizi tamamladıktan sonra, sitenizin en iyi sonuçları sunan sürümüyle canlı yayına geçmek için Google Optimize uygulamasını kullanabilirsiniz.

14. Crazy Egg

Crazy Egg A/B testi sunar, ancak ısı eşleme işlevi ile daha iyi bilinir: Kullanıcıların nereye tıkladığını ve en çok nereye gittiğini gösteren görsel raporları kullanarak, sitenizin amaçlandığı gibi çalışmayan alanlarını hedefleyebilir, ardından değişikliklerin etkili olup olmadığını görmek için ısı haritası testlerini tekrar çalıştırabilirsiniz.

15. Contentsquare

Contentsquare tamamen site ve hizmet sorunlarını izlemek ve düzeltmekle ilgilidir. Araç, uygulamanızın nerede, nasıl ve neden başarısız olduğunu keşfetmek ve sorunun temel nedenlerini ortadan kaldırmaya yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Gerçek müşteri davranışını ve makine öğrenimini birleştirerek, Contentsquare olası eylemleri tahmin edebilir ve işlerin amaçlandığı gibi nerede çalışmadığını görebilir.

16. Refiner

Refiner, kullanıcıların neleri beğendiğini, neyi sevmediklerini ve neleri iyileştirmek istediklerini keşfetmek için özelleştirilmiş anketlerle müşteri geri bildirim döngüsünü kapatmanıza olanak tanır. Yüksek dönüşüm sağlayan anket widget'larına odaklanarak, Refiner ayrıca UX etkisinin daha kapsamlı bir görünümünü sunmak için anketinizi gerçekten açan ve yanıtlayan katılımcıların sayısını artırmaya yardımcı olur.

17. Loop11

Loop11 tamamen kullanılabilirlik testi ile ilgilidir, ve sitenizle gerçekten etkileşime giren kullanıcıların ses ve videolarını kaydetme yeteneği ile bu yaklaşımı bir sonraki seviyeye taşır. Bu tür geri bildirimler paha biçilmezdir. Yazılı anket verilerini analiz etmek bir şey olsa da, gerçek etkileşimler, kullanıcıların sitenizle ilgili gerçekten nelerden hoşlanıp hoşlanmadıklarına filtrelenmemiş bir bakış sağlar.

Muhteşem UX, başarılı bir site veya hizmetin temelidir. Doğru araçlarla donatılmış, İşletmeniz, kullanıcı deneyimi sürecinizin tüm yönlerinin - veri yakalamadan oluşturma ve onaylamaya kadar - kullanıcılara mümkün olan en iyi deneyimi sunmak için uyumlu olmasını sağlayabilir.

Paylaş Facebook Twitter E-Mail Whatsapp
Sosyal Medya Hesaplarımız

Sosyal medya hesaplarımızı takip ederek fırsatlardan haberdar olun, ücretsiz web tasarım kampanyalarını kaçırmayın.

facebook twitter İnstagram youtube linkedin Bulutpress Pinterest Sayfası