Web Sitesi Yükleme Süresi İstatistikleri
Eskilerin "sabır bir erdemdir" sözünü duymuş olabilirsiniz, yani cesaretiniz kırılmadan bir şeyi beklemek, sahip olunması gereken harika bir niteliktir. Ancak, çoğumuz için, yavaş sayfa yükleme süresiyle karşılaştığımızda bu "erdem" söz konusu bile olmaz.
Web sitenizin yüklenme süresi ne kadar hızlı olursa, ziyaretçileriniz o kadar mutlu olur. Başka bir deyişle — web sayfanızın yükleme süresini optimize ettiğinizde, kullanıcı deneyiminde (UX), dönüşüm oranlarında ve nihayetinde satış gelirinde iyileştirmeler görmeyi bekleyebilirsiniz.
Web sitenizin sayfa yükleme süresinden birkaç milisaniye kısaltmanın gerçekten müşteri deneyimi ve iş büyümesi üzerinde bu kadar büyük bir etkisi olup olmadığını sorguluyor olabilirsiniz.
Gerçek şu ki, evet, web sitenizin sayfasının yüklenmesi ne kadar uzun sürerse, hedef kitlenizi kaybetme olasılığınız o kadar artar. Web sitesi yükleme süresi ve bunun müşterilerinizin şirketinizle olan deneyimini nasıl etkileyebileceğine ilişkin kılavuzu için okumaya devam edin.
Web Sitesi Yükleme Süresi Nedir?
Web tasarım arayüzünün kullanıcı tarayıcısında yükleme süresi — veya web sayfası yükleme süresi — bir web sitesinin veya web sayfasının tamamen yüklenmesinin ve ekranda görünmesinin ne kadar sürdüğünü ifade eder. Bu, sayfadaki metin, resimler ve videolar gibi tüm içeriği içerir. Basitçe, bir web sayfasındaki tüm içeriğin ne kadar hızlı yüklendiğidir.
Sayfa hızı bir dizi faktöre bağlı olabilir — bazı örnekler şunları içerir: Sayfa türü, kullanıcı davranışı, dosya boyutları, web sitesi sunucusu/ana bilgisayarı, verimsiz kod, hızlı bağlantı ve çok fazla eklenti ve/veya pencere öğesi.
Ntfly tarafından 2019'da yapılan bir ankette, tüketicilerin yaklaşık %70'i sayfa hızının çevrimiçi bir satıcıdan satın alma isteklerini etkilediğini kabul etti. Ayrıca, ankete katılan tüm kişilerin yarısı, daha hızlı yükleme süreleri için animasyon ve videodan vazgeçmeye istekli olduklarını söyledi.
Ek olarak, web sitenizin mobil yükleme hızlarının önemini unutmamak çok önemlidir. Blue Frog'da bir web sitesi stratejisti olan Metin Cankaya şunları söyledi: "Sayfa hızı, uzun yıllardır bir sıralama faktörü oldu ve Google'ın mobil öncelikli dizine eklemeye geçmesiyle, web sitenizin mobil yükleme hızlarına odaklanmak daha da önemli."
"Maalesef çoğu mobil sayfanın yüklenmesi, masaüstündeki benzerlerine göre çok daha uzun sürüyor ve mobil kullanıcılar, sayfaların mobil cihazlarında çok daha hızlı yüklenmesini bekliyor. Sayfanın yüklenmesi çok uzun sürerse, kullanıcılar hemen geri dönecek ve bu da sitenizin bozulmasına neden olacak." çok sayıda potansiyel müşteriyi kaybetmek."
Bu ücretsiz kursla web sitesi optimizasyonunun ne olduğunu ve bunu etkili bir şekilde nasıl yapacağınızı öğrenin.
Ortalama Sayfa Yükleme Süresi Ne Kadardır?
2018'de Google Research, ortalama bir mobil web sayfasının yüklenmesinin 15,3 saniye sürdüğünü bildirdi. Aynı rapor, sorunun mobil sitelerin çoğunda çok fazla sayfa öğesine sahip olmasından kaynaklandığını söyledi. Bu sorun, çoğu web trafiğinin 3G yerine 4G'de gerçekleşmesine rağmen devam ediyor.
İyi Bir Sayfa Yükleme Süresi Nedir?
Portent tarafından 2019 yılında yapılan bir araştırmaya göre, dönüşüm oranları için 0-4 saniyelik bir yükleme süresi en iyisidir ve sayfa yükleme süresinin ilk beş saniyesi, dönüşüm oranları üzerinde en yüksek etkiye sahiptir.
Aslında en yüksek e-ticaret dönüşüm oranları, yüklenme süreleri 0-2 saniye arasında olan sayfalarda ortaya çıkıyor. Çalışmaya göre, yükleme süresinin her bir saniyesi ile web sitesi dönüşüm oranları ortalama %4,42 düşüyor.
Sayfa Yükleme Süresi İstatistikleri
Burada, web sitesi yükleme süresinin işletmenizi ve daha spesifik olarak dönüşüm oranını nasıl etkilediğini daha iyi anlamanızı sağlayacak 11 istatistik bulunmaktadır.
1. Sayfa Yükleme Süresinin İlk Beş Saniyesi Dönüşüm Oranları Üzerinde En Yüksek Etkiye Sahiptir.
2. Web Sitesi Dönüşüm Oranları, Ek Yükleme Süresinin Her Saniyesinde Ortalama 4,42 Düşür (05 Saniye Arasında).
3. Ortalama Mobil Web Sayfasının Yüklenmesi 15,3 Saniye Sürer. (Google Araştırması 2018)
4. Tüketicilerin Yaklaşık 70'i Sayfa Hızının Çevrimiçi Bir Satıcıdan Satın Alma İsteklerini Etkilediğini Kabul Ediyor.
5. Ankete Katılan Tüm Kişilerin Yarısı, Daha Hızlı Yükleme Süreleri İçin Animasyon ve Videodan Vazgeçmeye Hazır Olduğunu Söyledi.
6. En Yüksek E-Ticaret Dönüşüm Oranları, Yükleme Süresi 02 Saniye Arasında Olan Sayfalarda Oluşmaktadır.
7. Web Sitesi Dönüşüm Oranları, Ek Yükleme Süresinin Her Saniyesinde (09 Saniye Arasında) Ortalama 2,11 Düşer.
8. En Yüksek E-Ticaret Dönüşüm Oranları Yükleme Süresi 02 Saniye Arasında Olan Sayfalarda Oluşmaktadır.
9. Optimal Ortalama İstek Sayısı Tüm Web Sayfasını Görüntülemek İçin Gereken Ayrı Ayrı İçerik Parçalarının Sayısı 50'den Azdır. (Google 2018)
10. Resimleri ve Metni Sıkıştırarak Sayfaların 25'i 250Kb'den Fazla, 10'u 1Mb'den Fazla Tasarruf Edebilir (Bu, Sayfa Yükleme Sürelerine Katkı Sağlar). (Google 2018)
11. Bugün Web Trafiğinin Çoğu 3G Yerine 4G Üzerinden Oluşsa da Mobil Sitelerin Çoğunluğu Hala Çok Fazla Sayfa Unsuru Nedeniyle Yavaş ve Şişkin. (Google 2018)
Pazarlamacılar İçin Sayfa Yükleme Süresi Çıkarımları
Hızlı bir sayfa yükleme süresi sağlamak, dönüşüm oranlarını ve satış gelirini artırmanın ayrılmaz bir parçasıdır. Fazladan birkaç saniye çok önemli gibi görünmese de, istatistikler her geçen saniye potansiyel müşterileri kaybetme potansiyelinin arttığını gösteriyor.
Web sitenizin sayfa yükleme hızının şirketinizin büyümesini engelleyebileceğinden endişe ediyorsanız, web sitenizin yüklenmesi için gereken süreyi azaltacak birkaç çözüm vardır. Pingdom Web Sitesi Hız Testi, GTmetrix, Google PageSpeed Insights gibi çevrimiçi araçlar, web sitenizin sayfa hızını zamanlamanıza ve test etmenize olanak tanır. Sayfa yükleme sürenizi hızlandırmak için web sitenizi önbelleğe alabilir veya tarayıcı önbelleğini etkinleştirebilirsiniz.
Web sitesi yükleme süreleri, dönüşüm oranlarını ve sonuç olarak bir bütün olarak işletmenizi etkiler. Yükleme sürenizin olabildiğince verimli olmasını sağlamak, mutlaka uzun bir zaman veya önemli miktarda çaba gerektirmez, ancak biraz düşünmeyi gerektirir. Bu nedenle, web sayfası hızınızı nasıl optimize edebileceğinizi düşünmeye başlayın — UX, dönüşümler, sayfada geçirilen süre ve gelirde bir iyileşme göreceksiniz.